Ras och färghjälp =)
Fick denna lilla fröken av en uppfödare som påstod att hon skulle vara satinpälsad dvärgvädur… Renrasig dvv syns ju uppenbarligen att hon inte e men vad tror ni att de kan vara i henne mer? Satinpälsad, inte direkt… Eller?! Jag har fyra satinpälsade dvv här hemma och hon ser absolut INTE ut som de gör i pälsen… Finns det olika pälskvalite i satinpäls precis som det gör i rexpäls?
Angående färgfrågan så måste hon väl vara svart wiener? Heter de nått speciellt när de e massa vita hår i de svarta?
Hon kanske har holländare i sig? =)
#2 tror också det.
Hon ser vitörad ut, bortsett från wienerteckningen. Det heter inget speciellt när det är vita hår i det svarta.
Svart WT Vitörad :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Ja hon är verkligen lik en holländare… :) funderar på om man kan se några drag av satin kanin i henne? Ska helt ärligt säga att jag knappt vet hur en äkta satin ser ut… :) hur e de med pälsen? Finns det olika kvalité på satinpäls?
Men om uppfödaren sa att hon skulle vara satin kanske hon är korsning mellan dvv och satin?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Googlade på satin nu och de jag fick upp är hon faktiskt väldigt lik i både kropp och huvud!
Kan tänka mig att det är som #7 säger, att hon är en korsning mellan dem raserna. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Ja precis vad jag funderar på med! De måste nog vara så… Men då blir jag lite matt känner jag, eftersom hon bara sa att hon var Dvv…