Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 750 ggr
valorous.kid
1

han vann!!

idag var jag och min kompis på en kanin (PET)utställning :)

jag med Backy och hon med Cosmo.

först borstade vi dom och gjorde dom fina. sen ropade dom upp namn, jag var nummer 6 av sammanlagt 10(??)deltagare. Cosmo var nr 10 :D

typ tusen nyfikna små barn ville klappa dom och det gick ju bra :P

sen när dom sa "Backy". då tog jag upp honom och började gå mot "pallen". jag var JÄTTE nervös innan och när jag kom fram blev det värre XD.

hon pillade lite med honom och klappade, kollade i öron/ögon och sådär. när hon gjort en sak skrev hon poängen och jag granskade noggrant när hon skrev.

Harmoni i kroppsbyggnad: 19/20

Hull och kondition: 15/15

Temperament: 15/15 Kommentar: Trevlig

Päls: 10/10 Kommentar: Fin!

Ögon: 10/10

Öron: 10/10

Ben, tassar och klor: 15/15

Vård: 5/5

SUMMA: 99/100

jag blev såklart glad och sen när Cosmo klev upp fick han exakt samma poäng :) (utan kommentarerna då)

sne var prisutdelningen, när dom ropade upp Cosmo(han kom trea)så sa alla "de är ju den söta lilla kaninen!"(han är en pytteliten hermelin)och eftersom jag inte ropats upp än så trodde jag att Backy skulle komma 2:a. sen sa dom "på 2:a plats, *****!" jag blev helt paff för det betydde ju att B vann!

när jag steg fram med B sa alla aaawwww, och kolla vad söt! jag tog emot en röd rosett, en matskål(hade redan 2 XD)och ett diplom. jag fick stanna kvar en liten stund till. nu hade dom valt ut den finaste: honan, hanen och marsvinet.

sen satte vi dom 3 på en rad och dom skulle utse "huddinges finaste marsvin" och "huddinges finaste kanin".

"huddinges finaste marsvin är den här lilla skrutten!"

"huddinges finaste kanin är Backy!" "och vet du vad? han blir best in show också!"

JAG ÄR SÅÅÅÅ STOLT ÖVER DIG!!!! KyssKyss

har ingen bra bild än men ni ska få se ;)

Fridaaaa
0

Grattis!

Synd att vi inte har petuställningar nära här :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stiinisen
0

Gud vad roligt! :DD
Grattis!

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

valorous.kid
0

#1 mm… den närmaste här är nog i rådsparken :) där var jag ;)

valorous.kid
0

#2 :D

[Jölia]
0

Grattis, var själv också där :) Kom 3:a och 2:a i honklassen :)

atlanta
0

Grattis, vad kul!! Glad

valorous.kid
0

#5 jaha! :) med vilka kaniner?

#6 jaa Flört

[Jölia]
0

#7 Embla och Snorkfröken :)

valorous.kid
0