Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 601 ggr
Inaarah
0

Saknar kanin

I höstas förlorade jag oväntat min lilla kaninflicka, men då jag ändå tänkt sluta med kaniner på grund av tidsbrist valde jag att inte skaffa någon ny. Givetvis blev det väldigt tomt, men då jag ändå var inställd på att snart vara kaninfri - jag hade till och med funnit ett nytt hem åt henne - så gick det trots allt ganska bra (om än det givetvis var sorgligt att förlora sin lilla ängel).

I vart fall är det nu maj månad, och den månad där jag brukar vara som mest aktiv och inspirationsfylld vad gäller kaninerna. Att plugga hos dem i hagen och bara mysa med dem flera timmar om dagen har ju varit vardag, och nu är det så fasligt tomt här hemma. På grund av omständigheter kommer jag i sommar inte ha något jobb, utan driva ett eget företag, vilket inte bara innebär jobb hemifrån, utan även att jag kommer vara bunden hemma och därmed inte göra någon längre resa. Framför mig har jag alltså en sommar där jag kommer spendera den mesta tiden hemma, och med tid och rymd för en kanin eller två.

Att köpa en ny kanin är inget alternativ, då jag i höst kommer pendla. Vet inte heller hur länge det dröjer innan jag flyttar hemifrån, och jag är en människa som helst vill att min kanin ska ha möjlighet till ordentlig utevistelse i fina hagar i en trivsam miljö. Med detta i åtanke har jag alltså börjat fundera på det här med att ha en kanin på foder/hyra kanin/passa kanin över sommaren. Trots det är jag fortfarande lite tveksam. Hur ställer ni er till s.k foderkanin i ett par månader under sommarhalvåret? Söker alltså lite åsikter och tankar från er, samt gärna erfarenheter, att-tänka-på eller liknande. Har du något att dela med dig inom just detta ämne - berätta gärna!

Milla00
0

Låtter som att en sommarkanin kanske är prcis det du behöver  i sommar. Jag har själv egna kaniner. Det ända dåliga jag ser med en sommar kanin är ju att man ska skiljas från den framåt hösten. Man fäster sig så enormt vid djur.

Jag skulle nog tänka på att den snart skulle åka hela tiden. Har tyyär ingen erfarenhet av sommar kaniner. Men mina tankar om detta har du här.

Qepta
0

Har har just nu två harar ute på foder. De ska vara hos sina fodervärdar i drygt 3 månade till. Behöver sommaren på mig att träna min hund och har alltså inte tid för några långöron tyvärr, har hittat en fodervärd åt mina korsningar som bor hemma just nu men det är inte förän i augusti.

Jag ser inget fel med att vara fodervärd åt en kanin, det jobbiga kan väl vara att skiljas från den/dem sen.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se