Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 848 ggr
twinnie
0

Lite nya foton :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett par nya foton jag gärna vill ha lite konstruktiv kritik på! :)
Det är Moses som är Modellen och bilderna är tagna utomhus med ett lakan i bakgrunden (ett mycket skrynkligt lakan, jag vet xD).

Bild 1: Moses i "närbild". Var egentligen meningen att öronen också skulle komma med. Men.. jaa.. det blev inte så ;)

twinnie
0

Bild 2: Moses låtsas att han är enörad .. humm..

twinnie
0

Bild 3: En mycket vacker pose ;)

Tina-A
0

Du kanske skulle försöka fästa lakanet i något i alla hörnen så att det blir spänt? Eller så kanske du kan redigera bort rynkorna, skulle nog bli mycket finare då :)

Första bilden är jättefin, önskar att det hade varit mer luft över huvudet och att båda öronen varit med!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Han är som vanligt ursöt, fast störde mig på lakandet :P Men jättefina bilder iaf :)

- Mvh Emma

twinnie
0

Jag VET att lakanet är skrynkligt. Skrev det, då jag vill ha kommentarer om annat i bilden :)

tillan_93
0

jättefina bilder! moses är jättesöt =)

Tina-A
0

Tittat på bilderna igen och nu är #1 min favorit. Tycket den är jättefint beskuren och han har en snygg pose.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Elina.
0

Jag tycker det skrynkliga lakanet är fint, men jag tycker att lakanets färg smälter ihop med kaninens färg. Det skulle gärna kunna vara lite mer luft kring kaninen, känns nästan som om den är instängd i en liten ruta. Skärpan är det inget fel på.

Tycker du inte om rynkorna så sätt in oskärpa i bakgrunden på bilderna med hjälp av tex photoshop.

twinnie
0

Tack :)

#8 Hah, joo, jag beskär alltid bilder så (A) Men tack för kritiken!

babsan
0

vad söt han är :D

Qnas
0

Men gud vad fina, är han en löwen? :D HÄRLIG PÄLSEN SER UT!

SagaoAlfred
0

Jättefina foton! Jag stör mig inte alls på att lakanet är skrynkligt, men som Elina säger så stör det liiiiite att det lixom smälter ihop med Moses, men ja.. egentligen gör det inte så mkt för Moses är så otroligt söt :)

Hur gjorde du för att få honom att sitta stilla?

senna
0

Bilderna blev jättefina, det blir dom ju alltid när moses står framför kameran ;D. Dock håller jag med elina, lakanet smälter in allt för mycket med moses päls, men annars spelar det ingen så stor roll att det är skrynkligt, det blev snyggt så. Tycker du är jätteduktig på att fota. :)

Undrar samma som "sagaoalfred" - hur gjorde du för att få honom att sitta still? xD

KajsaM
0

Jättefina bilder! Jag personligen tycker att dina bilder utan lakanet är finare. Alltså ta inte illa upp men det känndeslite grått. Du är en mycket duktig fotograf!

twinnie
0

#10-#14 Tack! Jag suger åt mig som en Svamp? xD Nästa gång ska jag ta ett ljusare eller mörkare lakan :) (och såklart fota ute i gräset också!)

#12 & #13 Låter honom springa av sig ordentligt innan ^^ Sen brukar han lägga sig ner, men det blir inga bra bilder då. Så då gör jag lite konstiga ljud med munnen och då sätter han sig upp och koncentrerar sig xD Väl utarbetad teknik som funkar varje gång ;-)

Noa-Nisse
0

#15.. hahah det känner man igen.. man står och knäpper och viftar med händerna och gör konstiga ljud för att han ska iaf titta hit! hhihih

jättefina bilder! och jag gillade också bild nr 1 mycket! har du någon helkrops bild på moses? jag tror inte jag sett hela han! =)
Han är ju så fantastiskt fin den lilla killen! pälsen vill man ju bara ha och krama och gosa med!! =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

SagaoAlfred
0

#15 Jag önskade det där funkar på mina kaniner också, men dom vägrar sitta still :P Även om jag låtit dom springa ute i stora hagen hela dagen, å så ställer jag nån utav dem på en stol med tex. ett lakan bakom så ska dom absolut hoppa ner! >_< Haha!
Jag får öva denna teknik med lillkillen som kommer om några veckor istället ;)

twinnie
0

#16 Tack så mycket :D Haha, jaa.. det blir mest en massa profilbilder på huvudet :-) Men idag ska vi ut i gräset iallafall!

#17 Haha :) Moses är alltid lite konfunderad vid nya miljöer och även om han kikar över kanten på stolen vågar han aldrig hoppa ner. Och det kör mycket bilar & bussar här så allt är allmänt konstigt, och då måste man ju sitta still och vifta på öronen :)

Man kanske ska vara glad att man har pigga och busiga kaniner? Skulle inte kunna tänka mig Moses som en tråkig klump som bara vill sitta still hela tiden :P

Noa-Nisse
0

#18.. det bästa hade varit om kaninen hade varit hoppig när man ville och lugn när man ville!! =) tss.. men det kommer nog aldrig finnas en sådan kanin!! :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Qnas
0

#19, jodå! Min nitte var sådan! :'( men nu finns han inte..