När gör era kaniner glädjeskutt?
Som rubriken lyder, när brukar era små ninisar göra glädjeskutt? Vid någon speciell tidpunkt eller ställe?
Mina "äldre" kaniner brukar enbart göra det i hagen eller när vi åker på tävling och de väntar på att få hoppa fram :)
Mina ungdjur, Moffe och Lambi, gör det nästan hela tiden xD
Moffe brukar faktiskt göra riktiga glädjeskutt över hindren när vi tävlar :) Så han älskar verkligen att hoppa.
Lambi brukar göra det lite varstans, oftast när man säger "bajs bajs!" xD Det hela började med att vi skulle "potträna" henne här hemma och då sa vi just "bajs bajs" när hon satt på toan. Eftersom vi sa det med en så glad ton blev hon alltid så glad och började göra glädjeskutt :P
Coco brukar göra det när han får springa lös ute.
Speciellt när man 'jagar' honom (Dvs, försöker få fatt honom för att ta in honom) då blir han väldigt glad för att han får uppmärksamhet.. ;)
De andra brukar glädjeskutta när de får vara i rasthagen, och inte fått vara det på ett tag om det tex har regnat och blåst mycket länge. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Akkio gör glädjeskutt när han gjort något han vet han inte får t.ex. bita i mattan, nafsa på böcker , tjuva tidningar. Så när jag ser honom göra det så springer han iväg och skuttar iväg med glädjeskutt x)
Även när det varit en lång dag borta med skolan så släpper jag ut han och han bara YEEEEEEY!
//Joanna
Oftast i hagen måste jag säga. Men även mellan hindrerna när vi tränar (vilket är väldigt roligt!). Sedan ärven i buren, speciellt Omi den kåtbocken brukar göra glädjeskutt i buren under våren. Omi brukar ibland också få gå löst på tomten när jag städar hos kaninerna och då är det dags för rejs upp och ner för backen blandat med glädjeskutt.