Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2074 ggr
[mla0826]
0

Kan simma?

Jag undrar om det är sant att kaniner kan simma har hört en kompis säga att hennes kanin älskar det,men i böckerna står det att kaniner får inte bada och att dom gillar inte vatten överhuvudtaget.

OddanFrallan
1

Vissa kaniner gillar att bada, jag vart tvungen att bada min förra kanin 1gång i veckan eftersom att hans bajs fastnade i rumpan på honom.

// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy

Fridaaaa
0

Nej man ska inte låta dem simma. Det gör dem inte i det vilda (om dem absolut inte måste)

Och bada ska man göra så sällan kan på en kanin, annars försvinner naturliga fetter osv i pälsen. okej om det är bajs i pälsen men det kan man ta bort med vatten eller klippa bprt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OddanFrallan
0

#2 Vi hade bara lite vatten i badkaret och det satt som fast i hans kulor så vi vart tvungen att blöta upp det och sedan ta bort det, annars hade vi inte badat honom om vi inte vart tvungna :)

Fridaaaa
0

#3 Ja så kan man göra, men man ska inte låta kaninen simma eller använda schampoo osv :) Bara vatten vid behov :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OddanFrallan
0

#4 Nej, självklar inte! :) Saken var vel med bara att han kunde knappt skutta efter ca:1 v

Kristall
0

Alla? däggdjur kan simma, men det är inget man bör utsätta kaniner för då det ändå inte är ett särskilt naturligt beteende för dem och inte är så bra för deras päls.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

TheLonleyWolf93
0

Ja, kaniner kan simma.

Jag har en dvärgvädur och för ca två år sedan när det var en väldigt varm dag ute gick jag och en kompis ner till sjön och min kanin simmade jättebra så ja dom kan simma :)

Men som fler sagt det är inget du bör utsätta dom för så ofta..

Kram Janina :)

Linnet
1

#6 Inte alla, men alla däggdjur utom människan och apan kan simma, människor och apor måste lära sig det.