Föörst! :D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Tvåååa :D
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Städat alla burar samt fixat så att i princip allt är klart åt nya honan som hämtas hem antingen ikväll eller imorgon kväll.
2 nya kycklingar, jippie!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kom i torsdags hem från en helt oslagbar resa - med minnen för livet. Så galet, brutalt, mysigt och fullt av intryck på samma gång. Kommer aldrig glömma när vi slog klackarna i taket på en båt ute på öppet hav, tidiga mornar, tårar efter studiebesök, mörka bakgator i Berlin, polska landsvägar, bakfylla i en överfull buss och McDonaldsglassar i kombination med vattenpipor. Jag tror vi alla kan enas om en och samma sak, detta var nog bland det bästa i våra liv.
Jaa, jag ska få kaninburarna! :D
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Bygger burar! ^^
samma här
Sådär då var datorn inlämnade.
Kommer att ta högst 3 veckor.
What doesn't kill you makes you stronger.
Precis varit ute på en ordentlig powerwalk! Känns riktigt skönt. Imorgon ska jag nog till gymmet igen. Blir att försöka köra gymträning så gott som varannan dag nu framöver. Urhärligt! :)
Hämtat en frasse bebis! :3
Hon är super söt! :)
Mamma fick en chok när hon såg pappan , hon ' Gud vad stor! '
Haha ! ^^'
Jag varnade henne! >:)
Och lämnat Noa.
Känndes dock bättre än vad jag väntat mej.
Wiie I morgon hämtas de stora burarna :D
~ Kram Nadja ♥
jahop, 2 kaniner till när vi flyttar får min lillasyster 2. men ja har ansvaret :)
Och en hund på väg! Men på hund i fokus verkar de inte glada :P
/Christel & kaninerna! 
Åh klosaxen har varit borta i flera veckor nu känns det som (säkert bara en vecka) men det kändes gött för både mig och kaninen att hitta den så kunde jag äntligen klippa hans klor!
Fast…det var bara det att den låg på det stället jag kollat igenom nästan en miljon gånger!
Får erkänna en sak; Jag använder Alltid ficklampa när jag klipper klor eftersom jag är så paranoid att jag ska klippa pulpan även som jag vet vad man ska göra utifall man klippt pulpan. Dock på vita kaniner är detta onödigt eftersom pulpan syns ju lysklart xD
Detta är för min första kanin sprattlade till en gång när jag skulle precis klippa så skrapades hennes "nagelband(heter det så för ninisar också?)" upp och jag blev helt förtvivlad men det var ingen fara som tur var :)
//Joanna
tävlart idag, gick inte så bra :)
#13 Varför är dem inte glada där?:P
#17 Förstår att dem reagerade eftersom valpar inte får vara ensamma :)
Hemmalagad pizza :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Sådärja, nu är nya kanintösen hemma. Lilla Fylsta´s Helvie. Blir spännande att se hur pass stor hon blir sen.
Heja Sverige!
Känns lite tomt utan Heaven som flyttade idag.. Tror även Hedvig märker av att hans syster inte är i buren bredvid. Men vi klarar oss :) Imorgon ska vi börja burbygget på Hedvigs bur. Sen Hemis.. Tror att dom kommer gilla dom :)) Längden blir 2m, djup blir 70 eller 80cm och höjd blir väl 80 eller 90cm. Dom kommer även att ha ben så att kaninerna får en liten Hage under.
// MT ♥
Usch, Misty har gått bort
(häst på ridskolan)
Då va skolavslutnings klänningen beställd :) Återstårbara att hitta ett par skor som passar.. Går ju ut 9an så x) Ska snart jobba ca 2,5 h.. Sen kanske på stan en snabbis. Sen börjar burbygget!
// MT ♥
Fint väder och morgonpigg = iväg till gymmet.
Ska kolla på lokal dressyr tävling:Häst och sen så har jag teori.
Vet inte vad jag ska göra idag. Förslag? :D
27# Hm.. trixa eller hoppa med gruff eller någon annan?
Ska nog gå ut med Bambi idag :D
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#27 Vad är det för väder hos dig?
