Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 521 ggr
moonlights
0

Börjat bygga bo

Jag skrev här för ett tag sedan att jag misstänkte att min hona blivit tjuvparad. Men efter ett tag så började jag undra om hon verkligen var dräktig eller om hon bara var skendräktig?

Natten mellan idag och igår så har hon byggt ett bo med päls, hon är nu inne på dag 30.
Kan det vara så att hon bara är skendräktig? och har varit det i 30 dygn eller är hon dräktig? 

Hennes mage har blivit större och det känns som att man kan känna att det är något därinne som rör sig, men eftersom att jag har läst att det kan vara tarmrörelser man känner så är jag lite osäker… 

Hon har varit surig och "morrat" åt mig i några veckor nu, jag får klappa henne utan att hon bits men man märker som på henne att hon inte direkt uppskattar att man rör i henne, innan hon blev dräktig/skendräktig så var hon hur snäll som helst och hoppade till och med fram till burdörren och ville har uppmärksamhet.
Kommer hon att bli sitt gamla jag igen efter hon fått sina eventuella ungar?

Fridaaaa
0

Eftersom det är dag 30, är det mest troliga dräktighet :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
0

Att hon boar och drar päls på dag 30 tyder på att det är en dräktighet, så ungarna lär i sådana fall komma när som helst. De honor som blir lite kinkiga när de är dräktiga, brukar kunna bli sig själva sin när ungarna väl kommit eller när de blir äldre.