Vaccinera?
Är det nödvändigt att vaccinera kaninen mot RVHD & Myxomatos?**** Och är det en gång eller måste man fortsätta sedan med andra vaccinationer?
//Julia
Jag tror att du kommer att få olika svar.. Personligen tycker jag att det beroo mycket på var du bor i landet, samt om din kanin är innekanin eller utekanin, om den kommer i kontakt med andra djur och kaniner, osv. Mina bor på balkomng här i Danmark och jag har inte vaccinerat dem.
Beror lite på vart man bor.
Jag bor i Blekinge, har aldrig vaccinerat mina kaniner :) Och mina kaniner är utekaniner.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Beror som sagt på vart man bor, ute eller innekanin om de har kontakt med andra kaniner, är på utställningar hoppningar osv
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Jo men jag bor ju i en villa på ''landet'' inte direkt 50 mil till närmsta granne utan vi är ju ett område där husen är nära varandra, ja jag har planerat att åka runt på tävlingar och utställningar..
#4 Om kaniner kommer i kontakt med många andra kaniner är det nog säkrast att vaccinera. Du kanske kan fråga en veterinär vad han/hon tycker? :)
#5, Jo han ska ju kastreras så hoppas att det blir i veckan så jag hinner boka in mig hos stockholms KH's vaccinering i tumba den 5 juni! 
Tänk på att om du ska vaccinera kaninen måste du återvaccinera den en månad senare vid första tillfället. Jag tror inte STKH kommer ha någon mer vaccinering efter den 6:e Juni.
Jag har aldrig tänkt på att vaccinera mina innan, men i år gjorde jag det av lite olika anledningar.. Det har gått många rykten om att det går RVHD i Stockholm.
Jag vaccinerade främst mina för att vara på den säkra sidan + att man inte blir insläppt hos vissa klubbar/tävlingar om man bor i ett RVHD-drabbat område. (det är ej bekräftat att det går RVHD här)
Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.webs.com
#7 Okej, men vet. kliniken här i närheten verkar ha drop in på torsdagar att man kan vaccinera sin kanin då, ja jag får helt enkelt kolla upp det lite mer! bor också i stockholm !
Här jag bor är det vanligt med kaninpest, 3 av mina vänners kaniner har dött av det. Och dessutom måste kaninen vara vaccinerad om man ska träna i klubben här.
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Bor i ungefär Lund/Malmö.
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth