Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 586 ggr
juliafrojd
0

Ute i rengnet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min kanin muffin är en utekanin från vår till tidig höst han har en bur och i buren så är det ett hus, problemet är att när de rengnar så sitter han där i rengnet och blir blöt, är rädd att han ska bli förkyld, vad ska jag göra?

juliafrojd
0

och han kan ju gå in under taket också.

Eriikaa
0

Ta in honom i erat hus/lägenhet? :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

hus-musen
0

Om han inte vill gå in i huset där han är skyddad så kanske du kan lägga en presenning eller något på gallertaket, då blir han inte blöt :)

Qui dormit, non peccat

Fridaaaa
0

Han går in ihuset om han vill :)
Min Alex har Hage plus bur sammankopplat, så han kan gå ut & in som han vill :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Katten_
0

Han kanske gillar regnet :)

/Christel & kaninerna! Glad

juliafrojd
0

#2 Nej han hatar och vara inne!

han blir inte sjuk av att stå i rengnet då?

#5 ja de gör han säkert, när det rengnat klart springet han längs kanste med tungar ute och försöker slicka upp allt vatten! haha

[Wera]
0

Tror inte de blir förkylda av regn, det är mest när det drar. Vildkaniner klarar ju sig ;) Annars kan du sätta ett tillfälligt skydd på taket (plåt, plast eller pressenning) Vi hade också kaniner som jämt satt ute i snö och regn trots att de har bur och tak under en viss del av gården. :P Och när de satt i buren satt de ändå med huvudet utanflr och titta :)

juliafrojd
0

ok tack för svar.

[Tilde]
0

Jag stängde in mina kaniner för ett tag sedan (precis innan det började spöregna - timing!) för jag ville inte att de skulle bli dyngsura :P Fast det är nog lättare när de bor på balkongen.