Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 655 ggr
minaninar
0

Frambenet fastnat i selen :/

Skulle selträna idag och lyckades till slut knäppa. Men även om jag försökt göra dem lagom tight lyckades han ändå få in frambenet i halsremmen. Har nu lyckats lossa remmen runt buken men halsremmen sitter åt så han måste va still ett tag, vilket han inte vill. Sitter just nu under soffan o är fett sur. Jag försöker räkna ut hur stressad han är eller hur obekvämt det är. (Det sitter inte åt runt halsen så mkt, men över nacken o förmodligen klämmer det åt "armhålan" på ett synnerligen obekvämt sätt. Har försökt muta honom att komma fram, men just nu vänder han mig ryggen.Foten i munnen och vill inte. Så, jag väger för och nackdelar.. låta honom vara ifred ett tag o sen försöka eller försöka få fram honom o få det överstökat att ta av den? Just nu lutar jag åt att låta honom vara ett tag under soffan ett tag och va ifred, sen försöka igen.

Har någon mer varit med om detta missöde? Båda gångerna jag lyckats knäppa selen så har detta hänt. Himla dumt.

torpetskaniner
0

Det kan vara mycket skadligt med att selen sitter fel! Kan mycket väl resultera i brutna ben, revben osv. Du borde verkligen försöka få tag på honom så snabbt du kan.

När han har sele på sig kan han fastna i andra saker, gripas av panik och vips, så kan något av benen vara avslitet om man har riktig otur!

minaninar
0

Ok.. just nu sitter han under soffan, verkar rätt lugn o äter gärna timotejkuben jag skicka in o gurkbiten.. Men jag förstår din synpunkt. Ska försöka.Foten i munnen

Edit: phew, äntligen o han kom till o med fram från soffan nu  till mig

torpetskaniner
0

Det räcker med att han drabbas av panik. Selen kanske inte sitter så farligt nu, men kanske fastnar han exempelvis med andra benet i och det kan räcka för en dödlig utväg.

minaninar
0

Han blev befriad från den dumma selen i inlägget ovanför i edit-tillägget. Nu är allt frid och fröjd även om jag misstänker att det inte är någon idé att komma dragande med selen igen i första taget.

#3 jag håller med, tänkte på det med, men när han satt lugnt vilken han gjorde så backade jag lite istället för att försöka jaga fram honom. Men jag hade t.ex. stängt av till "farligheter" så som badrummet.Glad Tack och lov greps han inte av panik heller utan tog det rätt cool. Han skuttade runt lite först för att bli av med det, sedan drog han sig tillbaka under soffan o jag stack in frystvattenflaska, gurkbitar o timotej o annat man kan behöva för att överleva en sådan stress.Tungan ute Han nappade åt sig allt med ville inte komma fram förrän jag stack in hela burken med pellets hehe. (som han fick sticka huvudet i fast han fick bara ta några, evil me)