Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1864 ggr
bambiiii
8

JAG är glad!

jag är så super glad, när jag gick ut med bambi för fem min sen bakom vår lägenhet, finns bara egen park där tydligen, inga hundar eller så för att det är typ *dagis* park! jag hade honom lös, jag gick ifrån honom 10meter(hade koll så klart, vops vops bambi skuttar bredvid mig! han har blivit så lydlig! åååååååhhh <3 <3 <3 fast ibland så kan han liksom ignorera mig lite men det är sällan!

Åh herre gud vad jag är glaad!

:D :D :D :D :D :D :D

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

natha-mjau
5

jag skulle inte ha släppt lös honom där.
Tänk om det hade kommit en hund eller något som skrämt honom? Då hade de varit ett jobbigt läge.. :/

bambiiii
0

1# Sa ju att det är dagis, där får man väl inte ha hundar… ;) plus att det finns staket runt ;)

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

natha-mjau
0

#2 var du inne på ett dagis område med stängsel runt om?

bambiiii
0

3# Ja.. :) man får vara där när det inte är dagis

Fridaaaa
0

#2 Du får inte släppa kaninen lös på dagis område heller utan att fått tillstånd.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
7

5# Men det finns ju kaniner överallt, det finns kanin bajs överallt, vf skulledet vara förbjudet? och så länge alla är välkommna att leka där när barnen är hemme så borde en liten kanin får skutta där!

Fridaaaa
2

#6 Tror inte på att det är kaniner överallti k-krona, för det vet jag att det inte är ;)
Djur får man inte ha på dagis eller skolområden om man inte har frågat och har tillstånd först.

[MiniPim]
20

Men, hon är ju glad för att bambi lyder henne, kom inte med massa jobbiga frågor. D:

Gulligt : )

bambiiii
1

7# Jaha.. okej! då vet jag det till nästa gång!

nu behöver inte vi kommentera denna saken mer, det viktigaste är att han kommer och inte lämnar hans matte ;)

bambiiii
4

8# Tack så mycket minipim! <3 <3 <3 <3

Fridaaaa
6

#8 Det är inga jobbiga frågor, bara ren fakta.
Om någon gör något man inte får, måste man ju säga ifrån?
Jag jobbar själv på dagis som vikarie och vet att man inte får släppa in djur där, pga olika anledningar, inte ens efter stängning.

bambiiii
9

Jaja.. men nu ba jag om at sluta diskutera det, det var inte df jag skrev tråden…

[MiniPim]
7

#11 men istället för att se vad som är fel kan ni väll skriva vad som va bra? Jana vill sin kanin det bästa och det förstår man!:) Ska inte diskutera mer, skulle bara svara :)

Saaara
3

Spelar la ingen roll om man har kanin där (även fast man inte får) när ingen är där? Ingen kommer ju ut och säger till en då. Man bryter ju inte mot lagen precis. TS gör som hon vill när det gäller att "bryta mot regler". Andra behöver la inte bry sej om vad hon gör heller.

Roligt att din kanin är så lydig! Glad

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

bambiiii
1

13# och 14# tack sp mycket att ni bryr er, vad snälla ni e <3

Zvintos
0

Ändrade rubriken, tänk på att inte använda mer en ett utropstecken då det finns personer med skärmläsare. Flera utropstecken blir väldigt jobbigt, när de får höra "utropstecken, utropstecken, utropstecken, utropstecken" och så vidare.

Fridaaaa
3

#14 Jo det spelar ju visst roll. Hade ju varit samma sak som jag hade gått in på någons tomt och släppt min kanin, samma sak faktiskt :)

natha-mjau
4

Tänk om det finns barn på dagiset som är pälsallergiker?
Det var min första tanke.
men det verkar som många är där med kaniner eftersom det fanns bajs överallt? om det inte är vilda då…

Fridaaaa
0

#18 Vet att det inte finns vilda kaniner där TS bor, eftersom jag bor i en stad 6 mil bort och varit mycket i den staden som TS bor i. Inte mycket vildkaniner alls :P

[EllenAlicia]
7

försör inte tråden :/

vad duktig han e :)

natha-mjau
1

#20 vadå förstör tråden?

