Andas tungt
Min dvärgvädur har under en tid andats högt och ganska tungt och har även börjat göra ljud när hon äter och dricker. Ganska höga ljud. Jag börjar känna mig lite orolig då jag aldrig hört talas om en kanin som låter när den äter.
Först trodde jag bara hon var glad som lät när hon fick godis också sånt. Ljuden började hon med för flera månader sen men hon har börjat låta nästan varje gång hon får godis eller dricker vatten.
Andningen hörs bara när hon ligger ner, och jag funderar på om det är normalt att de andas högt när de ligger ner, eller om det är något som kan vara fel på henne? :S
Jag känner mig orolig för henne.
Finns det någon som har liknande erfarenheter gällande detta?

det kan vara lite stopp i tårkanalerna, :S
du kan ringa vet och fråga vad det kan vara annars :)
jag ska ringa på måndag tänkte jag. Ska ha henne hos föräldrarna i veckan så de kan ta henne till vet om det behövs. Men jag är ändå orolig och vill veta NU vad det kan vara :P
Att hon låter när hon dricker vatten är inget konstigt, det har alla mina gjort.
Gällande hennes andning, har ni höjt temperaturen så det blivit varmare där hon är?
Nej, vi har alltid haft samma temperatur där vi bor nu, och här har vi bott i över ett år nu.
Det är visserligen ganska varmt 20-22 kanske, men vi vädrar ganska ofta i och med att katten vill ut på balkongen.
Det är inte "dragit" i rummet i övrigt? Jag har hört att kaniner har blivit lite förkylda/fått det svårt med andningen då det drar genom fönster eller dörrar. Fast visst skall det funka att vädra ut, det gör jag ochså åt min kanin.

denna tråd är 2 år gammal ;P
#6 Såg det senare ;)