Bli av med det?
Ja, förlåt har skrivit en annan skriva av mig tråd men nu efter att jag har sätt en ge inte upp film på hif så tänkte jag skrika ut allt jag har inom mig
Jag har velat ha en hund i flera år, men nej, mina föräldrar säger nej och aldrig, så istället blev det en kanin. Blev så arg och började babbla om att kaniner äter bara gräs och bajsar. Såg en hermelin på blocket och blev förälskad, skulle gå och hämta den men då sa hon att den var såld men att hon har andra kaniner, ialla all så blev det en "ful" svartvit kanin enligt mig(innan då) efter ånader så började jag bli en magnet och Bambi va en järnbit så vi blev ihopsatta och kunde inte lämna varandra, Jajajajajaaja nu går jag till saken
Hundar kan ju köra agility osv, eller hur? JA men då tänkte jag men kaniner då? de måste ju kunna bara att träna, jag använde mig av böcker youtube och satt i mitt rum och läste och såg på hur man lär hunden agility, försökte och försökte med Bambi och det gick, men sen märkte jag att han börjar bli segare, det är lite svårare nu, myycket svårare. Har försökt men pojken vill gosa, det är klart att jag respekterar vad han vill, men han vill det, det är jag, det ä mitt fel. det känns så värdelöst, varje gång jag tränar får jag massa tänkar om kaniner kan inte agility då blir jag kass på att lära in saker. han känner sig så osäker när jag tränar honom, inte otrygg utan och äker, jag blir dålig och liksom säger
-bambi gör detta , och de och det och det
Jag behandlar honom som en hund, , jag vill inte det men det går inte, efter att har varit så bestämd mot honom så börjar jag gråta och känne rmig usel, dålig på allt! exakt allt! JAG ÄLSKAR HONOM MER ÄN NÅgonTING i hela universum men jag vet inte vf jag blir konstig och känner att han är en hund.
Jag tål det mesta så bara säg, han älskar agility men som sagt det är mitt fel!
Säg vad jjag ska göra, hur jag ska tänka, kanske sluta?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Du skriver att du har läst om hur man lär hundar agility, har du läst om hur man lär kaniner tricks? Det finns flera trådar på det här forumet om klickerträning, hoppträning osv. Det finns även filmer på youtube med "kanin-agility" (sök på engelska också). Det går att lära kaniner väldigt mycket, men man får tänka om lite i hur man lär ut :)
Kaniner tröttnar snabbt. Träna max en gång i veckan eller kanske ännu mer sällan ett tag och se om han får upp gnistan igen :)
1# Det är inte så att han har tröttnat utan det är att jag inte förklarar hur man ska göra då blir han förvirrade och osäker<!
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Aha, jag förstår. Har du läst om klickerträning för kaniner? Jag har läst på en del om det och har börjat "klicka in" min kanin nu, så jag kan inte säga något om det än egentligen, men de som skriver om det verkar mycket nöjda och säger att det fungerar otroligt bra att lära kaninen massor av tricks :)
#2 Men så är det med alla djur som man ska lära saker, att det lätt kan bli förvirrade och så i början innan dem lärt sig:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med Frida (#4)! Sen måste jag bara säga att min kanin Willow beter sig som en hund ganska mycket! Hon kommer när jag går ut på balkongen, nosar och går runt mig.. Hon ställer sig på bakbenen och tigger godis (maskrosblad) och hon hoppar upp i ens knä och pussas!
Jag tror att kaniner nästan är lika smarta som hundar. Men såklart blir båda djuren förvirrade ibland när man ska lära dem saker. Allt tar sin tid :)
okey tack alla!
5# Bambi gö exakt så ;) jade är smarta de :P
Bara för att det är en hund har dem inte lättare för agility, det tog väldigt mycket tid att ens få våran Missy att våga gå in i tunneln och fortfarande behöver man lägga en godisbit där i för att hon ska våga. Och hon är inte heller precis världens snabbaste med att lära sig nya saker.
Ja, ni har ratt!