Fridaaaa
1

Undrar samma som #21.

[EllenAlicia]
0

gissa

natha-mjau
6

tycker inte man ska uppmuntra folk att göra sånt som är olagligt och skadligt för andra.

Men själva syftet med att ha en duktig kanin är ju bra.

Katten_
10

Alltså, 5 saker. 
1. Vad kul att lilla Bambi lyder dig Jana! :D <3

2. Ingen har sagt till Jana att Bambi inte får vara där.

3. Man kanske får ha djur där Jana bor, inte där Frida bor?

4. Tycker inte ALLS att de är samma sak som släppa in sin kanin på någons tomt, som att släppa in på ett dagis, efter stängning!

5. Ja, förstör inte tråden Frida. Du kan kanske bara säga en gång. Ta inte Bambi dit, man får inte det.

Istället för att säga de 100 gånger?

/Christel & kaninerna! Glad

[EllenAlicia]
2

#25 bra sagt :)

[MiniPim]
2

Ursäkta mig, men stör det er att bambi har fått vara där? Ni bor ens inte i närheten, om ni verkligen  bryr er kan ni ju åka till dagiset och fråga. Obestämd

alicekanin
2

Det står väll inte direkt en skyllt där det står inga djur

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

[MiniPim]
0

#25 Håller med till 100% men det är inte bara Frida, så tycker inte man ska ta i så hårt med just henne ;)

natha-mjau
7

JAG tänker såhära. Att med all respekt för dagiset så tar man inte in djur där utan att fråga om lov. Kan finnas barn som är allergiska mot päls eller kaniner?
Om han bajsar där så kan småbarn lätt stoppa det i munnen, och det vill man ju inte.

Jag stör mig inte på om hon gör det utan tänker på vad konsekvenserna KAN bli.

Skillnad om hon varit där själv o lekt, men nu är det faktiskt ett djur inblandat i bilden.

Ni behöver inte vara otrevliga för att man tänker på ALLAS bästa.

Men om det nu är så att man får och fler har sina djur där så är det väl ingen big deal. Men jag skulle tycka det vore konstigt med tanke på alla allergier som finns och för barnens säkerhet med tanke på ev bajs.

[MiniPim]
0

#30 Jag håller med om allergin, för det vet jag själv då jag nyss praktiserat på skola - dagis och där får man inte. MEN ingen har sagt till Jana att hon inte får det.

natha-mjau
3

Kanske inte är så lätt att säga till när hon är där när dagiset inte är öppet? :)
Tycker man borde kolla upp så att det är okej med tanke på allt jag skrev. men det är ju min åsikt.

Jättekul att du har en sån lydig kanin, jana. Du har kämpat på bra.

Zvintos
3

#30: Du skrev jag tänkte.

Visst är det jättekul att Bambi var så lydig, men det var ingen bra plats att testa det på med hänsyn till alla dagisbarnen och även personalen. Och det är faktiskt ingen skillnad i att släppa sin kanin på någons tomt om de ex är bortresta, eller att släppa kaninen på en dagisplats på kvällen. Båda är annans egendom. Skillnaden är att på någon annans tomt så blir det bara ägaren som blir drabbad, men på dagisplats så blir det så många fler som blir drabbade.

