Ja verkligen kaninerna har varit ute nästan hela dagen! :)
Lite drygt 5 dagar kvar till årets 2:a och sista kull kommer. Hoppas det går bättre denna gång.
Vad hände förra gången?
hopptävlingen gick väll så där.. :P
#4: Hon ville inte ta hand om ungarna, så jag fick hjälpa de att få i sig mjölk och sen se till att de höll sig varma och kissade/bajsade.
Gick det bra till slut da?
#7: Ja, det gjorde det. Ungarna blev 7 veckor igår.
Ett lyckligt slut! Kommer ungarna vara till salu kan man få se bilder?
Just kommit in. Satt ute i solen med Coco lös ute, Mando i hagen ute på gräset medans jag åt blåbärspajglass och pluggade på svenskaprov.. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#9: Bilder finns i tråden "Zvintos A-kull #2". Hanen stannar och honan är redan tingad till mina föräldrar, så inga till salu i den kullen. 
Vad söööööööööööööööta!
Jag får inga mera kaniner :(
Satt ute i solen en stund förut, riktigt härligt väder!
Runt tjugo grader i skuggan här - hur ser det ut hos er andra?
#12 Va glad att du får ha kanin alls;)
Ska börja laga mat nu vid halv 4-4. God fisk mums :D
Måste ju ha lättdelad mat hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haha, så typiskt 
När jag verkligen vill ha Afro får jag inte henne men när jag (som jag nu mera gör) tror att jag kommer få en annan häst och inte ens har det i tanken att jag kanske får Afro så får jag henne 
What doesn't kill you makes you stronger.
#13 Väldigt soligt och fint, dock så är det ganska kall vind.. :)
~ Kram Nadja ♥
Då har man tingat en liten satinrex hona :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#17 Åh fuskigt;)
#18; haha, letat som en galning efter en.
Så jag är riktigt glad att jag äntligen hittat en :D
-' Malin Hultman
#19 Ja det förstår jag :) Vilken uppfödning ska du köpa ifrån?:)
#20; Blåzippan :D
-' Malin Hultman
#21 Åh fina kaniner där:)
#22; jag håller med dig :D
-' Malin Hultman
Åh så fint väder men vill inte riskera att det kommer något bös i hans två sår ;/
Dock så står det att det blir blixt och åska på tisdag vilket inte gillas
//Joanna
Första gången för Loka lös idag - Utan sele då.
Lös är hon jämt.
Men utan sele gick bättre än vad jag väntat mej! :D
Så nu kör vi utan sele i framtiden! :3
#14 Ja det är såklart jag är glad för de kaniner jag har men ibland drömmer man sig bort :)
Var ute på promenad med Polly för några minuter sedan, herregud hon blev helt slut XP
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#29 haha samma här! x]
Pluggat, gymmat, ätit bakismat i solen och nu återstår det ännu mer plugg. Trevlig söndag, huh?
#32 Naw!:)
Ont i fingret och har tråkigt:(
Nu är snart hela stortåsnageln borta.. Ajajaj!
~ Kram Nadja ♥
Vinäger chis!!!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Sovit typ halva dagen idag.. Får och jobbade i nån timma. Sen direkt in på Jula, för att köpa mer kompostgaller och fyrkantsnät :) byggde sen upp en till Hage till Hedvig. Så nu kan kaninerna äntligen vara ute samtidigt! Imorgon, skola och när mamma kommer hem börjar bygget på Hemis nya bur :D Buren blir väl ca 180-200cm lång, 70cm djup och 70-80cm i höjd.. Sen ska hon även få en liten utedel under.
// MT ♥
Klar med en av de sista inlämningarna för grundskolan. En sådan lättnad! Nu är det femton skoldagar kvar, fyllda med nationella prov, ämnesprov och slutprov i de flesta ämnen - sedan är det över. Längtar som sjutton, speciellt efter att ha pluggat som en idiot det sista. Well, nu ska jag ta det lugnt en stund innan jag går och lägger mig, skola imorgon…
Springer omkring med pyjamas i skolan, snacka om att folk glodde när man cyklade hit klädd sådär x) På yrkesdan funderar jag på att vara sån där vetenskaps-vad det nu heter och ha med mig siri som försökskanin, eftersom hon är så lätthanterlig och har lätt att koppla av. Hehe hade varit ganska kul ;)
lyckats få förkylningen min bror hade förra veckan.. >.<
-' Malin Hultman
Hata att vara förkyld >.
// MT ♥
Varit på sjukhuset på förmiddagen.
Alla marsvinen är ute i hagar nu:P
Pluggar. :( Skönt att vi har studie dag idag! :D
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Nästan exakt två veckor till balen… jag har börjat tveka på mina skor eftersom jag är helt fast i ett par andra som jag har kollat på i typ två månader! Om jag inte köper de skorna så kommer jag aldrig förlåta mig själv… Beställer jag nu så borde de hinna komma inom två veckor eftersom klänningen kom inom tre dagar..
