Jag förstår inte.. ?
**Hej!
**Jag heter Ella och är ny på denna sidan. Jag har en fråga, och jag hoppas att någon kan ge mig ett "vettigt" svar.
Det är så att jag ska para min hona. Jag har lånat hanen och ska ha honom här i 1 vecka. Igår lät jag min hona och hanen gå i samma rasthage. De "hälsade" på varandra och allt verkade bra. Idag parade hanen sig med min lilla tös. Men sedan så hände det något konstigt, min hona försökte para sig med hanen. Jag förstod inte varför så jag tog bort henne, då upprepade hon saken, om och om igen. Då fick jag nog och satte henne i en egen Hage.
Det jag vill veta är: Vad betyder detta? Är det okej för honan att göra så, eller vad? Någon som är villig att förklara för mig?
tack, ella.

BRA om någon kan svara så gör mina kaniner mä! fattar inte varför XD
hon försöker kanske berätta att hon dominerar över honom ^^ så gjorde min hona oxå på hanen… (till å med på huvet xD udda) men det är nog ganska normalt.. vi väntar tills nån annan svarar ^^ :P
Min hona gjorde också det. Jag tycker det verkar som att hon försöker "kåta upp honom" :P Och fick även det svaret från min kompis. Då brukar hanen försöka dra sig undan och går på honan och försöker para sig. Om honan jagar honom så mycket att han inte kan para sig med henne kan du hålla i honan möjligen..
Så gör mina kaniner alltid typ. Honan parar sig med hanen, hanen med honan, på huvudet, åt rätt håll och allt möjligt. :) Vet faktigst inte varför de gör så, men jag tror det är normalt.
Det är ett dominansbeteende
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tack för era svar. Då kan jag vara lung, om det skulle ske fler gånger. Jag vet åtminstånde vad det "betyder" nu :)
:)

Mina mä ;)
Tror det är mkt normalt x)

Typ parningslek lr nått är det säkert , mina gör med så .
För att honan inte ska visa sin dominans, så SKA HONAN ALLTID SÄTTAS IN TILL HANEN i hans bur….ALDRIG tvärtom. Hon blir då förvirrad av alla de dofter som finns i HANS bur, och parningen kommer att fungera.
En önskad PARNING ska INTE ske på gräsmattan eller i soffan eller var det kan vara, utan uteslutande i HANENS BUR!!! 
okej. tack för alla svar. :)