Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 1749 ggr
dermot
0

Nu har "fluffet" kommit hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag vid 13-tiden hämtade jag hem denna lilla teddydvärgvädur!

Han kommer från Öland (bor i Skåne) och jag är såå glad att jag köpte honom! (Ah.. har bara haft honom i nån timme och han har redan stulit mitt hjärta)

Han heter Emmett i papperna, och jag tänkte först döpa honom till Macaulay, men jag tycker inget av de passar riktigt nu när jag ser honom i verkligheten.

NAMNFÖRSLAG? Gärna lite ovanliga!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

Ja, han har lite flaxöron, men inget mig emot;)

// Anka

juliafrojd
0

nåå sötisen hmm kommer inte på så jättebre namn…

dermot
1

Fluffi:3

är lite osäker på hans färg… Uppfödaren trodde isabella wienertecknad (alt brokad också), han har färgade öron, svans och kinder samt lite på sidorna (som en siames ungefär, fast mer åt isabellahållet).

// Anka

[Tilde]
0

ÅH FLUFF <333 Började tänka på Oboy när jag såg honom Förvånad haha

juliafrojd
0

e en hane?

[Linn H]
0

Åh vilken sötnos! :D
Själv är jag jättedålig på att komma på namn, så blir tyvärr inga namn från mig Tungan ute

dermot
0

Hihi tacktack;D

Det är en pojke ja:)

// Anka

juliafrojd
0

Loneos kanske….

NaDa...
0

Som jag skrev på Facebook; AWWWIII :333

Tycker att han ser ut som en Dexter :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

dermot
0

#10 Jag tänkte faktikst på Dexter XD men naah.. tänker bara på det där barnprogrammet då ;)

#9 Det var fint!

// Anka

Alone
0

såå söt och fluffig! :O

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

dermot
0

#12 Jag vet ;D

// Anka

Rexkanin.W
0

Inte jätteovanliga namn kanske menmen ;) Kanel, kardemumma, vanilj, mentos, gulliver? Tycker om mat-namn:) Måste tillägga att han var väldigt söt :3

juliafrojd
0

#11 tack!

Gaiezza
0

Kag tycker han ser ut som en Simba! :3

Bacon, svaret är bacon. 

dermot
0

#14 Haha awe Gulliver :3

Någon som har engelska/amerikanska NAMNFÖRSLAG? :)

// Anka

Rexkanin.W
0

Mist, Pride, Cookie, Combo, Peanut, Hazel? Är det någon speciell typ av namn du söker? :)

dermot
0

#18 Inget speciellt :)

Mamma sa precis applepie för att hon skulle baka (hon gillar att prata engelska xD) och tyckte faktikst det passa lite :D

// Anka

Rexkanin.W
0

Jo Applepie skulle passa jättebra! :D

dermot
0

#20 Då får han nog heta det! ^^

// Anka

Plopp4
0

Jag tycker också att Applepie passar, :)

Eftesom det är kanske långt kanske du kan ha ett smeknamn. Eftersom han heter "pie" så var det första jag tänkte på Pajas. Tycker det passar till hans flaxöron, :3

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

[TeamGolden]
0

I min hjärna dök Samuraj. har ingen aning om varför, men säkert vädligt ovanligt :)

dermot
0

#22 Ja, Pie eller Pajjen tänkte jag på som smeknamn då ;)

#23 Får mardrömmar av det ordet, tyvärr;) xD :)

// Anka

minaninar
0

Fluffi tyckte jag var ett bra namn. :D Och jag gillade Emmet (TwilightTungan ute) Men han ser ju knappast ut som en vampyr direkt hehe… Han ser ut som en liten söt bomullstuss. Förstår att han stulit ditt hjärta omg.

Marshmallow Fluff .D

Fluffer NutterOskyldig

dermot
0

#25 Haha, ja kulltemat var ju Twilight så hans bror heter Jasper och systern Rosalie (tror jag?) ;)

Men får nog bli Applepie - Pie - Pajjen ;)

// Anka

ks.gerbil
0

läääg av :( sluta visa sådna fina goosiga söta bilder man dör ju!

Gerbil-hemsidan hittar du R

minaninar
0

#26 Pajjen hihiih.. pajis.. pie så söt han är, när man ser honom börjar man ju prata bäbisspråk, i alla fall ja.. hihi

sländanskaniner
0

Apache , aw ;3

Ninjapig
0

Ååh, vilket fluff !! Skrattande
Teddydvv är såå söta ♥

Lycka till med honom! Kyss

Kram Tilda & Djuren! ♥

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

Stiinisen
0

AWI ! :3
FLUFFI!  :D

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

dermot
1

Hihi tack! :D

Han är verkligen översocial och extremt nyfiken! xD Han har klättrat på gallret nu i typ en kvart och har nosat på hunden som inte riktigt visste vad hon skulle säga;)

Kan absolut rekommendera uppfödaren om någon på Öland vill ha en teddy! Hon är verkligen super! (Alegrims kaniner) Han har var på koll hos veterinären i fredags + vaccinerad mot  Myxo och RVHD. ^^

// Anka

BusBella
0

Applepie är fint, men när jag ser på honom tänker jag bara Poff.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

[El-sa]
0

Applepie är super sött, själv tycker jag att han ser ut som en Manchester som min framtida hane skall heta XD