[MiniPim]
0

Men vi kan nu hoppas på att ingen blir drabbad eller får problem. :)

tilde&twix
0

Åh vad duktig ! Önskar att min lilla loppa kunde vara likadan. Släppte henne en gång, men det tog ett tag att få in henne. Och vi som bor vid en motorväg.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

bambiiii
0

19# jag har flyttat och om du inte tror på att det finns vildkaniner så kan jag filma allt kaninbajs och hålen…. asåå ursäkta mig Frida och Nathalie men hade jag inte fått det så hade inte jag fått leka i dagiset….. jag tror att jag ha fattat att ni inte tycker att det är okej men ni behöver inte diskutera det mer, jag bad er att sluta först, visa lite respekt… 35# åh tack!

andorabell
0

# 25 Bra skrivet jag håller med dig !!! :)

Och vad roligt att den lyder dig, jag tycker att det är bra gjort, låter som att din kanin verkligen tycker om dig ! :D

[paceinspace]
6

Äsch då, regler är till för att brytas! Va gla att du har ett ställe att släppa kaninen ;)!

Har alltid lekt på dagisområden, de är inga förbjudna platser!

Fattar inte vaaaaarför folk ALLTID ska påpeka saker. har de inget eget liv? Okej att hon släpper sin kanin på ett område som inte kanske är 100% skitbra. Men då får hon väl göra det och stör de får dagisfröknarna säga till.

Ett annat alternativ är ju att hennes mamma sköter uppfostran?
Eller?

Herregud!

MoaLarsson
4

Kan inte alla bara lägga ner allt klagande? Visst det är ett forum där folk ska kunna diskutera men just i den här tråden så verkar det inte fungera så bra att diskutera? Strunta i vad kaninen har vistats, de kommer inte att leda någonstans iallafall. Var glad för huvudämnet att Bambi faktiskt skuttade brevid henne! :)

natha-mjau
5

#36 du har frågat alltså? :)
känns lite konstigt att viltkaninerna håller till vid ett dagis med stängsel…

vi klagar inte, vi informerar om vad som kan hända.

bambiiii
1

40# Nej asså vildkaninerna finns där jag bor, Frida sa att i det området så finns det inte viltkaniner… ;) :D

bambiiii
2

383 Exakt! :D

natha-mjau
2

#38 visar bara hur otroligt omogen du är genom att säga så

#41 hade du frågat eller inte?
Vill inte verka gnällig eller elak, men vill bara inte att andra ska råka illa ut bara för att 'du vill ha din kanin lös någonstans med stängsel.'

bambiiii
1

43# Jag har frågat om jag får vara där och de sa

-ja självklart, men inte på dagisiden…

Nej jag vet att du inte är det!

Men nu slutar vi att diskutera..

Trollas
1

Nu tycker jag att vi lägger ner med disskuterandet och istället kommenterar det hon antagligen var ute efter! Det som är gjort är redan gjort

Så roligt att din kanin är så lydig! om min vore så skulle jag vara överlycklig!

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

bambiiii
0

45# Haha ja, träna på du! :D kanine rär smartare än vad du tror! ;)

Eriikaa
4

Om du inte har tillåtelse från de som äger dagiset, kommunen eller nått, så tycker jag inte att du ska ha kaninen där. Somsagt så kan det finnas barn som är allergiska, eller barn som stoppar i sig kaninbajset. Det är ju trots allt någon annans egendom, inte din. ^^

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Trollas
1

#46 Haha jaa, vore aningens lättare om hon inte vore aggressiv! ;)

www.Fotoryttarnas.se ;)

bambiiii
1

48# Jahha… en då förstår jag! ;)

47# Jag bad om att vi inte skulle diskutera saken mer, jag har fáttat det nu!

juliafrojd
0

Konstig fråga men hur ska man träna dom? Skrattande

natha-mjau
1

#44 men det är ju det jag varit ute efter att fått veta hela tiden….

Trollas
1

#49 Haha jaa ;)

www.Fotoryttarnas.se ;)

bambiiii
2

50# Asså ska jag erkänna så tror jag att Bambi är lite mammig och vill alltid vara med, tränade inte mycket utan ropade hans namn några gånger, vipp så kom han ;)

juliafrojd
0

Skrattandeok!