Om det är soligt (Som här) Så kan du ju storstäda kaninburarna :P
~ Kram Nadja ♥
#28 Hoppade han i torsdags, så vill inte hoppa med han idag med :)
#29 Lite blåsigt och småkyligt :)
30# Jahha.. ja då förstår jag.. ta in det eller va i hagen och trixa rå?
#31 Han går i hagen själv nu och äter gräs ;)
Kaniner ute i soliga vädret! Dock ska de snart in då jag ska till Sthlm.
Sommarens första fluga svald. Check!
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Hmm… städdag.. idag så glad man är
Imorn kommer persienngubben hit som ska fixa persiennerna
//Joanna
Bakade kanin kakor…. trist att bambi inte uppskattade de så mycket :(
#35 Akkio skulle gjort vad som helst för att få de där ;) Nästan lik en dvv när det gäller mat hehe
//Joanna
37# Hahaha aww… Jag ska se om han tycker bättre om de senare… jag bjöd på de när han preis åt rukost så ;)
37# Gör du egna?
#37 Jo fast helt platta för att de blir kletiga inuti annars så :) Han blir helt galen om det är något gott man kan äta.
Dock så måste jag mosa pelletsen i en mortel annars blir det ingen deg av det hela xD Har edel och de är stenhårda även som de fått vatten på sig
//Joanna
39# Jahha… har kakor att beställa annars :P
Liten bäbis var ute på vift idag ^^
-' Malin Hultman
Två nya burar står på gården!
Tyvärr var den stora ganska gammal och i sämre skick… Men den fiick vi ju för 10 kr så vad kan man vänta sig… ;)
Den lite mindre var i bätre skick, vi får dock byta golvet snart, det är lite dåligt just nu, men funkar utmärkt.
~ Kram Nadja ♥
#43 Krävs kanske ingen stor kostnad att renovera den? :D
#44 Nåja.. Nytt golv, nytt tak och nya ben, vet inte hur mycket det blir att kosta, men det ska göras i sommar. :)
Man såg att golven förut hade varit av nät, men att de hade satt trägolv ovanpå. I den mindre buren så var inte skivan tillräckligt stor, så i främre kant (typ 10 cm) är det fortfarande lite galler..
Det ska fixas snarast!
~ Kram Nadja ♥
så sugen på kaninbebisar just nu! Så ulliga och gulliga
Solade en bra stund idag, och har sedan varit iväg på gymmet med en sväng. Superhärligt! Nu väntar myskväll med pappa.
Har fått världens kaninsug igen, som jag inte riktigt vet var jag ska göra av… Känns knepigt att för första gången på sisådär sex-sju år inte ha kaniner, och speciellt inte på vår-sommarhalvåret, som är den underbaraste tiden med dem.
48# Nee…hon är SÖT!
Tävlade igår och alla 3 kaniner skötte sig jättebra. Must gick och vann lätten och Sune har hittat hoppglädjen igen :)
Pingu, som är på bilden, tävlade medel och gjorde sin första medelstart utan att ta pinne, men i finalen gick han såå klockrent! Hans finaste medelsvårlopp någonsin skulle jag säga. Bjöd skitfint, hoppade stort och långt och utan en enda korr! 1+1 gick han på och det var volmen som var klurig för oss i båda omgångarna, men jag känner samtidigt att ska han klara dom högre klasserna behöver han mer fart ibland och framförallt mer fokus, vilket han visade bra att han hade igår!
Aaaj! Har SUPERONT i magen, har haft de hela dan så jag kan inte röra mig! ville gå ut till kaninerna!
/Christel & kaninerna! 
#52 Vad har du gjort då? 
Aww… gjorde personen jag köper hö av verkligen besvärad och nu vill hon inte längre köra ut hö till mig :( Usch känns inte bra alls nu… men har en riktigt bra kompis som kommer med en påse hästhö helt gratis imorgon!
//Joanna
#53, har ingen aning! Vakna med det!
/Christel & kaninerna! 
Nu ska jag släpa mig ut för att bygga hinder! :)
Awesome dag! :)
Blev aldrig några hinder.. x) Det var för kallt. ;/
Nu kom sista kaninen in och alla fick kvällsmat :)
Sitter nu med en hamster i famnen och ska snart sova.
~ Kram Nadja ♥
Alla nya avelsdjur gungade! :D
Jag går sönder av saknad.
Jag saknar min Christian så fruktansvärt mycket. Känns som jag gjort helt fel val… så tomt hemma nu, ingen kanin som klättrar på gallret och vill komma upp en stund att mysa.
Insåg just att jag har en eftermiddag bestående av plugg framför mig. Men kanske kan det vara mysigt ändå, när regnet öser ner…?
Tjadå! Nu sticker man till sjukhuset! Blev värre, misstänker blindtarmen! 
/Christel & kaninerna! 
Herregud vad det blåser ute! :o
#63 Ojdå, lycka till och krya på dig!
Min låssas pappa är konstig o.o får inte köpa en till kanin.. Men får ta en till kull i år. Asså jaa…
// MT ♥
#63 tyvärr gör de nästan aldrig något åt blindtarmen ;/
Om inte du svimmar föratt det gör så ont.
Satt på akuten i 3 timmar och låg och skrek föratt de gjorde så ont , de sa att jag ska sluta äta grönsaker..
Jag äter inte äns grönsaker.. -.-''
Sen har jag vart där 3 gngr till , för samma sak.
Jag liggger och gråter och skriker , och kan inte äns stå , med de säger barar 'Du är ok. '

Då var det med andra ord inte blindtarmen. För då hade de opererat ut den med en gång för en blindtarmsinflammation kan vara dödande.
#66 Sjukt!
---
Har börjat regna… och nu ska jag ner och fixa pajdeg till pappas paj ikväll. ^^
Skicka in bidrag till veckans failbild på buskaniner.blogg.se
Alla bidrag länkas :)
#66 Dem opererar bort blindtarmen om det är den som spökar ;)
#66 Låter som gallsten.. :S
--
Nu ska jag ta mig ut och fixa med kaninerna :D
~ Kram Nadja ♥
#66 Låter som njursten eller gallsten :/
Grönsaker har ingenting med blindtarm eller andra sjukdomar att göra, lustiga läkare ;)
Och ungefär där försvann en lugn kväll. Nu väntar några timmars plugg, men för första gången på länge är jag tacksam för att det regnar ute. Känns ju mycket bättre då, än om det varit full sol. 
Måste bara säga - det har varit en fantastisk aktivitet här på sajten det senaste, och indexet har skjutit i höjden. Riktigt roligt! Vi har så härliga medlemmar. 
Åhåh skriver på uppsatsen jag glömt om hälsa och träning nu :( Ska vara klar på onsdag.
//Joanna
Fick svar från mammas kompis (som är läkare) att det var blindtarmen.
Det är dock bra nu , kommer och går ibland.
#72 ja , hel knas!
Mycket öron att hålla koll på! ;)
Har börjat packa, på fredag bär det av mot en härlig vecka på Mallorca med familjen och syster och hennes familj! :)
Den 27:e maj får jag hem min nya hona (hon paras samma dag) och Nilla kommer paras då också! ^^ Så väntar 2 kullar i slutet på juni. :D
#76 Blindtarmen kommer inte och går, då tar dem bort den :)
#76 Åh vilken fin tös! Jag har alltid velat ha en frasse :P
#76 Haha naw vilken charmgris! :D
//Joanna
#79 Mwaha! :3
Hon kom ju för 3 dagar sen med! :D
Är super nöjd , Frassar är underbara!
Hon kan redan komma på inkallning! :D
Sitter och funderar på vad som ska med till stockholm :) Åker på onsdag natt med hela klassen!
// MT ♥
hur gör man så att man får en profilbild?
#81 Haha, jag sa ett förslag till mamma om hur vi skulle kunna få ihop det om vi skaffade en frasse xD:
Vi bygger ihop de två burarna vi har och över dem bygger vi en stooor. Då blir det ju en trefackare, med ett stort fack ovan på där det kan bo en frasse :P
Det roliga var att mamma sa att hon alltid har älskat frassar och skulle absolut kunnat tänka sig en :P
Tyvärr kommer bli nåt då jag börjar gymnasiet i höst, eller alltså, en till kanin är inte sååå mycket mer jobb, men vill inte chansa ;/
Är det inte det ena så är det de andra.
Nu vill inte Elvis äta… Har gett honom annanasjuice och masserat hans mage.
Kämpa på gubben ♥
~ Kram Nadja ♥
Äntligen klar med uppsatsen! Den blev hela 1354 ord :)
//Joanna
Elvis äter fortfarande inte.. Men han verkade lite piggare i alla fall.. :S
Får bara hoppas på att det har gått över i morgon..
~ Kram Nadja ♥
#89 Hoppas han blir bra!
-
Ny duschad, ska snart hoppa i säng. Och Religionsprovet gick väl sådär tidigare idag…
Tagga matte nationella imorgon då! Skönt att det blir de sista nationella för mig :) Gjorde engelska muntligt idag så..
// MT ♥
Sista för mig med! :-P
Ligger halvdöd i soffan.. Inget kul att inte må bra D:
-' Malin Hultman
Wihoo, två poäng på matte nationella imon så har jag godkänt! 
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Gick ner och gav kaninerna hö och vatten. När jag stoppade in hö i Dell's bur trodde bäbsen att de var matdags och sprang runt och jagade Dell. Såg riktigt roligt ut ^^
-' Malin Hultman
Nu ska jag göra mig iordning sedan köra och jobba:P
Har så ont i magen att jag inte äns kan stå.
Hittar inte häller Ipren eller liknande.
Och mamma svarar inte på telefonen , och det är skola.
Vet inte om jag får vara hemma för min höga frånvaro , men vad ska man göra?!
Har sjukt ont.
Och vet inte om jag ska till akuten igen , de säger ju bara att man mår bra.
Nu har jag pratat med mamma , stannar hemma.
Om det blir värre ska jag ringa igen.
Hon föreslog att jag skulle gå till vårdcentralen, men kan inte gå så långt , gör alltför ont i magen.
Får se hur det blir imorgon..
#98: Hur gör det ont i magen? Det finns många typer av magåkommor och det är ju viktigt att komma till rätta med dem. Exempelvis kan man lätt få magkatarr av oro eller liknande. Hoppas det ordnar sig för dig, vännen! Att ha ont utan att veta varför eller få någon hjälp är hemskt.
#99 Det gör ont vid blindtarmen , som jag haft förut , dock lite längre upp nu.
Kan inte äns stå upp , ligger i soffan med vovvarna.
Lever på ipren och galieve hela dan.
även om det inte hjälper så mycket..
Får försöka gå ut till kaninerna.
De måste ha mat , och vatten.
Så dom kommer i första hand!
Nationella klart och 3 lektioner kvar…
// MT ♥
#100, sök på KÖRTELBUK
Exakt likadant, om de var blindtarmen, skulle den spruckigt nu och du skulle få så j****vla ont att de inte går att beskriva!
/Christel & kaninerna! 
#102 mamma sa att det kunde va köttelbuk med , (hon jobbar på sjukhus) Eller annat.
Mår inte alls bra nu , mår illa osv. :(
Ska gå och lägga mej, se om det blir bättre.
Hoppas bara det blir bra tills på söndag..
Ja hoppas ja meee :)
/Christel & kaninerna! 
Elvis äter nu. Lite i alla fall.. Ett par maskrosblad har han fått i sig.. (Testade hö, men det var inte populärt)
Tog ut honom i sele och koppel då hen verkade piggare, när jag lyfte upp honom märkte jag något vid ögat som såg väldigt mycket ut som mask, och när han sprang och skuttade (Han satt nog helst stilla men när han välk sprang) så vinglade han lite, likså när han tvättar sig.
Nu går han på maskmedecinskur och i morgon ska jag ringa vetten.. :(
~ Kram Nadja ♥
Verkar äntligen som att jag har fått Sunny att äta hö! 
Hälsningar Lurvas11
Neej, en till häst har fått somna in 
R.I.P Philona!

#107 Vad har hänt, eftersom dem har fått avliva några hästar nu? :(
#108 Misty hade haft problem med benen under en lång tid och fått behandlig som hjälpt men sedan gjorde hon sig illa igen och då tog de beslutet att avliva henne.
Philona hade varit halt under en lång tid.
#109 Ok vad tråkigt.
Vi vet inte riktigt vad vi ska göra.
Åka till akuten kan vi ju , men kommer säkert få åka hem efter5 timmar.
Men gör samtidigt så sjukt ont..
Det är inte ofta jag gråter, men nu kommer det tårar.
Elvis äter knappt, han har ätit liite hö, så lite så att det knappt skulle göra någon skillnad.
Gav honom hans favoritmat, banan, som jag även mosade fint åt honom. Han rörde det inte ens.
Och när jag säger åt mamma att jag ska ringa vetten i morgon, vad svarar hon? 'Men du Nadja, kanske vi ska se hur det blir, han mår nog jättebra! plus att det alltid kostar så jättemycket att fara till veterinären. Vi vill ju inte göra det i onödan..'
HAN KAN JU KNAPPT STÅ.
~ Kram Nadja ♥
Kaniner vart ute, började dugga, tog in dem, slutade och nu är det hyfsat fint väder igen! 
Imorgon står det att de ska regna och vi har friluftsdag… *yey*
Var på teater ;)
Tävling på söndag. :3
Tävling på söndag. :3
116# Lycka till ;)
Jobba imorgon, sedan ledig tor-sön :P Kan inte bli inringd då ;) Eftersom det är röd dag torsdag och klämdag fredag :P
Känns mycket bättre, Elvis äter nu igen :3
Han vinglar lite fortfarande, men mår annars utmärkt, känns verkligen lättande!
--
#115 Ska tävla på Fredag :) Lycka till :D
~ Kram Nadja ♥
#120 Åh, så skönt! :') Kramar till er! Lycka till på tävlingen! Vilken klass ska du tävla i? :)
#121 Ja verkligen! Tack så mycket ;)
Ska tävla i Lättklass med två niner, Mando och Coco (Elvis skulle ju tävla, men tror inte att det är så bra om han vinglar.. ;))
~ Kram Nadja ♥
#122 Hehe.. nej det är nog inte så bra. ;) Men lycka till med dom andra kaninerna. :)
#123 Haha, tack så mycket :) De brukar tyvärr vara mina långsama ninisar som blir uteslutna.. Men hoppas kan man alltid x)
Lycka till med dina med :D
~ Kram Nadja ♥
#124 Haha, aj då. ;) Kaninen jag ska tävla med är en riktig nos kanin.. Får se hur det går. :) Tack! :D
118# Andas och stresssa inte kaninen <3 ;)
Hopp blir nog att åka till vårdcentralen som inte gör ett piss.
Och förstår inte vad doktorn säger heller.
Kommer bli super.. -.-''
Hade oxå Himla ont i magen, trodde jag skulle svimma.
åkte till Ackademiska sjukhuset, och nu mår jag inte så dåligt :)
Haha hade en doktor från Kubaaa
/Christel & kaninerna! 
Lång dag imorgon, sedan långhelg. Ska försöka ta mig till Göteborg med en oerhört saknad och fin vän, hoppas det blir så. ❤ Har mycket annat på G nu också, men nu väntar sängen. Godnatt på er!
Ska snart iväg och jobba :) Sedan är det ledigt! Yey :D
#126 Okej, tack! :)
Kokar ägg
Fick hjälp av min älskade kompis ;http://www.kokaagg.se/ ! :D
Hemma från skolan nu :P Om en timme ska jag dra till jobbet och sen är det ledigt för mig ;)
om en vecka och två dagar ska jag få kaniner 
Håller på att läsa igenom hela tävlings reglamentet för kaninhoppning 
Sen ska jag iväg och rida ikväll. Ska hoppa =)
Hälsningar Lurvas11
#134 Kul :P Vilken ras?? :)
Snart ridning! :D
Har haft Friidrottsdag idag- tror jag sträckt min högra stortå… och mina ben är som överkokt spaghetti. :(
#135 Läst reglementet ungefär tre ggr den här veckan.. Är minst sagt nervös inför debuten på söndag. ;)
sjukt arg, vidriga skola
#138 Okej :)
Du får lycka till på söndag!
Hälsningar Lurvas11
Haha! gav cornflakes maskrosen alltså den gula! såååå söt! lite gul runt munnis :)
/Christel & kaninerna! 
#140 Tack, lycka till du med på din tävling! :)
Ska med på tävling i helgen! :D
Jobbat hela dagen. Sedan varit ute en stund, skönt väder :D