bygga ute hage?
hej någon som kan berätta hur jag kan bygga en utehage?:/ behöver det rätt snabbt:)
Kompostnät Eller köpa minknät och bygga träramar av reglar och göra ingång så man kommer åt att ta dem:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tack men om man gör en sån typ rektangulär hur gör man ingången då?
Eller om man gör en trekantig?:)
#2 Trekantiga hagar tycker inte jag är så bra, bättre med fyrkantiga/avlånga:)
Man kan t.ex göra en del av taket som en lucka med gångjärn som man kan ta upp:)
kompost galler är inte så bra om man har kaninunge eller en liten kanin,,, Min dvv smet sig ut genom kompostgallrets stora hål… Skulle rekomendera som nummer #1 Men inte kompostgaller
Jag har tak som man kan sjuta av och vinkla åt sidan… Svårt att förklara men…
#4 Kompostgaller är bra till dvärgkaniner med. Min minsta kanin väger bara 1,3 kg och hon kommer definitivt inte emellan kompostgaller. Man kan sätta t.ex hönsnät på utsidan så kommer den inte ut.
Och nu frågade inte TS efter Hage till små kaninungar.

nej nej… men min kanin gjorde det när han typ var ungkanin och han är en dvv men att sätta hönsnät utanför är bra
#6 Då måste han grävt sig under eller hoppat över. En ddv tar sig inte genom det.
Inte ungkanin eller vuxen i allafall

# jo min gjorde jorde det och han satt bara där och så skulle jag klappa honom, han belv rädd och tog sig ut genom hålen. Han grävde sig inte ut
Okej….tack! Varför är fyrkantiga bättre?
#9 Det är svetsat och mer hållbart:)
Zingo fick plats med sit huvud så kompost galler är inte så bra till små kaniner men dvv är ju ganska ''knubbfaceade''
#11 Ok mycket märkligt då min smilla inte kan få det och hon är en liten lejonhuvad
Jag tycker kompostgaller är bra plus ev nät på utsidan
Lättast är att göra en kompostgallerhage som de andra säger och sätta på extra nät på utsidan så inte kaninen fastnar med huvudet. Har haft en klantig vuxen hane som stoppade huvudet mellan två galler som var ca hälften av kompostgallerstorlek och fastnade så jag blev tvungen att klippa lös honom. Så jag vågar aldrig ha bara kompostgaller nu.
Ljustadalens kaningård
okej men vi har hund och bor på landet så vi ska bygga en Hage med botten och tak!:)