hur gammal?
hur gammal kan men vara för att få hålla på med kaninuppfödning?
Japp syrran har rätt xD(photoniq)

Vill tilllägga att inte såå många skulle köpa kaninungar av en 9-åring.. Om dom är riktigt seriösa elr vvad man ska säga :)
#3: Håller nog med dig
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Man borde nog inte mäta åldern utan kunskapen på om man får avla på kaniner eller inte. Man har ju ett ansvar för att inte avla fram sjuka kaniner och ett ansvar för att se till att kaninungarna hamnar hos bra människor.

Nja, men ändå.. Tycker ändå inte att 9 åringar ska avla..
Håller med #7. :P
Håller med #7, men vill nog att viss dokumentation på kunskaperna kan uppvisas, tyg genomgången kurs i djurhållning eller nåt.
Men om man är en 9:åring och känner de som har mkt goda kunskaper om kaninuppfödning? Inte för att jag är det, jag bara undrar vad ni tycker ^^
För att registrera din uppfödning inom SKHRF måste du vara arton. För att registrera den inom KAF vet jag inte hur gammal man ska vara.. :P
Det finns väl ingen "åldersgräns" på att ha uppfödning, men jag tror ändå att folk köper kaniner från äldre än från yngre.

De är samma i KAF tror jag .
De är kunskapen som räknas inte åldern. Men sen är de ju klart att alla kanske inte vill/vågar köpa av en 9 åring .

Om en nio-åring håller på med kaninuppfödning har h_n förhoppningsvis stöd och hjälp från föräldrarna och kanske är uppvuxen i en sån miljö där det finns mycket kaniner. Så man kan besitta mycket kunskap som nio åring. Tycker själv att åldern är ovesentlig och skulle titta på andra saker om jag skulle köpa en kanin. Jag har träffat vuxna kaninuppfödare som inte alltid sätter kaninens bästa först.