trött på skitsnack
hej! nu är det såhär att jag får höra av vissa personer att jag inte tar hand om mina djur och blablabla. Vad har jag gjort mot alla som är så hemskt att man måste säga sånna saker om mig. Jag äääälskar mina djur de betyder så himla mycket för mig, de är friska och glada så på vilket sätt är man djurplågare då. Ville bara säga att det är verkligen inte kul att bli anklagad för falska saker, säskilt inte om det handlar om det som betyder mest i hela världen för mig. vilket är kaniner. Det här är inte till någon speciell person var bara tvungen att skriva av mig. Förstår inte hur folk kan göra så. Jag blir ledsen av att veta att det är fler som blir behandlade såhär orättvist…
Håller helt me!
/Christel & kaninerna! 
Ja men vilka saker har det klagats på?
#2 Att jag inte matar de och att de har för små burar, men de är faktiskt nästan lite för feta eftersom jag skämmer bort dom och några från länsstyrelsen eller vad det heter har varit hos oss och kollat hur de hade det och allt var som de skulle och jag trodde att allt skitsnack skulle sluta då eftersom de visste sanningen nu men såklart inte
Okej men hur stora är burarna o hur många går i varje?
Och om de är lite småfeta (vilket oftare är ett större problem än svält - om man inte har med rent djurplågeri attt göra) så gör du rätt i att begränsa maten - Men begränsa INTE höet! Hur mycket hö som helst, friskt vatten. Låta dem komma ut ur burarna på morgonen och på kvällen (naturligtvis könsåtskillda o bara de som inte bråkar samtidigt)
O köp bättre nyttigare pellets. Oxbow, cuni complete är dem jag känner till Oxbow allra nyttigast av dem som är lättåtkomliga på nätet. Finns ännu bättre men svåra att få tag i Pre Alpine..
O kolla upp igen i böcker o på nätet allt man ska tänka på med kaniner o deras hälsa.
Roslagstulls djurklinik är en bra källa att börja med
http://www.djurklinikenroslagstull.se/kanin-och-gnagare
kolla menyn på vänster sida för frågor om diet o sjukdomar o bur etc..
#4 det behöver vi ju inte veta?
#4 de har obegränsat med hö osv och jag använder svenskafoders kanin och marsvins pellets vilket jag tycker är bra och jag kan väldigt mycket om kaniner, så det är nog inte det :/ men tack iaf.
OKej.. tråkigt då att folk snackar skit. :( Då får du försöka tänka att det handlar om dem och inte dig. Men det är klart, även om man kan mkt så skadar det aldrig att fortsätta läsa, men det gör du säkert, eftersom du är kaninintresserad. Andra former av trakasserier ska du ta upp med de vuxna omkring dig eller någon du litar på i skolan, kurator el skolsköterska el dyl. El ring BRIS i fall du bara behöver prata o få råd.
#5 Nej, men det kan hjälpa att förstå läget. Och personen postar ju här för att få respons.
Det är ju så att de absoluta minimikraven enligt lag är ganska så snåla för en kanin, eller ännu mer om de är flera. De har ju behov av att få vara ute i rum eller utevistelse en viss tid. De måste få sträcka ut o hoppa, något de inte kan i buren.
#7 tack för tipsen :)
Om man har såna problem med att andra snackar skit om en på det sättet har man rätt att få hjälp.
Tycker verkligen att folk som ska lägga sig i andras saker med massa synpunkter e bara så otoligt pinsamt och det bevisar bara att dom har för lite att göra. Ta inte åt dig av såna människor, det e bara att skratta åt dom. En vacker dag drabbas dom för deras spydigheter.
inte bra!
HAHAHAHAHAHA…..
#10 håller med, bra skrivet :)
Trist när folk snackar skit. Men nu har du svart på vitt att dina kaniner har det toppen! Och lite småtjocka är bättre än att dem är magra, tyder ju på välmående kaniner. Lyssna på inte såna -----.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1000 tack Baby-Blue, det e bara ärlighet :)
Kan ju säga att jag är en av dom som "snackat skit". Tkr dock att du inte alltid tagit hand om dina kaniner till topp Linnea. Vet inte hur det är nu då jag inte varit hos dig på sistone men har heller inte sagt någonting om hur dom har det nu heller, just därför att jag inte sett. Har förstått att du tror att jag snackat skit om dig och dina kaniner nyligen eftersom det som hände med V. Men det var för saker jag tidigare berättat när jag var ledsen och du vet själv vad det är.
För att förtydliga jag har inte "snackat skit" om dig på lääänge.
När jag gjort det tidigare så har det heller inte precis varit för små saker och du förstår nog själv varför jag gjorde det då och jag kan inte ansé det som skitsnack då det är skillnad på skitsnack och sådant som man tycker är på riktigt. Sedan kan jag ha haft fel.
VET att detta inte var till någon speciell men förstår att det främst var riktat mot mig så kände att jag behövde förklara min del i det hela, även om det blev lite hoppigt.
Folk får nu gå på mig hur ni vill men som jag ovan skrev, har inte snackat skit om henne på sistone (tycker för den delen att jag inte snackat skit om henne tidigare heller då sakerna jag sagt då har varit sanna), vad hon än tror, har ingen anledning för det så.
Vet att jag inte behövt skriva detta inlägg men jag vill det för vill inte att Linnea ska tro att jag har sagt något dumt om henne nyligen då jag förstår att hon blir ledsen för saker hon inte gör längre.
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
#15 ja jag vet att du tyckte att jag gjorde fel men du har ju inte direkt gillat mig på senaste tiden och som sagt så har länsstyrelsen varit här och allt är som det ska. Jag har ju själv tyckt att du har gjort fel men jag skulle inte snacka skit om dig till andra så nästa gång kan du väl prata med mig om det. Nu behöver vi inte snacka mer om det här. Skriv i pm om det är nått du tycker gör fel så reder vi ut det :)