Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 7143 ggr
Ambellah
0

Farligt?

Kan kaniner äta FÄRSK mango?

Mvh Alice och Morpen :)

Sweety
1

Mango är ju inget kaniner kan få tag på i naturen men jag tror inte att det är farligt. Man ska ju aldrig ge kaniner stora mängder frukt så ger man bara lite borde det nog inte vara någon fara. Har bjudit mina kaniner på bl.a. ananas, banan och vindruvor, det kan dom inte hellet hitta i skogen. Flört Det har varit mycket uppskattat som godis.

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Ambellah
0

ananas och mango är väl lite lika?

Man kan ge torkad mango iallafall.. ska ut å prova om dem ens vill ha. oftast om dem inte ska äta det så tycker dem inte ens om det ju :P

Sweety
1

Harar är bättre än tama kaniner på att veta vad som inte är bra för dom och nej, jag tycker inte att mango och ananas är speciellt lika. Om torkad går funkar det säkert med färsk också. ;)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Clariiz
0

Räknas inte mango till stenfrukt?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[_hsleiufhbtv]
0

#4 jo det stämmer nog..

Lina R
0

Mjaoo, den har ju lite speciell kärna. Men det är stenfrukternas kärnor och grenar som är lite smågiftiga, inte själva fruktköttet.

Dock så innehåller ju mango en del terpentinliknande ämnen (vilket känns på lukten).

Prova en liten liten bit, gillar kaninen det så kan du ju ge en pyttebit nån gång i veckan. Men det är ju verkligen godis, supersött.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Ambellah
0

okej, jag har inte gett dem än då jag inte vill utmana ödet för mycket… =)

Clariiz
0

#6; Skalet och köttet närmast skal och kärna är väl också giftigt på stenfrukter? Det har jag lärt mig iaf. Men att köttet där i mellan ska vara ok att ge.

Sen tror jag inte stenfrukter heller är livsfarliga i små mängder, gav mina kaniner både plommon och hallon när jag var liten.. Det skulle jag ju dock inte göra idag.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[EllenAlicia]
0

#7 haha ,läste fel,, tyckte du skrev har gett dom ville utmana ödet haha x) så fel kan det bli