Hälp med vatten!
Halloj!
Min kaninhona som är lite över 1 år har nästan slutat att dricka och vi måste nästan tvinga i henne vatten då vi är oroliga för henne. I början av veckan var hon dålig och hade nog vätskebrist. Vi var hos vetrinären och där sprutade de in vätska under huden på henne och efter det blev hon piggare. Men sedan har hon nästan slutat dricka och blivit suare än vanligt.
Finns det något som man skulle kunna göra så att hon drickar självmant. Hon är väldigt fast besluten om att inte dricka och vi gör vårt bästa för att få i henne vatten genom pipett men då vägrar hon att svälja. Hon får i sig lite men det är inte mycket, tyvärr.
Någon som har något bra tips? på hur man ska kunna göra för at få henne att dricka igen.
Måste tillägga att hon drickar ur vattenflaska men förstår dock inte hur man ska dricka ur skål :S
Kolla gärna in min blogg!
Mvh Elin
Äter hon som vanligt? Mot vattenbrist kan ni ju ge gurka men i längden funkar det ju inte. Vad sa veterinären i början av veckan? Antagligen är hon sjuk om hon inte dricker som hon ska.
Ni har väl kollat vattenflaskan så att det verkligen kommer vatten? Låt henne ha en skål också, tror det klarnar till slut vad den är till för.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Kan ni inte ge henne vatten ur en vattenflaska då om hon dricker ur den?
Eller du menar kanske att hon kan drika ur vattenflaska men gör det inte?
Men om du är orolig att hon inte får i sig tillräckligt med vatten ge henne gurka om hon äter det så får hon i alla fall i sig vätska. :)
Hälsningar Emma! :)
#1 Hon är dålig på att äta men äter det hon har lust till, grönt t.ex. Vetrinären sa att hon förhoppningsvids skulle bli bättre efter den här vätskan. Hon är ganska pigg annars.
#2 Hon har vattenflaska men hon dricker inte ur den :S Vi ger henne gurka vilket hon äter lite av sedan lämnar hon ungefär hälften…
(tack för svar :)
Men vet någon hur mycket vatten en kanin behöver få i sig på en dag??
Kolla gärna in min blogg!
Mvh Elin
vill hon inte drika så kan man kanske ge henne gurka. gurka innehåller mycket vatten ju!
HAHAHAHAHAHA…..