färger till zobelblå
Jag har en zobelblå hona, som bär på anlag för rysstecknat vilket jag gärna vill få fram. Min rysshane har efter fyra försök inte gett en lyckad PARNING och jag letar därför en ny hane (antingen låna eller köpa).
Vilka färger passar till zobelblått? Och vilke är bäst om man vill få fram rysstecknat. Krävs det en rysstecknad kanin då?
Vill helst att hanen ska vara brunzobel ryss :)
Lägger in en bild på honan:)
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Om du vill få fram rysstecknat så krävs det att hanen antingen är rysstecknad, bär på det eller är/bär på vit rödögt. Enklast är ju om du väljer en rysstecknad.
#1 Tack, ja såklart enklast att välja en rysstecknad. Men jag har haft svårt att hitta en fin hane i den färgen :/
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Till den där honan ska du välja en hane med riktigt kompakt och bred kropp och grov benstomme. Färgerval: I första hand rysstecknad. Andra hand zobel brun lr blå som bär på vrö eller ryss, eller vrö som garanterat är enfärgade. Glittergårdens har rysskullar på G som kan bli riktigt bra med min Humlan som far, de som blir vrö kan ju dock bära white. Jag kommer få vrö under sommaren som dock kan bära white.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#3 Har han stamtavla? Vart bor du? :)
#4 Tack, jag ska kolla glittergårdens också. Vill dock helst inte ha en unge.. men en vrö unge skulle jag kunna tänka mig:P
www.Zoorinas.webb.se