Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 604 ggr
japiloup
0

agressivitet

Min hankanin blev agressiv efter han parade mina honer, nu morrar han och försöker hugga mig. varför gör han så?

Elina.
0

Aggressiva kaniner bör avlivas.

Har du flera hanar än den aggressiva?

Bobby
0

Elina: Så där kan du väl ändå inte skriva… Hanen kanske visar aggresivitet efter parningen, men har aldrig tidigare gjort så. Då beror det säkerligen på en speciell händelse och går öer efter några dagar.

Mysterious
0

håller med dig bobby,jaha,ska vi avliva elina då bara för hon e dum??(bara ett ex)

japiloup
0

efter han hade parat mina kaniner så separerade vi ju dom för han bor hos min kompis så han fick åka hem till henne igen men där blev han agressiv. kan inte det bero på att han saknar dom eller nått för han blev så några dagar efter han åkt hem.

japiloup
0

för några årsen hade jag en hane och när honan var inärheten så högg han mig bara för att försvara honan.

Keligast
0

#1 Elina har rätt agressiva kaniner skall avlivas MEN självklart så måste man veta varför den är agressiv men vänta några dagar..det måste ha varit sen han åkte hem från honan som han blev så..alltså det är en orsak och jag tror an blir bra =) vänta och se..

ciss
0

Vår förra foderkanin parade vi och i typ två veckor efter var han som förändrad: inte alls gosig och glad utan sur och sprattlig, men det gick över.

Vet många som har hanar som förändras efter parningen, men det går tillbaka.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Elina.
0

#3: Det är en viss skillnad om kaninen ex. biter en människa en gång ("dum"), än att den är bitsk (aggressiv).

#7: Varför används sånna hanar i Avel?

ciss
0

Han var inte alls så före, då var han otroligt kelen, mysig och glad. Efter parningen förändrades han i två veckor men sedan gick han tillbaka till sitt vanliga jag.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Jag vet inte om t.ex kastrering kan funka, men om han är alldeles för agressiv för att hanteras skulle jag rekomendera avlivning. Dock har jag kompisar vars kaniner är ganska agressiva, men dem går att hantera.

Proanders
0

Han har för mycket  testrosteron i kroppen nu, låt det gå några veckor till innan du fattar nåt beslut. Tråkigt nog så måste jag hålla med Elina, fortsätter han så finns det bara en väg ut. Och det är inte lönt att ni hackar på mig för jag viker inte en tum i det avseendet.

japiloup
0

han var absolut inte sån inan då var han jätte social men han går att hantera det är bara om man ska typ komma nära han för då blir han arg men jag hoppas att han lungnar sig men det går att klappa han efter ett tag men nästa gång man ska komma nära honom blir han arg igen.

Mysterious
0

#8 ja det klart

[Niike]
0

#3 Dåligt exempel, man kan inte precis jämföra en människa och en kanin.

#0 Vänta och se om det lugnar sig. Skulle inte använda hanen till Avel mer om jag var du.