Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1605 ggr
Gimbergsson
10

Min älskade Renesmee

Den 16 december 2011, en fredag såg jag dig för första gången på den lokala djuraffären, dina flaxöron lockade mig till dig och ditt nyfikna temperament var också en orsak till mitt intresse för dig. Jag ville plocka upp dig och burra in min näsa i din fluffiga päls och dra in din doft. Det fick jag inte. Jag åkte hem och började fundera på om jag skulle köpa dig och ta med dig hem, min mamma var verkligen inte intresserad av idén men av mycket funderande under helgen så fick jag äntligen ett jakande besked. Söndagmorgon, den 18 december åkte jag och hämtade dig, jag var så lycklig. Du var så otroligt framåt och glad. Du slickade på mina händer, nosade i mitt hår och puffade överallt på mig. Jag blev verkligen kär, det var så otroligt rätt att ta hem dig och låta dig bli en del av min lilla kaningård.

I början var det ganska hårt, du kom in i din tonårstrots och stannade där alldeles för länge. Jag hade aldrig någonsin haft en kanin som var så trotsig, arg och bitsk. Jag orkade nästan inte med dig, det var din söthet och de få glädjespridande stunderna som gjorde att jag fortsatte kämpa och här är vi nu idag. Du är den snällaste, gladaste, spralligaste, mest nyfikna, sötaste och underbaraste kanin jag någonsin ägt och troligtvis någonsin kommer att äga. Du är så otroligt speciell, det finns få ord att beskriva våran relation. Du är enligt andra bara ett djur och jag är en människa men trots att vi är av olika art så har vi ett särskilt band mellan oss, något som inte går att bryta.

Lilla söta, Nessie. Du kommer alltid vara speciell och jag hoppas vi får många, härliga år tillsammans!

Jag ville bara dela med mig av min och Nessies speciella band, det kan vara svårt att förstå för många men jag vet att det finns fler här på kif som känner precis samma sak till sina kaniner som jag gör för Nessan. Hon betyder helt enkelt lite mer för mig än vad mina andra kaniner gör, trots att jag haft henne kortast tid. Tilliten hon ger mig och all kärlek vi delar är väldigt värdefull för mig och något jag inte skulle ge upp i första taget.

atlanta
0

Gud vad söt hon är. Förstår precis hur du menar, har en kille här hemma som jag oxå köpt i djuraffär och han är den mest underbara jag haft Glad

Gimbergsson
0

#1 Tack! Ja, det är för underbart att få ett speciellt band till ett djur! Ofta är det ju hundar man får det bandet till, men här har jag ett bevis på att kaniner kan vara minst lika tillgivna som en hund! :) Det tråkiga med att ha köpt henne i djuraffär är att jag inte vet någonting om henne…

Baby-Blue
0

Har känt precis då med min underbara lilla tobbe som jag också köpte på en djuräffär, jag hade honom i ett år men sen var det dags för min lilla ängel att åka tillbaka till himlen :/

Gimbergsson
0

#3 Åh, vad tråkigt att du inte hann ha honom länge alls! :( Får jag fråga vad som hände? Alltid tråkigt när djur går bort, rip!

Klara.b
0

Vad fint du har skrivit! Söt var hon också, lilla Nessan! Jag förstår precis vad du menar.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Gimbergsson
0

#5 Åh, tack! :)

Baby-Blue
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 fick reda på att han var sjuk lite efter att jag köpt honom och det var inte jobbigt för honom att leva med det då han fick medicin men han skulle bara leva ett år till, vilket jag är glad över att han gjorde och inte dog tidigare så jag kunde se till att han fick ett bra sista år :/

här är en bild på sötisen

Gimbergsson
0

#7 Åh, vad fin han var! :) Du var säkert en jättebra matte! :)

Baby-Blue
2

#8 ja han var super fin :) ja, hoppas att han tyckte det :P

tycker kaninen är lika mycket "människans bästavän" som hunden :3

Gimbergsson
1

#9 Ja, men ofta är det hunden som blir en del av familjen och kaninen sitter i sin bur…

Zakarias
0

Jättesöt, En vi kände hade inte lika tur med en kanin från djuraffären. Då blev agressiv och vaktig i buren.

