Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 459 ggr
ulrica1983
0

Gnagar på möbler

Som sagt, Stjärna har nu fått för sig att börja gnaga på allt som är trä (även andra material om hon hade fått tillgång), dvs stolsben, bord, byrå, bokhylla etc.. hon är frigående härhemma så det är svårt att ha konstant uppsikt, jag flyttar på henne då jag ser det men då springer hon bara runt mig och börjar igen eller till ett annat ställe :/ Hon har massvis med grenar, numera utspridda på många olika ställen i lägenheten som hon också gnagar på men fortfarande gnagar hon på allt annat med… Både jobbigt och oroligt, inte kul att ha halvuppätna möbler och samtidigt kan det inte vara bra för henne att gnaga på behandlade möbler… har försökt dutta på lite ättiksvatten på vissa ställen vilket hjälpt ett tag, men det luktar inget vidare och jag vill inte ta för mycket :/ Nu undrar jag om det finns något annat man kan "spreja" möbelpartierna med som inte luktar så illa men som kanske får slut på beteendet? Eller om ni har något annat tips??

Lina R
0

Sätt gnagskydd på möblerna, såna man sätter runt träd. Det är hårda plastremsor som man kan vira runt.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

ulrica1983
0

Kan testa, vet du vart man kan köpa det? Tack för tipset :)

Lina R
0

Granngården, trädgårdsbutiker, kanske Coop bygg också :). Brukar vara grå.

Fråga om gnagskydd i plast för fruktträd =).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se