För det första DU bestämmer INTE över mig
För det andra sluta tror att du är bäst för det är du inte, alla är lika värda!
För det tredje jag struntar fullständigt i dig och vill inte ha dig
För det fjärde Skaffa dig ett liv och sluta vara på mig hela tiden
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Mymlan fick 7 ungar inatt :)
#45 Grattis! :D
Min lilla kaninbäbis har nu bevisat sig vara en hona ;D
-' Malin Hultman
Gick upp tidigt imorse, åkte till gymmet, tog bussen hem och ska nu gå och göra en smoothie. Riktigt härlig dag! Ska försöka jobba lite från datorn nu, och sedan plugga innan jag åker till stallet i eftermiddag med en vän. Stor tumme upp för lediga dagar, borde vara fler sådana. 
Underbart sommarväder. Alex skuttar i hagen just nu :)
är det farligt? om kaniner blir stuckna av bin?
och vad kan hända
om dom blir det
#50: Farligt och farligt, det är väl ungefär samma som för oss skulle jag kunna tänka mig. Ont som fasiken lär det nog göra och om det träffar fel kan det säkerligen bli farligt, pga svullnaden som blir. Men det kan lika gärna bli så att det inte händer någonting.
Sjukt taggad inför nästa fredag! Fick idag hem papper angående en YH-utbildning jag sökt och som jag verkligen vill gå. De har då fått in 85 ansökningar till 30 platser, så under 2 dagar kommer de ha tester och intervjuer med alla sökande. Ingen av delarna kommer vara några som helst problem för mig. Ser verkligen fram emot att få komma dit! Relativt snabba antagningsbesked också, redan V.25!
#53 Vad kul! Lycka till! 
Gud vad skönt,,,,, 3 veckor kvar till sommarlovet och 8 dagar kvar tills två kullar kommer :-D
#54: 
Åhh vill verkligen ut med Akkio men vill inte heller riskera bös och smuts och okända bakterier :/
Orientering imorn… superkul.. eheh
//Joanna
Trött pga värmen. Men hellre värme än kyla;)
Herregud så varmt det är ute nu då! :D
Maravillosa firar med att gräva ett 2m långt hål i marken……..
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
typ 30 grader här :) hur varmt hos er??
ungefär 30 här med x]
ungefär 30 här med x]
HAHA :)
kopte, oronhangen, jeans och troja for 100kr idag .P
#65 Du tappade prickarna på shoppingturen också xD
//Joanna
66# Hahahahahah ja, ot upp de med
Soligt och varmt sitta, i solen och äta pappas hemgjorda hamburagare (Med grillad biff ist för malet kött, ingen ánnan hamburgare är så god som den!) och vattenmelon. Sommar ♥
~ Kram Nadja ♥
Funderar på att gå ut och sätta mig i gräset och plugga lite medans kaninerna är i hagarna :) Ska dock egentligen inte vara ute då jag har en väldigt jobbig hosta…
SO inlämning tills imorgon, klart? **Nej
**NO prov imorgon, tränat? **Nej
**SV prov på torsdag, tränat? Nej [har dessutom sakerna på skolan, varit sjuk sen i söndags så..]
Känns ju inte liite surt eller? >.<
// MT ♥
#71 Ska till grönan den 12 Juni :) Mahaa
~ Kram Nadja ♥
#70 Det är ju för att solen står på väggen och värmer upp;)
#72 OwO fuskigt! Va där i helgen för första gången, och vill redan tbx x]
// MT ♥
En utav Mymlans ungar ser ut att ha jätte fin teckning :)
#74 Haha, var dit senaste gången för typ 2 år sedan.. Ogillar bergodalbanor, men kan typ åka häxkvasten typ ;)
Gillar mest att få umgås med kompisarna och springa runt med dem där :)
~ Kram Nadja ♥
#76 Åkte inget när jag va där.. Gick mest runt och hade allmänt kul med klassen :)
// MT ♥
Kul. inget internet.
Nån annan än jag som ska se på Eurovision ikväll kl 21? :)
// MT ♥
#79 Är det idag? Är isåfall ett måste! :D
#80 Japp, börjar idag iaf :) På SVT 1
// MT ♥
#81 Då ska jag ropa in mamma och pappa :)
#82 Gör så x] Själv ska jag försöka titta på de medans jag gör klart SO inlämningen som ska vara klar imorgon… Började för ca 2 timmar sen o.o''
// MT ♥
Gar gjort läxor hela kvällen. Provplugg och musikportfolio tog tungefär 5 timmar.. Men nu är portfolion klar i alla fall, YES!
Det ledde även till att Mando fick vara ute i hagen extra länge, det hade han ju såklart inget emot men.. :P
~ Kram Nadja ♥
Har tränat med kompisar nu, vi var ute i två timmar, den första var verkligen träning men sen blev det lite vimsigt och flamsigt xD
I morgon är jag ledig så då ska kaninerna få vara ute hela dagen :P
Snart sommarlov!!!! Imorgon och torsdag vanlig skoldag, fredag NP heldag och sen är de LOV!!!
