Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 1792 ggr
zezagena
0

Vårutställning- Berga el Malmköping..?

Någon som ska ställa i vår Skrattande 

BERGA (V-haninge) 2-3/6 eller

MALMKÖPING ( utanför Flen) 26/5

zezagena
0

putt

[myskaniner]
0

Jag kommer ställa några kaniner på Berga:)

Baby-Blue
0

hoppas det är många från iFokus som ska ställa ut i malmköping, bor där så det skulle vara kul att se personer/kaniner man känner igen från iFokus :)

zezagena
0

är den kul den där "gammeldax marknad" i malmköping som är samtidigt ..mkt smått o gott..? aktiviteter, ridning ex?

Baby-Blue
0

#4 ja, det är väl ganska kul. Ridning vet jag inte om det kommer vara men man brukar kunna åka häst och vagn och sen är det någon typ av ponny-utställning :) sen finns det ju saker att köpa o.s.v :p

zezagena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lutar åt malmköping, endast ställa ev en kanin men härlig utflyktsdag kanske ändå Flört

Baby-Blue
0

#6 haha kej :)                                                                                                    jag ska inte ställa men jag ska vara där och titta och troligen sälja min hane :/

[sstorm]
0

Jag ska på båda. Är komissarie för junior utställningen på Berga Flört

Det är marknad på Berga med =) De är bergadagarna samtidigt och på söndagen är de keldjursbedömning!

zezagena
0

#8 Jo Bergadagarna rätt kul. By the way- vad är minimi-åldern för att få ställa som junior, 9-10 år..?

Norberg90
0

#9 7 år tror jag :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

:holmgreen:
0

Båda dagarna i berga är det ju också hoppning ;)

Baby-Blue
0

juste, jag glömde säga att det var Kaninhoppning i malmköping också ^^

[sstorm]
0

#9 Du måste vara medlem i förbundet, så 7 år är lägsta gräns. Däremot kan alla vara med på kelutställningen

http://www.facebook.com/events/410112225669206/

http://www.facebook.com/events/163104243807738/

Cathrine77
0

Ang berga utställningen,för oss som endast ska ställa utställningskaniner är det den 2 juni det är??

[sstorm]
0

#14 japp

atlanta
0

Kan man ställa ut kel i malmköping? Får se om min kille vill hoppa annars Glad

Norberg90
0

#16 Har aldrig varit med om att det varit keldjursbedömning i Malmköping tyvärr.

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

atlanta
0

#17 Ok, då får jag väl komma och bara titta och längta efter att min bebis blir tillräckligt gammal för utställning. Ska nog kolla upp det där med hopptävling med Glad

zezagena
0

Missade anmälan till malmököping ( 10/5), men hinner precis anmäla till Berga ( 14/5 senast), så får bli dit med ynka en kanin då.

Har ni anmält era kaniner som ställ-sugna här? Skrattande

[TeamGolden]
0

Jag är anmäld till sällskaps-utställningen på Berga den 3 Juni :)

Julia-H
0

Ska inte ställa ut men ska hoppa med 4 kaniner i Malmköping :)

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

minaninar
0

Jag undrar hur det fungerar på en sådan utställning, om man kommer dit bara för att titta på alla fina kaniner?

Klarar kaninerna av att man går runt o hälsar på ägarna o tittar på dem, eller är det ett slutet sällskap av bara dem som tävlar osv.

Jag minns att jag var för längesen på en kattmässa nånstans (ev fanns det andra smådjur minns ej), då kunde man gå runt och titta på raser och prata med uppfödare mm. Vet inte om det är samma här.

Om jag t.ex. skulle vilja åka till Berga eller Malmköping.

Berätta lite hur allt går till och vilken möjlighet det finns att få stå o beundra de fina. Jag är vuxen och tänker naturligtvis inte stressa ihjäl dem men det vore roligt att få titta på så många fina niner.Skrattande Och ev lära sig lite mer, o prata lite med kaninfolk.

zezagena
0

#22 Kaninerna sitter i sina fack från ca 9:30- 15, de går att beundra o det kul titta på olika raser o färger. Alleftersom blir de bedömda o får p, bedömingskorten sitter hos varje kanin så man kan se om man nyfiken.

Öppet för allmänhet att titta o o uppfödare brukar ju vimla omkring, en del sitter o finputsar på sina kaniner före de ska dömas, finns oxå kaniner som tillsalu. Bedömningarna kan man oxå kika på.  Finns oxå försäljning av tillbehör/foder o annat. Berga-dagarna brukar innehålla andra aktiviteter som fårvallning, cafe, uppträdanden, saft-syltförsäljn..

minaninar
0

Jag ska kolla om min pappa kan skjutsa till M-köping. Han bor ju därikring. Men Berga ligger ju bra till från Stockholm, så det låter kul. Ska försöka övertala nån kompis att följa med, haha. Men de tycker jag är lite larvig med min kanin tror jag, de tittar i varje fall lite konstigt på mig när jag kryper runt på golvet o för att jag låter min kanin vara överallt o håller på o fixar o trixar för att det ska vara kaninvänligt.Tungan ute