Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 472 ggr
ninor
0

Hur få henne rumsren?

Jag har två kaniner som båda bor inomhus. Hanen är i princip rumsren, ibland kommer det någon plupp här och var men det kan jag leva med.

Honan däremot är fullständigt hopplös. Så fort jag släpper ut henne ur buren tar det max 5 minuter innan hon har kissat på golvet och pluppat överallt. Det sistanämnda kan jag som sagt leva med, det är bara att sopa bort. Men jag vill kunna släppa ut henne ur buren utan att hon ska kissa hela tiden. Jag tycker givetvis synd om henne som får sitta i buren "hela tiden" men samtidigt vill jag ju inte springa och torka upp efter henne var femte minut.

Är det någon som har någon idé? Hon är snart 5 månader och har varit såhär sedan jag fick henne vid 8 veckor.

ninor
0

Ingen som har någon idé vad jag ska göra för att få henne att använda sin toalett, eller åtminstone buren?

alicekanin
0

Det är precis samma sak med mig. Jag her två kaniner en hane och en hona. Hanen är ganska rumsren är som du säger någon plupp någon stans men inte så mycket. Honan som är 3 1/2 månader och är helt hopplös hon vill värkligen inte. Sen när hon kommer på gräsmattan kan hon  lägga flera flera högar med pluttar.Hon har en toalett men hon gör pluttarna överallt förutom i toan. Vet inte vad du ska göra men följer tråden=)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

ninor
0

Misstänker att det är för att våra honor ganska nyligen blivit könsmogna och att de dessutom ska markera revir. Hoppas verkligen att det ger med sig med tiden, men skulle vilja ha någon lösning NU. =/

Dipsie'n'Poo
0

Min hona, som är drygt 1,5 år. Gör också det… dock bara i buren. Bajsar överallt där! Men i hagen har hon två ställen brevid varandra, där hon gör sin business. Men i buren, när hon bara ploppat nån putteliten högt, försöker jag lägga dem i ''hörnan'' och nu har hon faktiskt börjar förstått…

Dock är det kanske lite jobbigt för dig att gå runt och plocka allt bajs, som du redan gör… :P

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta