Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 528 ggr
Chieko
0

Frågor om utställning

Hejsan!

Imorgon ska jag på min första riktiga utställning, och naturligtvis dyker det upp frågor som jag skulle vilja ha svar på NU!

Det står att burarna har vattenskål, kan man räkna med att de har hö också?

Får jag ge min kanin sin pellets i buren? Har med sele osv för jag ska hoppa också men kanske lättast att ge i buren, om man får det.

Är det dessutom någon som vet varför de måste stanna i buren över natten (tvådagars)? Min skrutt är innekanin och det känns sådär att låta honom sova ute… Även om det bara är en natt.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

hobbymupp
0

De har alltid haft hö på alla jag varit på, men det är ofta väldigt lite. Ta med extra om din kanin käkar mycket.

Du får ge mat på utställningen ja.

Troligen för att alla djur ska vara på plats under hela utställningen, så att alla är där när saker händer osv. Djur kan byta plats osv. Men känner du så, så prata med arragörerna. Om du är där i tid och sådant så kan jag personligen inte se problemet i att han sover hemma.

Chieko
0

#1 Du är en ängel som svarar! Då tar jag med höpåsen, kör bil så det är inga problem med lite extra :) Och då ska jag prata med dem om jag får ta med honom hem. Det blir i och för sig en bilresa extra, men han slipper sova i 10grader när han är van vid betydligt mer. Eller om han kan sova inne. Ska prata med dem om det i alla fall. Tack igen!

/Karin

hobbymupp
0

#2 så lite så :D Hoppas du får ta hem honom :) gillar inte att lämna kaninerna över natten i de där små burarna iaf :P

Chieko
0

#3ja min kanin är van vid Hage jämt så han skulle nog bli riktigt sur av en så liten bur ;-)

/Karin