(S) Kaniner till salu ev foder
Har just nu en kastrerad frasse hane och en okastrerad holländar hane till salu. I början av april kommer troligen en helt oplanerad kull med ungar blandning mellan dvv och holländare. Dem kommer bli svart eller svarta, vita. Mamman säljer ev efter kullen eller med en av ungarna. Säljes enbart eftersom jag ska flytta och bara kan ta med två stycken. Alla kostar 150kr/st. Foder går också bra. Oavsett så skriver vi ett litet kontrakt på att om man någon gång måste göra sig av med kaninen så hör man sig av med mig först. Ev kan jag då ta tillbaka kaninen. Vill även höra hur det går för dem. Finns strax utanför Karlskrona men kan tas till Stockholm.
Jag kan börja med holländare hanen.
Han är svart och är renrasig holländare med stamtavla men dock väger han för lite för Avel och utställning. Han är född 26juli 2011. Han heter Norrgårdens Knut. Han har många en del hoppkaniner i släkten och har mycket spring i benen så han skulle passa till hopp.
Han är en snäll och social kille. Hade dock en jobbig tonårsperiod men det är över sedan en månad tillbaka och det beteendet har han inte visat efter det. Kommer man fram till buren sätter han framtassarna på nätet och vill ha uppmärksamhet och ibland när man öppnar så sätter han framtassarna på ens mage. Som sagt otroligt trevlig och mycket energi. Seltränad en gång utan problem. Van vid hund och katt. Lite osäker på nya människor men det försvinner snabbt.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Sen frasse hanen. Som sagt är han kasterad. Han blir tre år nu i maj. Han är renrasig men väger max 5kg och färgen är isabella brokad så han har enbart härstamningsbevis. Fyrbys Merry heter han.
Han är snäll men har lite humör. Tycker absolut inte om att bli upplyft. Några steg går bra. Brukar använda transportbur annars och det är inga problem. Han är väldigt matglad så han är lite rund just nu så det är något man får hålla efter. Har dålig päls med så han behöver borstas och det gillar han inte. Tror man slipper det om han blir innekanin eller bor på något varmare ställe. Han kan hoppa över kompostnät men han håller sig på tomten och är inte direkt jättesvår att fånga. Har under sommaren haft honom i sele och sedan löplina och det går jättebra. Älskar att bli kliad mellan öronen då sätter han sig ner och njuter. Ska man klippa klorna på honom behöver man vara två stycken. Har bott men en hermlin tjej under ett par månader. Fick sära på dem när hon började brunsta och rida på honom. Han blev sur då. Vet inte om det funkar med andra kaniner.
Som sagt snäll kille men lite kompliserad. Van vid hundar, katter och barn.
Gud så söt han är. Och så tintin i bakgrunden ;) hihi :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Till sist då holländare honan. Hon som ska ha kullen i april. Hon säljs inte utan hon sätter jag enbart ut på foder och jag vill ha kontakt med ägaren minst en gång i månaden ett bra tag. Även Rachel som hon heter är svart, renrasig med stamtavla men för liten.
Hon är jättesnäll och gillar att sitta i knäet och gosa men hon är otrolig blyg i buren. Det är därför hon enbart sätts ut på foder. Annars flyttar hon med mig. I buren går hon gärna undan så man får sträcka sig in buren om man vill lyfta ut henne eller gosa. Jag själv går bra för det mesta men kommer andra fram så springer hon och gömmer sig. Så någon som vill jobba med henne och inte har några problem med att han en lite Rädd kanin. Hon är seltränad hon med utan problem och skulle säkerligen gilla att hoppa. Tror det kan göra att hon får bättre självförtroende och blir mindre rädd. Hon är van vid hund och katt men lite rädd för hunden.
Kullen är leveransklar i slutet av maj. Om Rachel sätts ut på foder och Knut och Merry säljs eller sätts ut på foder så behåller jag själv en hane. Som sagt blir dem svarta eller svart, vita. Mamman har bara svart i sig så tror inte det kan bli något annat. Pappan är min underbara svarta dvärgvädur. Jättesocial och kelen kille som sitter mig mycket varmt om hjärtat. Har ägt hans mamma, pappa, morfar, farmor och farfar. Jättetrevliga kaniner allihoppa så räknar med att ungar blir lika härliga. Ungarna kommer få en egen tråd när dem föds.
#2 Tack jo han är jättesöt. Vill behålla allihoppa men kärleken får gå före i det här fallet.
Just det Rachel blir ett år i april.
Har tränat Merry på att bli upplyft i helgen och det går framåt. Han är ju inte jätteglad över det men lägger man honom på rygg så kan man gå tre, fyra meter innan han börjar protestera. Så han lär sig.
Knut holländaren högst upp behöver komma härifrån så snart som möjligt. Nu när jag ska få en kull om ca två veckor så har han fått en ny kompis i facket intill. Min franska vädur. Detta har gjort honom otroligt aggressiv. Jag kan inte sätta in händerna till honom utan att han försöka hugga. Tyvärr finns ingen tillräckligt stor bur till någon av dessa. Så någon som kan tänka sig ta honom. Säljer honom för 50kr istället för det går inte att ha det sähär.
Ingen som är intresserad?
Åh älskar honan! är det en riktig hollis? renrasig? är deb godkänd?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#11 Japp hon har stamtavla och bra teckning med men väger för lite. Väger bara runt 1,7kilo så hon är mini.
12# Super! men tror det blir lite mycket med 2likadana hollisar! kommer att blanda ihop ;) hahhahah
lycka till hon var ju FINAST! hihi
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#13 Har jag svårt att tro. Hon är nog lite annorlunda i temperamentet om man jämför med Bambi. Du får gärna åka hit och träffa henne ändå. Du bor ju inte så långt ifrån. Jo hon är jättefin.
14# Jahha.. okej!
Jag vill jätte gärna träffa andras kaniner men får se hur det blir!
Har du inga kaniner kvar om man får undra? :D
#15 Haha jag har alla små pälsbollar kvar. Min frasse, två holländare och sen Rachels fyra små ungar. Dem är två veckor idag.
#15 Fast ska du ha honkanin med Bambi får du ju kastrera honom :)
Om du inte har 2 bra säkra burar som dem inte kommer ut ur eller träffas ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Just det sen har jag ju Freedom med. Men han ska jag ha kvar. Han ska nog bo hos ett pensionärspar i sommar bara. Men han är min kommer aldrig sälja min underbara lilla grabb.
173 Ja,det vet jag! 

Men vill inte ha en till då jag kommer att känna att Bambi inte får allt uppmärkssamhet! han är ju van vid att jag uppmärksammar honom,även när jag är ute med honom så berättar jag vad jag har gjort i skolan ;) hihi
16# Ahhaa.. ;)
Alla är sålda eller tingade. Tråden kan låsas.
vill ha hollisen men får tyvärr inte :(
#21 Ja om du läst inlägget ovan. Han är borta nu på väg hem till nya familjen.
vill ändå ha hihi ;)