Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1093 ggr
sheilaa
1

Hjälp att övertala!

Jag har velat haft kanin i snart tre år nu , men min familj är inte så pigga på att skaffa kanin .. Vi har en stor gård och ett stoort uthus, så varför inte? Skulle bli glad om ni kunde ge mer några tips? om hur jag ska lyckas få dom att ändra sig! tack så mycket ! :)

Katten_
0

Läs på mycket, visa att du kan ta ansvar, och visa en bild på en kanin du fastnat för! Funka för mig, och har nu lilla Cornflakes och Kiara <3

Ja, men tjata INTE för mycket ;)

/Christel & kaninerna! Glad

Zakarias
1

Håller med #1

sheilaa
1

#1  Nej tjat är inte så effiktivt är hemma ;) Tack för tipset!

Jesperlinden97
1

Antar att vissa föräldrar är olika ;) Jag tjatade på min mamma, funkar super! Haha! Skrattande

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Zakarias
2

Jag tycker att tjata är det man intre ska göra, då det leder till att föräldrarna tröttnar och till slut inte bryr sig om vad man säger. :)

Katten_
2

Ja, kanske 1 gång per dag som påminnelse funka fär mig :)

/Christel & kaninerna! Glad

Zakarias
1

#6 Exakt :)

Saaara
1

Det bästa är väl att diskutera istället för att tjata. :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Ljusta
3

Kanske fråga om du inte kan få hyra en kanin över sommaren och visa dem att du klarar ansvaret. Många uppfödare hyr ut sina kaniner :)

Ljustadalens kaningård

[Tilde]
1

Tjat fungerade utmärkt på min sambo Flört

Du kan berätta om fördelarna med kanin, t.ex. att de kan bo ute och inte luktar då. De är mycket billigare än hund och folk med pälsdjur är lyckligare än folk utan djur :) Visa att du är ansvarsfull nog och kan ta hand om ett djur utan deras hjälp (även om de kanske hjälper dig lite ändå i framtiden). Om du verkligen har en stor passion för djur så tror jag att dina föräldrar förstår.

Måste bara tillägga att utan lite tjat kommer man ingen vart, för då förstår de inte att du är seriös. :)

valorous.kid
1

Jag tjatade inte direkt men lixom tog upp det ofta och det som övertygade dom var att jag var hemma hos en kompis med kaniner och pappa skulle hämta mig och då fick han gulla och så med kaninen. Sen på min födelsedag fick jag en. Eller, fick välja en ;) Men jag sökte också fakta om kaniner och sa vad som var bra med dom :)

[Juliaammouri]
1

Tycker tjata fungerar ganska bra, men om dom inte lyssnar på ditt tjat , agrumentera dom och läs på! Visa en bild på en jätte gullig kanin som du vill ha och berätta lite om rasen dom skulle lätt bli förvånade då.Säg till dom: Jag är ganska stor nu och jag växer med ansvaret.Flört

Om det inte funkar prova det #9 sa prova hyra en kanin.

sheilaa
1

Tack alla för tipsen! Min mamma tycker att kanin verkar vara det tråkigaste djuret som finns, även fast hon aldrig haft en.. 
Ska testa det ni förslagit nu ! :)

Vincent...
1

visa jätte fina bilder på kaninungar kanske!

spara pengar så att dom vet at du menar på riktigt!

HAHAHAHAHAHA…..

Sweety
2

När jag ville skaffa kaniner och mina föräldrar sa nej så satte jag mig med ner med dem och frågade kort och gott varför? På den tiden var jag inte så pigg på att städa rummet och hjälpa till hemma så svaret var att jag inte tog tillräckligt mycket ansvar. Det blev då min motivation och jag bröjade att städa och hjälpa till. Kort där efter frågade jag igen men svaret var förtfarande nej. När jag då frågade varför visste dom inte vad dom skulle säga. Jag hjälpte till hemma, hade bra bretyg och var snäll mot min syster. (vi bråkade annars ganska mycket. ^^) Det dröjde inte länge innan vi köpte två små niner. :3 Jag kan lägga till att jag även lånade böcker om kaniner och dagligen visade dom bilder på ursöta kanin ungar. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

valorous.kid
1

#13 en sak dinn mamma bör veta är att kaniner är bra mycket roligare än tex hamstrar(inget illa ment mot hamstrar då). om man är tillräckligt mycket med en kanin blir den som en hund!!

du kan ju även tävla i både utställning och hoppning med dom :) (vet inte om det finns agility)

minaninar
1

Säg att du skulle kunna tänka dig att låna kanin först.Tungan ute

sheilaa
1

#15 Exakt så är det för mig också , men jag tar mycket ansvar (förutom när det gäller att städa rummet då.. :s ) Men nu ska jag faktiskt göra som du säger, städa och ta mer ansvar! :)

Sweety
2

#18 Vem vet, det kanske fukar för dig också? ^^ När det blir jobbigt att städa o.s.v, påminn dig själv om varför du gör det. Det brukar bli lättare då. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Raspberrys
2

Kan säga att min pappa inte ville skaffa kanin, tills han fick träffa den som jag ville ha! 

Han blev helt såld på kaniner och nu sitter an gärna o gosar med dom!

(Har fem kaniner nu! xD)

Så TS, åk gärna och visa eller som 9# sa, hyr en kanin? :)

Kramar

Linda & Djuren

[MiniPim]
3

Haha, kaninerna var faktiskt inga problem. Pappa skulle handla mat och jag och mamma stack till djuraffär, och såå söta Leo och Pim va (har inte kvar Pim).. mamma blev förtjust i dem och ville ha dem, det  var inget pappa var intresserad av men vi tog ansvaret och det blev fler och fler kaniner och nu älskar pappa att sitta och gosa med Lakrits (en av dem) Glad

Som #1 säger, läs på och visa att du kan ta ansvar. Tjata inte, '' snälla snälla'' tänk på att kaniner är rätt mycket jobb. Det är inte bara köp kanin och gosa, utan det finns massor Flört

FeliciaNg
0

Jag tjatade väääldigt mycket innan jag fick min kanin,men jag lovade att ta hand om den,städa buren,mata,rasta mm. Så jag fick en och jag gjorde faktiskt det jag lovade. Men min kanin är död nu.