Zakarias
2

Vilken duktig krabat du har :)

bambiiii
1

55# hahahah tack <3

ulrica1983
1

Vad kul :) Hade du inte en film där han sprang efter dig med?

bambiiii
2

57# jo det hade jag! ;)

alicekanin
0

#58 kan du inte lägga upp filmen då?

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Fridaaaa
0

#41 Själv varit i området flera gånger men aldrig sett vildkaniner? Och pratat med kompisar som bor i närheten, dem har nästan aldrig sett en enda. Så många tror jag inte att det är.

Jag jobbar på dagis, så VET att man måste fråga. Plus att dagisområden är inte till för allmänheten. Och det får man acceptera.

valorous.kid
0

#60 ja men nu vet h*n det och kommer förmodligen inte fortsätta… -.-'

Fridaaaa
2

#61 Ja antagligen. Men stör mig på folk som säger att man förstör trådar osv när man inte gör det. Man måste ju få informera vad som är rätt eller fel eller lagligt eller olagligt utan att bli påhoppad att man förstör tråden.

valorous.kid
0

#62 ;)

[Juliaammouri]
1

det är just det här man inte vill ha här på sånna här ''trådar'' att folk ska hålla på att hoppa på andra :/.

Jätte duktig Jana det visar verkligen att hon har tillit (stavning) för dig.Hur länge har du haft henne ;) ?

Fridaaaa
0

#64 Ingen har hoppat på någon här.

[EllenAlicia]
3

#65 jo sluta tjata

bambiiii
0

64# Hahaha det är en hane, men tack ändo <3

Men snälla sluta tjata, jag har fattat det nu!

59# kan lägga den en gång till då ;=)

Fridaaaa
1

#66 Du har ingen rätt att säga till om det. TS har men inte du.

[EllenAlicia]
2

#68 men sluta vara så jobbig och jag skiter i vad du säger för du tror hela tiden att du har rätt, sluta med det det är störande låt alla vara och strunta i vad dom gör -.-

Fridaaaa
1

#69 Kolla vad du själv skriver, så är du minst lika jobbig. Du är inte bättre själv i många inlägg, så säga inte åt mig att sluta när du själv håller på.
Over and Out

[EllenAlicia]
2

omg, sug nuke! stör iallafall inte alla med kommentarer som är så onödiga som man får inte göra si du får inte göra så lägg ner!

Fridaaaa
1

#71 Du gör samma sak, sett dig på flera andra sajter, så försök inte.

[EllenAlicia]
2

oj skrev du inte att du skulle ''gå''?! du får tro att du kan allt om kaniner, tro det du jag skiter i dig

Katten_
3

Hörru! Edling, sluta kaxa! Frida KAN mycket om kaniner och är äldre än dig. Så sluta!

[EllenAlicia]
3

#74 sluta själv? tycker ju hon hackar på folk?  joch jag får sita i henne om jag vill och bara för en är äldre betyder iunte det att dom kan mer om kaniner, nu lärde du dig ngt nytt eller? jag säger inte att jag kan mer elr så men hon tror hon kan allt -.-'

Katten_
2

Men för guds skull! Sluta kaxa innan du blir avstängd!

[EllenAlicia]
1

du kaxar ju själv? elr har du inte märkt det?

Katten_
3

Nej jag har inte märkt det, säger bara att du ska sluta, Hon hackar inte på folk, och hon kanske vet mer om kaniner än du, lärde du dig något nytt nu eller? Kan oxå kaxa om nån säger nåt taskigt!

[EllenAlicia]
1

tärkeilevä nuori

[_hsleiufhbtv]
2

Alltså Ellen, du skriver att man inte ska hoppa på, men vad i hela friden håller du på med på Frida nu?! Jag skulle hålla mig ur denna diskussionen men jaja..

[MiniPim]
3

Ellen, försök att tagga ner. Sådär beter man sig inte!

Katten_
2

Sluta skriv på nåt konstigt språk, typ turkiska!

Sixtenblixten
0

Åäl finns inte med i turkiska alfabetet

Katten_
0

Hehe ok #83, skoja men ja. Turkiska, turkiet, turk. du fattar :)

Sixtenblixten
0

Nej fattar inte . Skulle mer tippa på finska men tror inte det är någutn han bara skrev så!

[_hsleiufhbtv]
0

Det var finska ;)

dermot
6

*Hämtar popcorn o läsk*

Mycket roande hörni Cool

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MiniPim]
3

Snälla, förstår ni hur jädra jobbigt det måste vara för Jana att få massa irriterande kommentarer från er? Förstår ni verkligen det? Ta det via PM, och vid detta fallet: Ellen, vem är det som hoppar på en nudå? Tänk om du var Frida, vad skulle du gjort då? Om jag var Frida skulle jag ta och skrivit några fler elaka ord.

Om du vill vara ''säker'' så vet jag att Frida är mycket mer kunnig än dig och kan säga åt dig ordentligt. Det är bara det att hon inte är lika hjärtlös som dig och till och med mig.

Katten_
0

HAHAHA #87, du kan verkligen skämta i rätt stund! ;) Eller va man säger :)

bambiiii
1

Ellen snälla…. u kanske tycker att det är jobbigt men man behöver inte skriva så, jag blir så ledsen när jag läser sånt i min tråd när jag vill dela med mig min glädjehet(stavning) nu hackar jag inte eller skriker eller så men vill bara att du lungnar ner dig lite. <3

Alla ni andra behöver inte hoppa på henne, man ska alltid diskutera lungt. det räcker med att jag säger det så slutar hon, jag vet det!

Men snälla säger det för 3dje gången hoppa över det.. ;)

[EllenAlicia]
1

nu hoppar ju alla på mig? opch är inte kaxig det kankse bara ''ser ut så''

#87, fuskigt ;)

juliafrojd
1

SNÄLLA LÄGG NER!

Jag vet att jag lägger mig i nu, men snälla lägg ner och tjafsa edling och katten, ni förstör bambiiiis tråd, tänk er själva om ni själva var i den situvation som bambi då skulle väl ni också vara glada så börjar en massa tjafsa, snälla lägg ner, tänk posotift itsället , och var glada för att bambi lysnar på hennE, Förlåt bambi, Vad duktig han är! Skrattande

[_hsleiufhbtv]
1

Annikas klassiker där ja ;) Jana, ursöt kanin! Ni har verkligen ett riktigt starkt band emellan er. Ta vara på det, det kommer man långt med!

[MiniPim]
0

#87 NÄ, hämta chips och bjud mig Skäms

bambiiii
0

87# HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA xD

92# Tack snälla du <3

Katten_
0

Jag har lagt ner, men om jag varit bambi så skulle jag skita i det, sorry, men så skulle jag gjort, ärligt.

bambiiii
0

93# Aww, tack. Ja det hoppas jag på <3

juliafrojd
0

EEhh jag har inte gjort nåt jag ad bara dom som tjafsade sluta.

Katten_
0

har jag sagt det #98?

bambiiii
0

Jag bad Ninnih att ta bort visa kommentarer om typ börja om tråden, ska se när hon svarar! blir nog bäst för alla ;)

Zvintos
2

Då tråden verkar gå åt helt fel håll så kommer jag att låsa den.

Bambiiii: Du får jättegärna lägga upp video och fortsätta vara stolt över era framsteg i en ny tråd.

juliafrojd
0

#99 va?

jag skrev till #95.

Zakarias
1

Jag tycker att frida har rätt och att ni andra ska sluta hålla på och kaxa mot varandra.

Eriikaa
2

Skapar man en tråd så får man ta konsekvenserna av den. Iallafall när vi bara vill vara säkra på att du verkligen har frågat, eftersom det är en allmän plats.

Och Frida hoppar inte på någon, hon vill att rätt ska vara rätt, vilket är superbra. :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer