Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 795 ggr
[Tilde]
0

Ensamtid?

Charlie och Willow är alltid tillsammans, men Charlie är fortfarande skygg och vill inte bli klappad. Bör jag ha lite ensamtid med henne så hon förstår att det inte är farligt att bli hanterad? Eller ska jag fortsätta lära känna henne när Willow är med?

bambiiii
0

hmm…. tror att det är bäst att du låter henne vara som hon är nu, det kan bli stressigt om något helt plötsligt saknas och hon inte litar på di

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
4

Du har ju bara haft henne några få dagar, se ge henne tid :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dermot
3

Säger som Frida, du får ha tålamod. Alla kaniner är in sociala direkt när de kommer, har nog inte haft en enda (med något enstaka undantag kanske) kanin som velat bli klappad och gosad med första dagarna. De måste få chans att komma till ro också! :)

Btw; snart är hela iFokus översvämmad av alla dina trådar Tilde;))

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Katten_
0

Haha, de skulle ni sagt till mig oxå :) men ja de är kul ;)

/Christel & kaninerna! Glad

[Tilde]
1

Okej alla! Får väl ha lite mer tålamod, men det har jag verkligen inte.. Men ska försöka xD

#3 Hahahaha jag vet, Annika. Har blivit beroende Rynkar på näsan

[_annaH]
0

Jag har 2 kaniner där ena är super mysig och ska va med en hela tiden, medans den andra(honan) är jätte skygg och gillar inte att bli hanterad, men så fort jag vart med hanen så blir hon på något sätt kelsjuk, så nu försöker ja belöna det beteendet o hoppas på det bästa =)

Så du kan ju börja med att lära känna när  Willow är med och sedan kanske spendera lite mer tid med Charlie, pröva dig fram så ser du vad som passar Charlie bäst :)

[Tilde]
0

Idag kan jag glatt berätta att Charlie lät mig klappa henne! Skrattande Inte så länge dock, hon gick iväg något steg men kom sedan tillbaka och blev klappar igen. Hon börjar nog inse att det inte är så farligt :)

ulrica1983
0

#7 Vad kul! Man blir så glad när man märker att tålamod lönar sig ;) Sen tror jag det kan vara lite beroende på tillfälle också, Stjärna är väldigt gosig vissa dagar ( speciellt på morgon och kväll), sen gillar hon att utforska eller ligga och slöa andra och är inte lika pigg på att sitta i knäet osv. :P

[Tilde]
0

#8 Ja jag märker med Willow, ibland vill hon bara gosa och bli klappad och pussas, medan hon annars vill springa omkring och leka istället. Charlie låter mig klappa henne ibland, andra gånger backar hon lite. Men jag märker hur hon blir mindre och mindre rädd för varje dag Skrattande