Sparkar i magen
Gick ner nu för att mata kaninerna eller ja kolla till dem och jag kände lite smått på Lakrits mage (hon är tjuvparad och är 4 mån) och det sparkade i hennes mage.. HOPPAS hon klarar förlossningen :( Tyckte bara det var kul att veta.
För nästnästa vecka föds 2 kullar :D
Tråkigt det där med lakrits, håller tummarna på att hon klarar förlossningen och att föda upp en kull. Men om lakrits kull blir stor och fidelis kanske liten så kan det vara smart att lägga över några utav lakrits ungar i hennes kull då? Bara ett tips?.
Men kul med kaninungar, hade en kull under våren, skulle tatt en under sommaren, men nu så går det inte pga lite förändrade familjeförhållanden.
Håller tassar och tummar här för att allt går bra :)
Hälsningar Amanda och kaninerna
Brukar man verkligen känna det så tidigt? Säker på att det ej är tarmrörelser bara? lätt att förväxla i så tidigt stadie:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fast om ungarna beräknas nästnästa vecka, så är hon alltså bara ca 2 veckor gången? Jag har aldrig någonsin känt ungar vid 2 veckor och tycker det låter alldeles för tidigt att kunna känna sådant, utan då låter det mer som om det kan vara tarmrörelser som #2 skriver. Dessa kan lätt förväxlas med rörelser från ungar. 
#1 Ja, tänkte på det :) Tack!
#2 Jag vet inte men det kändes så :P
#3 Då kan det vara tarmrörelser annars :)