Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2042 ggr
mlinz
1

Yey, en maskot!

Jag ska köpa en liten maskot till kaningården, en fransk vädur - i färgen EGERN! Så jävla glad :D Och så jädra coolt! Tror aldrig att jag sett fransk vädur i egern, varken i Sverige eller Tyskland :D 
Bara 2,5 vecka ännu, men uppfödaren tyckte det såg ut som en tjej :)  

Så nu tror jag att jag bygger en jättebur innan jag bygger innestall ^^ 

För er som inte vet så är Egern en blandning av blå och brun färg, ser ut som en lite ljusare blå, lite brunton. Ser nästan lilaaktig ut ibland :)

Här är en jämförelsebild på isabella, beige, blå och egern :) Från Kaninfarg.se http://kaninfarg.se/images/ungar.isa.bei.bla.ege.jpg

[Luppa]
0

Jaså, det blir så? ;) Grattis!

mlinz
0

Jepp, jag den "fula daskiga" ungen var min om jag ville ha den ^^

bambiiii
0

gud vilken fin därg! grattis!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

mlinz
0

Tack :D Skrek direkt att jag ville ha ungen när uppfödaren la ut bild och frågade vad det var för färg xD

Zakarias
0

#4 haha roligt att du fick tag på en sån ovanlig färg :-) frassar är otroligt fina, vill gärna ha en i framtiden

mlinz
0

Har haft frasse förut, underbar ras! Köpte en i somras men han dog på utställningen innan jag hann få hem honom, så då tappade jag lusten ett tag.. :/

Zakarias
0

#6 det var ju synd, bra att du får en nystart med en ny frasse :-D

mlinz
2

Jepps :D Känner mig som ett barn på julafton ^^

ulrica1983
0

Vad kul!  :)

Agda
0

Vad roligt!Glad Franskisar är ju så fina, och vad snyggt då i egern!Glad

[Jölia]
0

Grattis vad roligt! : )

Fridaaaa
0

Grattis!:D Frassar är så himla fina :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaDa...
0

Grattis!!

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

mlinz
1

Slänger nog ut en bild här sedan när de är lite äldre och uppfödaren lyckas få bättre bilder, bara 2,5v än så länge :)

mlinz
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla tjej :D

[Jölia]
1

Så fin :)

torpetskaniner
0

Åh vad roligt! Frassar är helt sjukt underbara. Vill verkligen ha en men såklart har man inte plats :(

Tycker det är kul när man får tag på en kanin med ovanlig färg/teckning.

Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.webs.com

[_hsleiufhbtv]
0

Men Gud vilken söt liten sak :*

Agda
0

Naaaw, vilken sötis!Glad

bambiiii
0

Neej! vad söööt!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

dermot
0

Grattis! Så jäkla söt! :D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

NaDa...
0

Nämen vilken sötnos! :33

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

mlinz
0

Nu har jag börjat på buren! Har kommit en rejäl bit idag :) Den ska stå på verandan och är bara provisoriskt, blir en större sedan när hon är äldre ^^

mlinz
0

Nu har jag lyckas släpa upp buren på verandan och fixat framsidan, bara dörr kvar nu!  Ursäkta stökig veranda ;) 
Ska se om jag får någon ny bild på Georgia någon dag :)

Viccan92
0

Gud så söt och fint namn dessutom. Har aldrig sett en frasse i den färgen förut.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

mlinz
0

#25 Inte jag heller, det var därför jag ville ha henne direkt :P Har gått i frassetankar länge :)

Viccan92
0

#26 Jag förstår det. Jag hade inte tvekat heller om jag hade tänkt köpa någon ändå. Hade du tänkt ta ungar på henne?

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

mlinz
0

Nja, får se om man hittar någon passande hane senare :) Vill ju helst ha en blå med havannaanlag/ havanna med blåanlag isåfall, så det kan bli fler egern :) Men först och främst är hon tänkt som kelis, och hänga med på några utställningar. Nu har jag bestämt att hon hämtas 20e!

mlinz
0

Och idag blev buren helt klar! Inte så jävla snygg, men den duger tills jag orkar bygga större :) 0.96 kvadrat :)