OT - Zombies
Någon här som gillar zombies (filmer, böcker, osv.)?
Vill nämligen hitta en cool människa att skriva en zombienovell tillsammans med! Någon som inte måste bestämma allt (vill såklart också bestämma), men som har bra idéer och är antingen duktig på att skriva eller har bästa storyn i tankarna!
jag älskar allt som har med skräck att göra :D den bästa filmen eller boken är helt klart skräck :D
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#2 Håller helt med dig! Gillar speciellt zombies för de är så äckligt läskiga! :( haha
#2 Zombies är så jälva underbara! :D
Mvh Järnskogens kaniner
Åh Zombies! <3 Hur kan man inte älska dom?! >:D :D
någon här som sett walking dead? :D
Mvh Järnskogens kaniner
#5 jag har !
ÄLSKA FILMEN! :D
6# tycker den är riktigt bra!
Mvh Järnskogens kaniner
"The Walking Dead" är superbra :D Om ni inte ser på den..börja titta! ;)
#5 Såg nyss ditt inlägg ;)
Vi gjorde faktiskt ett arbete för inte så länge sedan där vi jämförde maskulinitet/femininitet i serierna Walking Dead och Desperate Housewives ;)
Haha, jag älskar skräck! Och Walking Dead, och zombies! Någon som har läst Stolthet och fördom och zombies? :D
Jag gillar att skriva. :)
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
#10 Haha vad kom ni fram till??
Håller med alla om att The walking dead är bra, men blev så jäkla irriterad på Rick i de sista avsnitten! Hoppas nästa säsong blir bättre (så det händer mer)! Någon som vet när den kommer ut? :)
#11 Har inte läst den, men borde kanske ta och göra det?
Någon som har skrivit en zombienovell förut? 
#10 undrar också vad ni kom fram till..
#11 den ligger hemma hos mig o väntar..sedan två år tillbaka har tänkt läsa.. men kommit grejer imellan:p Har ju läst originalet av Austen så har inte hunnit komma till denna än.
Förra året gick jag o kompis o kompis barn i zombiemarschen i stockholm, var fett kul! :D
#!2 Spoila inte Walking dead bara! :o För jag ligger massa avsnitt efter, ska ta igen dom när jag är klar med min c-uppsats. ;)
Inte erfarenhet av just zombies, men jag älskar att skriva skräck!
#13 Zombiemarsch låter jättekul! Är det varje år?
#14 Sorry :D Avslöjade inget dock, höhö
Zombies <3 Haha! Min mamma suckar alltid när jag tittar på sånt x) Hon avskyr det! Jag älskar det ! :D <333
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Finns i mariestad med , fast mer 'spök vandring' med olika teman , förra gåret var det Zombie tema! :3
#15 Ne jag vet, men tänkte det är bäst att hojta till innan nån råkar försäga sig! ;)
#13 Japp det är varje år. Jag tror man kan slå på zombiemarsch stockholm så kan man nog komma till nån hemsida där det kanske står när det planeras.. förra året var jättemånga.. 1000 skulle jag tro från observatorieparken vid odenplan till medborgarplatsen o sedan monsterparty på kvällen (har jag för mig, var inte på partyt.. då var vi för trötta, det är jobbigt att hasa o väsa brraaain, braaaaain..
)
http://www.denlekandemanniskan.com/2012/04/zombie-walk-stockholm-datum-satt.html
Nu vill jag bara smita in här igen ;p Verkar som att ingen svarat på ''frågan'' av TS, jag skriver gärna med dig Tilde ;P Nu vet jag inte vad du tycker och inte för att skryta men min lärare har berömt mig för att ha skrivit en hel skräckhistoria på en kväll plus att hon sa att jag va bra på att ''måla'' texten! :) Vet inte om det är till nån hjälp men jaa ;D
Säg bara till!! 
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
#20 Det låter bra! Jag älskar att skriva (gjorde en "bok" som projektarbete sista året på gymnasiet, som min lärare älskade) men har aldrig riktigt skrivit skräck förut! Vill ha en bra story, med intressanta personer och spännande händelser! Hoppas du är bra att komma på sånt? :'D Vi kanske kan diskutera på facebook eller så x)
Om en till person vill vara med går det bra! Men högst tre personer på en novell tycker jag 
#21 Skulle också tycka det var kul, men har inte så mycket tid den närmsta veckan så kanske går bort?
#22 Om vi delar upp det så vi skriver ett kapitel var, eller liknande (men alla kommer med idéer) skulle det kunna gå. Har du facebook så vi kan prata där? Håller på att diskutera boken med Jesper där :D
#12 och 13. Att även om perspektivet av genus har förskjutits i dagens samhälle representeras karaktärena i de båda serierna inom ramarna för deras respektive könsidentiter. D.v.s de manliga karaktärerna kan endast visa feminina egenskaper utifrån ett manligt perspektiv.
Ex. Rick och Shane visar endast feminina tendenser inom ramarna för maskulinitet. Tex. De visar endast känslor (räknat som en feminin egenskap) då det handlar om ledarskap ( räknat som en maskulin egenskap).
