Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 962 ggr
Imasy
0

Mina kaniner live-streamat!

Jag ska streama mina kaniner, ska försöka få till det med kameran bara ;)

Här bör ni hitta dem: http://www.ustream.tv/channel/imasy-s-p%C3%A5hittiga-kaniner

Hojta gärna till om ni kan se dem :)

SjögårdensKanin
0

Ser inget :(

Ändast_kaninavel
0

Det är helt svart?

Imasy
0

Japp, kamerastrul. Den verkar inte vara korrekt installerad :/

Jobbar på´t :)

Imasy
0

Kan ni se nu?

SjögårdensKanin
0

Jajamensan dom gillar morötter ::)

Imasy
0

Tycker det är lite dålig skäpra dock, iaf på den länken ni ser. Men jag har ju ett eget kontrollfönster" och där är skärpan bra.

[Tilde]
0

Vilken rolig idé! Skrattande Skulle vilja ha något sånt… fast mina kaniner bor på balkongen och jag har bara en webcam på min laptop.. xD

minaninar
0

Hihi.. suuuper!! Måste kolla. Vad behöver man för "utrustning" för att göra det?

Fast me min blir det svårt.. han sitter ju inte i buren såmkt..:P

Imasy
0

En webbkamera som jag kopplat till datorn är allt som behövs :)

minaninar
0

Näår jag kollar länken säger den "channel is offline"Obestämd

Vilket betyder att den bara är igång när din dator är på kanske?

edit: nu står det: channel started just now.. o nu ser jag plupparna hahah.. in action

edit: är det en PeeWee låda jag skådar där i hörnet????

Imasy
0

Japp, det är en peewee. Fast de gör knappt sin "peewee" där ;)

minaninar
0

Fast de verkar komma lätt in i den!! HIhi..

Gillar de själva peewee-pelletsen?

Jag är sugen på att testa själva bunken, men jag var inte säker på att den skulle komma i den.. kanske inte när de är fulla av kiss :P Den är ju lite hög.

Är det tre eller fyra kaniner?

Vad är det för kön? Är de kastrerade/steriliserade? Är de syskon? Har de alltid bott ihop eller har du satt ihop dem vart eftersom?

Imasy
0

Jag använder vanligt bränslepellets, mycket billigare men funkar precis likadant :)

Imasy
0

Kan ni se kaninerna i länken?

Undrar bara för att jag har nu bara kontrollfönstret öppet, vet ej om jag själv måste ha fönstret öppet som man kommer till i länken.

minaninar
0

Jag ser ibland.. då säger den att streamen startas upp.. o sen säger den att den är offline.. typ hela tiden, så kanske beror det på anslutningen.. eller så beror det på kontrollfönstret.. jag kan inte sånt..:P

Fridaaaa
2

Japp kan se, men hackar lite? Och jag har bra uppkoppling.
Men roligt att se :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Imasy
0

I mitt kontrollfönster flyter det på som en vanlig film, men i den "videon" ni ser kan jag också se att det hackar ibland. Kanske beror det på min bredbandshastighet?

minaninar
0

hahha…. nu blev det reklam för rakapparater för riktiga män från Braun på din strream.. hihi..

Min uppkoppling brukar va bra men just nu problem me den.. så kan bero på det.. eller på din. Men skojsigt är det i alla fall!!

Fridaaaa
0

#17 Vi har 8 mbite eller vad heter det? Ganska högt alltså :)

Imasy
0

Tror vi ska ha nåt sånt vi också, men vi tycker båda att nätet är segare sendan vi flyttade till huset.

Fridaaaa
0

#20 Ok här är det inte segt, bara just din,såvet inte…

Imasy
0

Den som är morgonpigg får nog se att de små marodörerna har demolerat hela hagen tills imorgonbitti. Det slår aldrig fel.

De verkar aldrig sova de här små rackarna. Alltid lika "roligt" varenda morgon att se vad de har ställt till med.

Imasy
0

Ha, vad var det jag sa!

Nu ligger de och solar sig och verkar totalt oskyldiga till att ha demolerat hagen :D

Imasy
0

Nu är det full action och jag sitter här inne och skrattar åt dem.

De har fått en tunnel som de gladeligen river runt med, jag ställer tillbaka den och de river runt igen ;D

Alex92
0

Vilka glada och aktiva kaniner. :) kul att de gör såna där glädjeskutt hihi. Hur gamla är de?

Imasy
0

Den "bruna" är född i augusti 2011 tror jag det var, de andra två är syskon, födda jan 2012.

Alex92
0

#26 Okej, då förstår jag :) mina är ju äldre så det kanske därför de är så pass lugna.

Imasy
0

Ja de har då roligt iallafall ;D

minaninar
0

#26 Får man fråga vad det är för kön o hur många av dem som är kastrerade? Hur funkade det att sätta ihop dem? Brukar de bli osams?

Jag bara undrar för det verkar så mysigt med flera tillsammans, men de måste ju gilla det. Aha.. vänta nu.. de andra födda 2012, de kanske inte har börjat bli revirtänkande? Obestämd

Imasy
0

Det ska vara honor alla tre.

När jag köpte de två små så hade den stora förlorat sin kompis och blev överlycklig av att få sällskap igen.

Än så funkar det bra att ha dem tillsammans iallafall. Och ingen är kastrerad ;)

minaninar
0

Tack för infon. Hoppas det fortsätter så. Jag är jättesugen på flera kaniner. O man vill helst inte behöva dela upp lägenheten i flera krigszoner hihiTungan ute

Imasy
0

Hihi!

Röjde lite skräp här hemma och nu har de fått ett slott att kissa i ;)

Imasy
0

Åh nu börjar äntligen "bur-bygget" ta fart för fullt :)

En sektion är klar och tre återstår, förhoppningsvis kan de flytta in i morgon :)

minaninar
0

Vad är det röda schjabraket?Tungan ute Är det "slottet"?

Massa roligt junk har de att leka me iaf.Oskyldig

Imasy
0

Nä, slottet var ett riktigt barntält som barnen haft och lekt med, men katterna hade vänligheten att pissa i det hela tiden så jag tog ut det. Nu ligger det dock på soptippen efter förra städningen.

Det röda sjabraket är en agilitytunnel som är ihopfäst på ena sidan så det blir en tunnel som ett U då den är för lång.

minaninar
0

AhA ;D Jag funderade på om det var den lyxiga toan haha.. :D

Förresten så skaffa jag en pee wee, fast den låga lådan, den blev poppis ^-^

Imasy
0

Åh vad irriterande det är när det ska regna :/

Nu ska jag ut och måla sista sektionen, så hoppas jag att jag har dem klara imorgon. Tyvärr så blev det fullt på alla målarställen så nu får de ligga på tork vid kaninerna, så jag hoppas de inte sprätter ut några bajspluttar som ska torka in i färgen :P

Imasy
0

Äntligen klar :)

Nu ska det till att röjas så nu kan ni följa nya buren live ;D

Tova.O
0

Hihih vad gulliga de var när de sprang ur transportburen och tittade omkring i den nya buren! :3

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth