Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 8489 ggr
[Emmla]
1

katt och kanin?

Hej!

Jag har två kaniner som bor på en inglasad balkong men brukar alltid få komma ut och springa i lägenheten varje dag. Men nu på vintern bor kaninerna ute på balkongen hela tiden och vi planerar att ha en jour katt under vintern (alltså en katt från ett katthem som bor hos oss ett tag tills någon vill köpa den)

Hur tror ni att de funkar? blir kaninerna oroliga av kattens lukt eller tvärtom? vad är era erfarenheter av katt och kanin?

Jag visste inte vilken grupp, någon Medarbetare får gärna ändra om det behövs

[sstorm]
0

Jag har katter och kaniner ihop! De fungerar utmärkt, kaninerna bossar över missarna Flört

Fridaaaa
0

Vår katt går bra med kaninerna men skulle aldrig ha dem själva tillsammans.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Emmla]
0

ok vad bra, hur gick det i början? hur vänjer man dem vid varandra? jag har en ganska dominant hona så det skulle nog bli slagsmål om jag lämnade dem ensamma

Fridaaaa
0

#3 lät dem nosa genom galler först, sedan var jag med när dem träffades utanför buren. Men lämna ALDRIG en kanin & en katt ensamma, oavsett hur bra kompisar dem verkar vara när du är med.

sabines
0

Mina kaniner och katter (2 och 3 stycken) går jättebra ihop. går lösa tillsammans hela tiden och det har aldrig vart nåt bråk. Verkar som att de gillar att umgås :)

MarHai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina katter och kaniner går mycket bra ihop. Katterna hoppar gärna in i buren/hagen och lägger sig brevid kaninen, ihopp om lite gos :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Lady-X
0

Vilken härlig bild!

Jag ska vara kattvakt om ett tag och har innekaniner. Lämnar ett avtryck här så jag kan följa tråden!

[Majasmamma]
0

Våra katter och kaniner går också jättebra ihop och går lösa tillsammans.

Här var det aldrig några problem, inte ens i början, och kaninerna är helt klart bossar över katterna. :o)

[Wera]
0

Mina kaniner har aldrig vart rädd för min katt och jag har haft många olika kaniner. Katten är dessutom snäll mot kaninerna :)

Lady-X
0

Jag har mkt katter som smyger i området och även på min kanin då hon är ute i sele. Jag är rädd att de ska flyga på henne. De är så läskiga då man inte märker dem förrän de är riktigt nära… Går katter på ett så stort djur som en kanin. Hon är visserligen dvärgvädur, men med all päls ser hon ut som en katt i storleken. Ngn som haft katt som gått på kanin?

Fridaaaa
0

#10 Ja katter tar vildkaniner i naturen.
Men våra tamkatter attackerar oftast inte kaninerna utan vill leka, men visst dem kan skada dem illa för katter leker ju inte så snällt.

Men till alla er som har katter & kaniner ihop, lämna dem ALDRIG utan uppsikt!

Min mamma hade kanin när hon var liten, kaninen och deras katter gick bra ihop när DEM var med, sedan en dag kom kaninen lös ute och vips var katterna där direkt och tog den, fastän dem hade myst innan.

[Emmla]
0

tack för alla svar! fortsätt gärna att dela med er :))

skitte
0

När kaninerna är i sin bur tycker min katt dem är läskiga… ;) Men annars så bryr hon sig inte mycket om dem. Men man får vara väldigt försiktig!

//Ellen

[Idawesterlund]
0

Har fem katter och två kaniner och det har funkat kanon ifrån första stund! Det är snarare kaninerna som bestämmer över katterna!;) var noga och passa dom i början och låt dom nosa på varandra länge och noga bara så kommer det inte vara några problem!:)