Sätta stamtavla?
Det är så att jag har en blå/gul japantecknad dvärgvädur rex här hemma, som jag gärna skulle vilja ställa ut.
Min fråga är bara, då han inte har stamtavla, skulle jag kunna skaffa stamtavla på honom även om jag inte fött upp honom?
Om uppfödaren till honom har uppfödarnummer och är medlem i skaf så ja, då kan uppfödaren skriva stamtavla :) Men e han märkt?
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#1 Nej, han är inte märkt? hade han varit märkt så hade han ju haft stamtavla.. 
Ska höra med uppfödaren.
Dumförklara mig inte tack ;) Inte alltid man skriver stamtavla även om man märker.
Jag kan t.ex åka och märka en sjuveckors unge, men sen när den säljs som t.ex 10 veckors unge kanske jag säljer den med härstamningsbevis.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#3 Haha, jag dumförklarade dig inte.. 

Jaså? varför gör man det? onödigt ju.. 
Nej, det kanske man gör för att den inte har en Godkänd färg?. Då kan man inte skriva "äkta" stamtavla på den.
Oavsett, om din kanin är omärkt kan den inte ställas ut.
Har hon som sålde den uppfödarnummer inom KAF?
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#5 Jag har mejlat henne och frågat.
Kan ju passa på att fråga en till sak då. Ska tinga en liten dvärgvädur rex hane från Norge. Hon kunde inte sätta stamtavla på honom då det är olika regler här och Norge.
Hon verkar ju vara medlem i Norges KAF, och ha uppfödarnummer. Skulle jag kanske kunna fixa stamtavla på kaninen när han kommit hit in till Sverige med hennes nummer och det, om hon går med på det?
Ja du kan skriva importstamtavla och söka dispens då :-)
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#7 Jaså? hur gör man det? ungefär som vanligt då eller?