Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 637 ggr
AnnaEE
0

Grävtokig kanin

Har en dvv hona på 5 år som hela tiden gräver ur bajslådan.
Har henne frigåendes inomhus så hon har bara en 70cm plastbotten som toalett. Men jag håller på att bli tokig då hon hela tiden gräver ut hälften på golvet. Det hör ju till deras natur att gräva och stöka på men hon har inte alltid hållt på med dessa grejer. Har haft papperspellets "toalätt" förutom men det dammade som tusan. Har bytt till träpelletsen nu men dessa ligger ju över hela golvet.

Nån som har nå ide på nån bättre konstruktion?
Kan ju inte ha hur höga kanter som helst, hon måste ju kunna hoppa i och ur lådan.

Zakarias
0

skaffa en riktig katt toa där man kan gå in och ut.

typ en sån här http://djurmaxi.se/toahus-bill-svart-p-4896.html?cPath=2_52_247&osCsid=84a0c844b64627fe5e766a03e77621b3

minaninar
0

Det finns till och med ett hus till pee wee (träpellets), men har ej erfarenhet av hur det funkar.Glad

ulrica1983
0

Jag har faktisk en handduk i kattlådan eftersom min tjej älskar att kissa på mjuka underlag (mattor, handukar dyl). Fungerar jättebra, bara att tvätta :)

minaninar
0

#3 Ah, intressant, min dvv tycker också om mjuka underlag - t.ex. min säng o soffor. Fast han verkar tycka hårda pee wee är okej också. Jag önskar jag kunde på nåt sätt att soffa o säng ska bli av-toaifierade snarast.Tungan ute