Susan, Lynette, Gaby och Bree visar endast maskulina tendenser inom ramarna för femininitet. Tex. Lynette är högt utbildad, karriärskvinna ( räknat som en maskulin egenskap) men detta representeras endast i ljuset av henne som en hemmafru och mor ( feminin egenskap) och då hon bryter mot mönstret representeras detta som en brist hos henne.
på motsvarande sätt analyserade vi diverse karaktärer, detta är endast vår analys och kan givetvis debatteras och kritiseras ;)
Zombie in my heart hahahaha <3
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#24 Intressant! Tycker det är för mycket "Männen bestämmer" i The walking dead.. Sen också att den blonda tjejen som är med männen och skjuter zombies är inte omtyckt, osv.
jag har skrivit ganska många skräck noveller fast inte så jätte långa, mina lärare brukade ofta inte vilja läsa dom, då jag ibland kan vara lite väl våldsam, och blodigt hehe
Mvh Järnskogens kaniner
Gillar skräckfilmer med zombies i, men svårt att hitta bra såna filmer tyvärr
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#27 Du får gärna vara med i vår zombiebok! xD
#28 Håller helt med! Finns väldigt få zombiefilmer som är riktigt bra..
Vilken är er favoritzombiefilm?
Min är helt klart Braindead! haha så härlig<3
Zoooooombieeeees…. är inte min grej ;) Jag lövar vampyrer <3
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#31 Jag tycker att The dead är ganska bra, lite originell sådär :) Utspelas i Afrika.
#32 Ja den har jag sett :)
#34 Hehe ja det är mycket svårt hmm… sett många filmer men inte många bra.
28 dagar senare är en ganska bra film, fast den är gammal :)
Mvh Järnskogens kaniner
#37 Ja den är superbra! Redan sett några gånger dock ;) Uppföljaren (28 veckor senare) också!
#38 har du sett planet terror? den är lite konstig men är ändå bra :)
Mvh Järnskogens kaniner
Nej det har jag inte! Googlade precis.. ser så töntigt ut med den där tjejen i en minimalisk topp xD haha Kanske ser någon gång när jag är ensam hemma och har tråkigt 
#39 den är töntig, den är en sån som skrattar när man ser, fast är åndå hyfsat bra.
Mvh Järnskogens kaniner
#40 Vilken är bästa skräckfilmen du sett?
Mvh Järnskogens kaniner
#36 Inte vad jag kommer på nu dessvärre
Den bästa skräckfilmen.. hmm.. Jag gillar verkligen REC! En underbar zombiefilm (den amerikanska re-maken är riktigt dålig dock)! Igår såg jag The midnight meat train, vilket var en riktigt spännande och lite läskig film… tills man kom till slutet :/
#32 sämsta filmen jag sett, orkade inte se klart :D
Skräck är mitt mellannamn.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Jag älskar zombie spel och filmer :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#45 Seriöst?? Den var ju så originell! Plus massa afrikanska zombies - läskigt!! Slutet kunde ha varit bättre dock :P Vilken är din favorit då?
Kan man inte ha kaninzombies?? :D
#48 Haha eller hur ;) Har bara sett en film om zombiefår!! Black sheep heter den, jätteful film! Riktigt underhållande 
Läs Raising Stony Mayhall. Den är lite annorlunda jämfört med alla andra zombie filmer/böcker, jag tyckte den var bra :)
Någon som sett Dawn of the dead? Eller så var det Land of the dead?
Haha, jag kommer inte ihåg vilken av filmerna det var, men den var i alla fall helt sjuk med zombiesar som blev smarta och började lära sig av människorna, de gick runt med motorsågar och andra grejer!
Sen var det nån av de som var fett deprimerande xD Slutet var ju bara för härligt, det kändes lite som att produktions tiden tagit slut, alternativt att de hade fått slut på idéer!
Men annars älskar jag zombie filmer ;)
#47 tyckte den var totalt värdelöst :) hmm.. jag vet faktiskt inte. gillar 28 dagar senare filmerna, walking dead, dawn of the dead.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
omg, zombiefår, den måste jag se, fantastiskt. Tack för tipset. 
speaking of sheep, jag måste rekommendera mina favorit fårböcker.Leonie Swanns fårdeckare Glenkill och Garou, vet inte om den andra hunnit komma i Svensk översättn, men de är heeeeelt underbara
#49 Haha den är bra! ;)
Jag, min pojkvän, hans storebror och lillasyster såg den en gång, sedan skulle vi ut för att kolla till hunden en sista gång i hundgården, 10-11 på kvällen och hörde deras mammas får som var nästan bredvid hundgården haha :D
Dock inte läskig :P
Mitt favorit spel med zombies är L4D/L4D2 :D
Riktigt awesome spel ^^
och de Underworld filmerna är bra :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#50 Tror att det är Land of the dead
I Dawn of the dead är de fast i en galleria! Men ja, den är "overklig" för att vara en zombiefilm, lite extra hemskt dock! haha
#53 Hahaha :P Nej den är inte alls läskig, bara underhållande.
#55 Haha så kan det va! Är det inte den när en tjej föder en zombie bebis? Jag har sett så många zombie filmer att jag knappt kan hålla reda på dem xD
#55 Ja det är Dawn of the dead :D
Nu när det diskuteras zombiefilm vill jag bara flika in och varmt rekommendera Zombieland eller Shaun of the dead..
Inga renodlade skräckisar då de även innehåller en stor portion humor och ironi, men det är just det som gör dem så himla bra!:P
#58 Zombieland är riktigt härlig :) Shaun of the dead är ok… min sambo somnade till den filmen, haha xD
Zombieland är rolig xD
Bara man inte sitter och käkar kött samtidigt som man kollar på den för första gången. Det blev väldigt äckligt! xD
Shaun of the dead känner jag igen, men kan inte placera den.
#60 Det är en brittisk film om en loser (Shaun) och hans tjocka kompis… så tänker de söka skydd i en pub när the zombie invasion begins ;)
Hehe.. de har också gjort roliga Hot Fuzz