Rädd utomhus
Stjärna har nu varit ute i koppel ca 8 gånger, allt gick jättebra fram till senaste promenaden.. hon har varit jättenyfiken och hoppat glatt när vi kommit ut men nu sist lade hon sig efter ett tag platt på marken som att hon vore jätterädd (vi var på samma ställe som vi alltid varit), jag antar att något skrämt henne men jag vet inte vad? Hon fick lite panik när jag närmade mig för att ta med henne in, vill ju inte att hon ska vara ute om hon är rädd. När vi kom in sen var hon rätt reserverad och blivit ganska rädd stundtals då jag ska lyfta henne, nu är det bättre igen (efter ca 2 dagar). Kan tillägga att hon var så ett slag efter vi kommit hem från veterinären sist med, en upplevelse som hon säkerligen tyckte var skrämmande. Så något har alltså skrämt henne ute, saken är den att nu vill jag inte ta med henne ut igen med risk för att hon ska bli lika rädd. Tänkte däremot att jag skulle kunna köpa en rastbur med hus och testa, tänker att hon kanske inte blir rädd om hon har ett hus hon kan gömma sig i. Men då måste vi ha den hos mina föräldrar eftersom vi själva inte har trädgård, så det blir en liten bilresa dit varje gång (ca 10 min). Vad tror ni? Hade behövt råd, vill ju inte stressa min lilla tjej.