Han bara juckar
Jag var och kastrerade min hankanin Harry i Fredags, och idag släppte jag ihop honom med min hona en liten stund för att de hur det skulle funka. Dom var inte aggresiva mot varandra men däremot så försökte han att para sig med henne flera gånger ( och sniffade henne i baken ). Jag trodde juckandet skulle försvinna efter en kastrering. Det blir ju för jobbigt för mina honor om han tänker hålla på så hela tiden. Ni som har kastrerade hankaniner, håller dom på så?
man ska vänta med att släppa ihop hankaniner med kaninhonor direkt efter kastrering,annars så har kanske inte alla spermier :P dött och då kan du få kaninbebbar iaf

Man ska minst vänta i tror det var 2 månader.
1 månad sa veterinärerna till oss efter att vi kastrerat molle. Hanarna har spermier kvar men efter 1 månad ska han ha lugnat sig. Men vänta hellre för länge än för lite.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

1 ½ månad sa vetrinären till migför det kan fortfarand sitta kvar spermier utanför typ och då kan de ju bli bebbar men närj ag släppte ihop dem efter så läng så juckade han inte men det är inte så att altt sånt försvinner för om nån börjar para sej med honom så brukar han göra tillbaka men det din kanin gjorde va nog bara dominans beteende

Vänta 1-2 månader.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Veterinären sa 1-2 månader till mig med, efter 1 månad ska spermierna ha försvunnit, men ibland har dom inte det så helst ska man vänta nån vecka längre.. jag väntade i nästan 2 månader efter kastreringen med att släppa ihop kaninerna..
Men mina kaniner "juckade" på varandra då också, å gör det ibland än idag.. för rangordning å sådär. Även fast det händer väldigt sällan nu för tiden, men ifall dom är oense om något så händer det.
Så, var det inte sånt juckande då?
Aja.. vänta i några månader å se sen hur han beter sig :D

Tack för alla svar. Han var så himla intresserad av att lukta henne i rumran så han var nog intresserad utav henne för att hon är en tjej. Men så fort han hoppade upp på henne och började knuffade hon bort honom så jag hoppas verkligen inte att det blir några mera bebisar. Det är det sista vi vill just nu.Särade på dom nästan på en gång också. Vad bra att eran vetrinär upplyste er om att ni inte kunde sätta ihop kaninerna på en gång, det gjorde ju såklart inte min. Men det är ju det som är så bra med ett sånt här forum, det finns många här med olika erfarenheter så alltid lär man sig något nytt.

vad kostar det att kastrera en kanin egentligen?
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#8: Väldigt olika beroende på vilken klinik du går till. 300-700 kanske. Minns aldrig vad vi betalade men det var väl runt 300-400.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag bor i Eskilstuna och kastrerade Harry på Djurkliniken, det kostade 725 kr. Jag ringde runt lite innan och dom andra mindre klinikerna tog från 780 kr och uppåt. Men det varierar nog ganska mycket beroende vart man bor. Dyrare borde det i alla fall inte vara.

Jag fick betala 680 kr på Karlstads smådjurssjukhus. Rekommenderar dem varmt, mycket trevliga och duktiga.

Alla veterinären säger olika, jag tror att du kan välja mellan 1-2 månader! Alla säger ganska olika men, det ligger någonstans däremellan :)