När bygger honan bo?
när börjar kaninmamman bygga bo? för min kanin hona började för två veckor sedan :/ är det normalt hon har inte nopprat ull än :)
ibland brukar dem göra tidigare. mina gör ofta det. men det börjar närma sig snabbt när hon gör ett riktigt bo med extremt mycket päls. min hona som har en kull nu ryckte sig mycket på sidan och har en ganska stor kal fläck
Okej tack för svar men när kan man börja få ta i ungarna ? :)
Du måste kolla om nån är död, sen ska du titta till varje dag. men kanske 1 vecka?
/Christel & kaninerna! 
okej :)
Ändrade rubriken. Tänk nästa gång på att välja en rubrik som beskriver vad tråden handlar om.
olika. Vissa precis innan dem föder, vissa någon dag innan osv.
2 veckor innan så kan det tyda på skendräktighet med om du har otur.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 mina kaniner kan börja efter 2 veckor. ibland efter 1. jag ser om dem inte tagit sig för max 2 dagar innan gör dem boet med mycket päls. Lilja, min senaste gjorde ett riktigt bo någon timme innan :)
#7 Som jag skrev, K A N tyda på skendräktighet. Alltså skrev jag inte att det gör det var gång
#8 det sa jag väll inte heller?
#9 Så som du skrev, så låter det som att du antydde på det
Mina kaniner har lika många tillvägagångssätt som det finns honor ;) Vissa bygger bo direkt efter parningen, vissa väntar tills strax innan ungarna föds. Vissa bygger-river-bygger hela tiden till det är dags. Man brukar säga att om honan noppar päls och bygger bo tidigt så kan det vara ett tecken på skendräktighet, men det behöver inte vara det. De flesta bygger bo och noppar på sin höjd liiite päls innan, men när de föder så noppar de mycket mer. Så att din hona inte noppat päls än är helt normalt :)
Ljustadalens kaningård
kaninungarna föddes igår och allt gick bra :D