Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 555 ggr
BamsePower
0

Otroligt

Är över lite då och då på katter i fokus och ser inlägg som TS blir utskälld som tusan eftersom dem ber om råd vid dräktigheter. Och så som man blir behandlad är inte kul alls. Jag vet, jag frågade om hjälp en gång eftersom jag hade fått för mig att katter gick lika länge som kaniner som dem inte gör, dem går dubbelt så länge. Bara för jag kom med en sådan fråga fick jag typ 20 på mig att jag inte borde ta kullar på katter och sådant eftersom jag inte kunde ett skvatt tydligen. Men jag erkänner när jag har fel och försöker åtminstånde hålla humöret uppe och inte få ett raseri utbrott på alla som kallar en inkompenent eftersom jag inte kunde hur länge en katt går. Därför gillar jag kanin i fokus bättre. Det är nog så att kanin ägare och uppfödare är trevligare än katt mäniskor tydligen, för det verkar inte bättre. När man blir utskälld för en struntsak så är det ganska klart med man tappar suget. Jag har liksom siktat in mig på kanin avlen istället och då är det liksom förståligt att man glömmer, det är mänskligt att glömma ibland.

[Jawa´s]
1

Fast det är ju ganska nödvändigt att veta hur länge djuret är dräktigt om man ska ta en kull^^

BamsePower
0

jo, men hadet glömt allt om katt Avel eftersom det var flera år sedan den sista kullen kom hos oss XD men liksom istället för att få damp på mig kunde dem har rättat mig snällt och bara svarat på frågan istället för att kalla mig oseriös. Liksom inte kul att höra bara för man frågar något man har glömt liksom XD

Blenky
0

Var över och läste lite på katt iFokus förut, men blev avskräckt direkt. Det är så dålig stämning där och en hel del besserwissers, känns det som.
Man frågar om hjälp och blir behandlat som om man vore en idiot (har själv inte skrivit något där, men läst en del)…
Här på Kif försöker vi iaf hjälpa varandra på bästa sätt, där "hjälper" man katten genom att säga till en ägare som söker hjälp att man är en dålig människa och att man inte ska ha katt. Herregud…

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat

BamsePower
0

typ. det är liksom lite knäppt där. här hjälper ju alla varandra och blir inte förbannade för lite dummare frågor liksom XD

Lina R
1

Som jag har förstått det är det likadant om man jämför kaninuställningsvärlden med kattuställningsvärlden….

De tjafs vi har är verkligen pyttiga jämfört med vad kattmänniskorna håller på med ^^.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

BamsePower
0

eller hur. därför är det skönare att vara här, lugnare och kan faktiskt prata utan att behöva vara elak och tycka att man inte borde få ha djur