Baby-Blue
0

#10 ja men han var ofta lös och var med mig överallt så han var lite som en hund :)

Gimbergsson
0

#11 tack, ja ibland fungerar det ju inte. Jag och Nessan hade väl tur! :)

#12 Naw, vad sött!

Tova.O
0

Otroligt söt kanin och väldigt fint skrivet! ♥

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Gimbergsson
0

#14 Tack, vad snällt! :) Hon är helt underbar!

valorous.kid
0

min kanin och jag har ett speciellt band! köpte honom också från djuraffär, men som någon sa är det ju lite tråkigt att inte veta något om honom :( föräldrar och så…

när jag kom till djuraffären för att välja en kanin(hade fått det i fördelsedag efter flera års tjat)så såg jag en kanin som var lite större än dom andra, han var nyfiken och ville nosa på mig och min mamma. vid honom hade han två kompisar, en vit och en brun-svart. Han var speciell, det kände jag. och såklart valde jag honom :) han var ganska stor när jag köpte honom, ingen hade velat ha honom tills jag kom. vilken ät väldigt konstigt då Backy är jättesöt!! :D

[Juliaammouri]
0

Jag fyller år 18 december

Gimbergsson
0

#16 åååh vad fin! Nessie var 4 månader när jag köpte henne, de flesta vill ju bara ha ungar… Men hon var så självklart val när hon satt där med sina flaxöron. ^^ #17 jaha, vad roligt :)

[Airo]
0

Vet precis hur du känner.

Har en liten kille här hemma som blir 5 år nästa år, 11 mars! 
Dock köpt hos en stooor uppfödare, hehe.. fast han kom aldrig in i tonåren dock.. Flört

Han pussar allt och alla, är alltid glad, fast han kan se lite tyken (uppkäftig) och ledsen ut med sina gudomligt snälla ögon. Han är min ögonsten, även min äldsta bebis i kaningården.

Är som en hund ute i trädgården, kommer när man ropar, behöver inte ha sele osv. Underbar liten gosse.

Zorro Kyss

valorous.kid
0

#19 aaawwwww!

Gimbergsson
0

#19 åh, känner igen nessie i det där! Hon har dock lite attityd. Men hon kommer också när man ropar på henne och om hon är lös på gården så springer hon runt mina fötter och ibland grymtar hon (haha) vissa kaniner är verkligen speciella! Jag använder dock inte koppel på någon av mina kaniner men nessie är den enda som kommer när man ropar och den man slipper "jaga" ^^

Alone
0

jag har också en sådan där speciell kanin hemma, min underbara Dracula, han är såå himla dumsnäll, gör allt för en, han skulle gå genom eld och vatten med mig om han behövde, han har helt enkelt tagit mitt hjärta med sin personlighet, han kommer alltid när man ropar, man kan gå små rundor utan sele eller koppel. så himla go är han, så jag vet precis vad du menar :)

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

bambiiii
0

Gud vad sööt! R.I.P

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Alone
0

#23 vad då rip?

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

[Airo]
0

#21 Haha, okej. Jo, vissa kaniner har verkligen det där speciella och perfekta beteendet, det är svårt att få tag på sådana kaniner idag.

Mjo, behöver endast sele på mina 2 honor, men hanarna behövs det ingen sele på. Glad

Gimbergsson
0

#22 det är så härligt med sådana djur! Underbart!

#23 Tack för omtanken men Renesmee är levande. ^^

#25 Åh, gud vad han är söt!

minaninar
0

#19 omg zorro var ju underbar.. hihi.. och fin i sina gangstabrillorTungan ute hood bunnyCool bara guldkedjan o guldknogjärnet med Zorro skriver på hihi..

Gimbergsson
0

#27 eller hur, han ser verkligen ut som en riktig cooling! ^^