Omg ! Nån som hörde Rysslands bidrag i evs?
Nån snäll skäl som kan hjälpa mig med en SO sak? :< Liite akut.. Måste hinna träna till NO provet imorgon oxå..
Mamma fattar inget.. Blir såå sur. Och jag fattar inte ett fnatt hur jag ska skriva >.<
// MT ♥
#88 vad är uppgifen ? Kanske kan hjälpå dig :-)
#89 Behövs inte ^^ Fixade de själv.. Om inte läraren är nöjd får jag väl komplettera.. Tack ändå :)
// MT ♥
#90 Haha okej :-)
Matte B NP idag då.. Och jag kan inte somna, förkylningen tar kol på mig D:
-' Malin Hultman
#92 matte B NP var jätte lätt tycker jag! Får se om jag tycker desamma om C för de har jag prov i på fredag…
#93; jag tyckte tvärt emot, kan dock bero på att jag inte kunde koncentrera mig pga. Rinnande ögon och näsa *tumme upp* blir läkaren i eftermiddag då de även gått till öron och nacke.. Uff D:
-' Malin Hultman
Hat nyss bakat muffins och cupcakes med en kompis till skolans dag idag :P
Nu sitter vi i solen ute hos kaninerna och slappar :)
Är i skolan och slutar om en evighet känns det som. Vill hem , har några hindrer att göra.
vi hade ngn sport dasg så vi slutade tidigt idag :D
Sommaren planerad; börjar med en vecka i Eskilstuna hos världens bästa människa, kommer hem och firar midsommar med mina vänner, för att sedan packa väskan och åka till Alanya i en vecka. Har då en dag att vila upp mig, sedan fyra veckors sommarjobb. Därefter några veckor kvar, varav en av dem kommer gå ut på att först flyga till Berlin följt av Paris med världens bästa vän. Sedan några konserter och en eventuell tripp till Skåne med ett gäng fina vänner. Kan det bli bättre än såhär? Nej, för det är totalt oslagbart.
100 SVAR! 
#98 åh så skönt det säkert känndes för dig :)
#101 Absolut :) Helt underbart! Hon har aldrig varit borta så länge, varken när hon va 'bebis' eller tidigare.. Så aa ^^
// MT ♥
#101 :) läste på kattpolisen iFokus att ngns katt varit borta i TRE ÅR !! OMG :)
#103 OwO de är länge!
// MT ♥
ja det är det xD
Aningens för varmt nu tycker jag och även resten av djuren här hemma..
Gråter, har klippt mig och mitt hår är BAJSFULT!!!!!! Vet inte om jag vill till skolan imon, har pojkhår nu :( 
#107 Usch då.. :S Klippte du dig hos frisör?
~ Kram Nadja ♥
108# Ja, har gråtit jätte länge, mitt locjiga bruna lpnga hår finns inte mer nu är det pojkhår som jag HATART!!!!!!!!!!!
Så häär ser ut
Jag vill ta en kniv och döda mig själv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
#109: Äsch då, det växer ut! Du behöver ju inte ha det som det är på bilden, variera med sidbena, luggen uppsatt etc etc. Det går ju att förändra frisyren på massa olika sätt! 
#109 Att ta livet av sig hjälper inte för att håret ska växa ut, plus att Bambi förmodligen kommer sakna dig otroligt!
Du borde klaga hos frisören, om det var deras fel alltså.
~ Kram Nadja ♥
#109 Som NinniH säger, det finns massor sätt att sätta upp håret på! Det ordnar sig, och det växer alltid ut ;)
Morr..
Åkte till elgiganten i fredags. Sa att jag skulle beställa ett macroobjektiv.
Eftersom att det var klämdag så var det jättestressigt och såklart blev jag nervös och glömde bort vad objektivet hette. När han frågade 'har du sett det på elgigantens hemsida?' Så sa jag, nej, men ni kan väll beställa in från de märken ni har andra produkter av? (Kan påpeka att både mamma och jag sa detta ungefär 4 gånger)
På den frågan svarade han inte och han sa att jag skulle måsta maila.
Mailade så fort jag kom hem vad det hetta, till vilken sorts kamera och vad jag hette. Idag fick jag svar; "Kan du ge mig varans kod. Om du har hittat objektivet på elgigantens hemsida, annars blir det knepigt."
MORR. Nu går jag och lägger mig.
~ Kram Nadja ♥
#113: Har ni ett MediaMarkt i närheten? Det är enda butiken jag kliver in i om jag ska köpa saker till kameran. Vägrar kliva in på Elgiganten, Siba och liknande.. Aldrig fått någon service alls, så numer går vi inte in dit.
Eller beställ från Cyberphoto, de är asbra!