Hur gör du?
Hur gör du när du ska städa buren åt din kanin?
Tar du ut den/dom i en rasthage, transportbur, annan bur? Eller låter du den vara kvar i buren medan du städar? Gör du på nått annat sätt?
Hur gör du? Skriv och berätta! *Nyfiken* 
Kanske även bifoga en bild när du städar buren? ;D
/Photoniq - www.alexandra.foo.se
Mina kaniner får vara på marken då. De har ett litet område runt buren där de får springa runt som de vill, inhägnat, så där får de vara medan jag städar deras bur :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Pepsi får skutta på golvet eller så sitter hon kvar i buren och hjälper mig :P När jag "gräver" upp spånet i en plastgrej så kommer hon fram och gräver där jag ska ta ^^
- Mvh Emma
Jag brukar passa på när kaninerna är i rasthagarna :) Annars får dem ibland sitta i buren och titta på ^^
Det är olika! På sommaren får den kaninen jag ska städa hos vara i uteburen, oftast, så den inte är i vägen. Men ibland bara öppnar jag burdörren så får kaninen skutta omkring i ladugården som den vill:P Ibland sitter den kvar i buren när jag städar;P

Jag passar på medans dom är i rasthagarna.

Hampus är och skuttar bredvid mig när jag städar :)

Mina kaniner får vara i hagen när jag städar burarna. ;)

De är lösa i stallet.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
De som inte bryr sig låter jag vara kvar i buren medans jag städar, iaf när jag bara gör rent toahörnen.
Annars får de springa i Hage.
Molly får springa på golvet när jag städar! Eller så passar jag på när hon är ute i rasthagen!
Bobby och Mimmi får vara i varsin hästbox under tiden. Eller så får de vara i sin utebur. Nu får de vara i uteburen på dagarna och i sina burar i stallet på nätterna.
de får vara i sin utebur medans ja städar :)
Min Ahlberg brukar hjälpa till eller så skuttar hon nån annanstans ;) Hon är ju oftast lös så hon är inte i buren så mycket men hon gillar att vara med när man städar toaletten :P
Mina brukar skutta runt i rummet :D
Althalus får vara ute på golvet (vilket han nästan alltid är ändå) och Anki får så lov att sitta kvar om jag inte har besök som kan hålla ett öga på henne. Hon brukar ha väldigt roligt åt att sätta sig precis där jag ska till att plocka bort gammalt spån.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Sätter Stampe på en filt på bordet, han sitter där som en staty och rör inte en muskel, bara tittar. Isabell är samma men lite känsligare då hon har blivit skrämmd, så hon gnäller lite när man ska lyfta upp henne.
#16: Önskar att min kanin satt stilla när jag satte henne någonstans… Det skulle aldrig gå om jag inte limmade fast henne ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
hehe, säger ju att han är världens snällaste. Han kan sitta en timme och titta på mig i sin bur (med hela sidan öppen), när jag tittar på TV, men kommer gör han inte, jag får masa mig dit och klappa honom, då halvblundar han och knorrar med tänderna. 
Men sitter vi tillsammans i soffan, så hoppar han upp på bröstet…

Sätter ner honom på golvet och där sitter han tills jag säger "Varsågod". Då hoppar han in i buren igen :)
#20..ojdå, var inte det svårt att lära honom det !? :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
"21 det undrar jag med!
Alfred gör som han vill,ibland vill han sitta med mig och hjälpa eller skuttar han från buren och springer vart han vill :D *lyx*

Jag har Sofi i hagen medans jag städar buren.

Vissa kaniner som är jobbiga (attakerar spaden/flyttar inte på sig ) Får gå ut i hagen. Dom andra får sitta kvar . Jag tar bara bort kiss/bajs hörnorna varanan dag och tumer hela buren en gng månaden.

När jag tänker närmare på saken ska jag visst städa buren idag :S

albin skuttar på golvet och utekaninen mimmi skuttar på gräsmattan om det inte är blött och äkligt (då är hon i buren)

#21 Har aldrig lärt honom. Verkar som att han fattar att man inte ska vara i buren när jag gör rent :) Ibland skuttar han in även om jag inte sagt något. Men oftast sitter han och tittar på mig och väntar tills jag säger att jag e klar :)
twinnie,har du nån bild på moses bur??har alltid undrat hur den ser ut xD

#30 Hela kopplet är inte borta, det är en bit kvar till vänster ;)

Nej, det är selen.
Jag låter Puzzel vara kvar i buren :) han har två delar, så jag städar den del som han INTE är i, men problemet är att han hoppar runt ganska mkt ,)
Hon spronger lös. Hon är såå nyfiken ;)