Skendräktiga honor
Vad gör ni med honor som ni parar för första gången, och blir skendräktiga ?
Och det är då såppas sent på året så att man inte har möjlighet att para om.
Finns ju inte så mycket att göra om man absolut inte kan para om.
Jag har mina kaniner i ett garage så jag kan ta kullar året om.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Precis, men jag tänker att då kan man ju inte använda den till Avel, ska man sälja den då?
Det är ju fördel !
Finns folk som tar kullar även på vintern. Boar honan ordentligt så brukar ungarna klara sig.
Eller så har man honan inomhus :)
Nja, att sälja låter lite väl drastiskt.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Varför kan du inte ta kull nu? Jag har tagit så sent utomhus så att de föddes i september och jag tyckte det var lagom. De var inte för kallt och ungarna hann bli större innan de blev riktigt kallt på nätterna
Jag har en hona just nu som är antingen dräktig eller skendräktig?, hon är på dag 30 som började dra av päls på dag 19. Men det återstår väll att se, men jag tror mest på skendräktighet .. Om jag parar om henne som då blir runt förste juni kan jag para om isf, och åker utomlands i både juni och juli så .. Jag vet inte hur jag ska göra isf riktigt ..
Om du ska utomlands och hon går tom tycker jag du kan vänta med att para om tills du kommer hem.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Fast de är 3.5 - 5.3 veckor när jag är utomlands, så mamma kan isf passa de .
Vår hona är utekanin och fick in första kull i slutet på november. Allt gick jätte bra.
Oj, ja vi får väll se hur det blir med min tös helt enkelt, om hon inte är dräktig nu så blir det väll att para runt 1 Juni som sagt, då kommer ungarna runt 1 Juli och är leveransklara i början av September ..
Men ja, det funkar ju isf.
Förhoppnings vis , haha x)
Tror inte det är några ungar, hon är på dag 32 och äger har fortfarande inte kommit några .. Så det blir i så fall en omparning till helgen ..