Lite frågor om uppfödning
Det var bara en tanke att kanske skaffa en uppfödning med min mimmi (dvärgteddy) och min kompis nicoles kanin pluto (blandning med holländare&hermelin)
Det är inget jag kommer göra men om jag skulle göra har jag några frågor..
Hur många ungar skulle dom få?
Hur länge är hon gravid?
Och slutligen hur skulle ungarna se ut nicoles kanin är en holländareblanding tror vi ser ut som hermelin&holländare iaf och min flicka är en dvärgteddy.
ps.Inga påhopp snälla det var bara en tanke men ingenting jag kommer göra.
kanin ungar kanin ju variera, alla kanske inte heller över lever!
kaninen går dräktig (gravid) i ca en månad, kan inte hur många dagar.
HAHAHAHAHAHA…..
32 dagar har jag för mej att honor går dräktiga.
Sen hur många ungar varierar.
Alla kanske inte som#1 säger överlever, och då får man gå in i boet och ta bort den.
Har för mig att en kanin kan få över 15 ungar… Tror dock att det är ganska sällsynt att alla överlever då..
En kanin går dräktig vanligtvis mellan 28 - 32 dagar.
Hur ungarna skulle se ut har jag ingen aning om.. Tror dock att det skulle bli jobbigt för en Dvärgteddy att ha ungar med en holländare (Med tanke på storlekskillnaden.)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#3 men ungarna anpassar ju sej efter mammans storlek , om jag inte har helt fel nu ^^'
Men har hört det här på KIF iaf ;p
#4 Ja, det kan hända.. Låter ju ganska rimligt.. ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
1. Mellan 1-10 ungar skulle jag tro, svårt att säga
2. Dräktig heter det. 28-33 dagar går dem
3. Det kan skilja sig mycket inom samma kull.
Tänk på att man ska läsa på mycket om Avel, vilka teckningar man ej får korsa (brokade och mantlade med varandra eller brokad med brokad eller mantlad med mantlad).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
28-35 dagar går de dräktiga*
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#7 Över 33 dagar är ytterst ovanligt:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Men när dem kommer ut kan dem växa sig till hollisstorlek.
#8 3 av mina honor har gått till dygn 35. Så tycker att man bör skriva att de kan gå så länge med. :P
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
ok tack så mycket för era svar!
skulle vilja bara testa para 1 gång om den blir lyckad då kan jag kanske forsätta.Men sen var det en till fråga.Finns det nån bok om Avel hur man ska göra osv för kanske ska testa 1 gång om den blir lyckad ska jag kanske forsätta.
Jag tycker att du borde para din svärgteddyhona med en dvärgteddyhane.
Vars kommer honan ifrån?