Klotterplank #188
Och så var det dags för ett nytt plank igen. :)
Undeligt att en unge född i morse ser ut som en 3-4 dagar gammal unge :O
Och den enda ungen i kullen O_o
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Två dagar kvar till Primrose kommer hem. 
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Anmält mig till grönt kort på ridklubben idag. Äntligen! Min ponny har inte gått att lasta så det har inte vart någon tanke på grönt kort men nu så :D
//Anna Odenbrand
Har bara kaniner på tankarna, hela dagarna. Ett tecken på att kaninintresset bara växer och växer? ^^
Ska baka imorgon. Känner mig väldigt stressad typ. xD
Nu har jag iaf duschat, ska läsa lite matte och sedan sova. Och försöka smälta lektionen Sex & Samlevnad vi hade idag med vår biologi/kemi-lärare… :((
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
ska oxå baka imon, är fortfarande uppe, imon ska jag vakna7 :( aja kl 11 lägger jag mig då. Puss och kram/ hejdååå sov gott
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Gah.. Skulle gå ner en snabb runda till kaninerna, titta till lillen och ge alla kaninerna nytt vatten och hö..
Och sen tog jag upp Bentley för att borsta hans man lite.. Och hittade då en massa fästingar runt hans ögon >.< Kollade sedan på Karat och Pixel då jag hade de ute på typ samma ställe. Karat hade bara en på örat som var lätt att ta och Pixel hade 2 runt sitt ena öga..
Finns verkligen inget värre än fästingarna på sommaren >.<
(om man inte räknar med sjukdommarna)
-' Malin Hultman
#8 Äckliga saker fästingar :/ Men konstigt nog (*pepparpeppartaiträ*) bara haft 1 fästing alla kaniner jag haft och det var på Albin förra året.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Yay, äntligen är mina kolfilter på väg! Snabbare leverans på dem än på materialet jag beställt till hundhalsband, som jag beställde tidigare..
- *host* f*n vad ful hon är *host*
Ennu en dag som blev ett h*lvete.
Insider again! :3
Längtar tills i morgon :D
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Usch.. Hade matteprov idag och imorgon blir de skriftligt nationella i Engelska B.. D:
-' Malin Hultman
Hoppas min kusin kan ta Noa.
Skulle kännas så bra att veta vart han hamnar. <3
Imron hämtar jag prim! :DDD
Reser iväg imorgon igen - denna gång till Tyskland och Polen med skolan, och stannar en vecka. Fascinerande studiebesök, men även roliga utekvällar i stora världsstäder. Ser klart fram emot resan, woho!
blä så trött
Nyklippt! ^^ Blev och är så hilma nöjd :D
#20 Jasså!? Jag har då aldrig blivit nöjd med en klippning.. :(
Har hittat en liten grå grej på min kanins ögonlock. Det kan vara en fästing (en väääääldigt liten i sånt fall) och den "står" liksom upp som en fästing brukar göra. Men jag vet inte om det är en fästing så jag vågar inte försöka ta bort den :S
hmm… :/
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#21 Har blivit nöjd med både klippningen av teddyn och mig själv :P
#22 Du kan kanske använda ett förstoringsglas om du har ett? Eller så kan du kanske ta ett kort och zooma in? Har jag fel eller kan kaniner inte få fästing sjukdomar? 
Hittat en tjej som ev. ska köpa Noa! :)
Sen pratar jag med en frasse uppfödare , varför det tro? ;)
#25 kul ;)
Snart fredag och sen klassresa på lördag 
What doesn't kill you makes you stronger.
Snart fredag och då hämtar vi Primrose, på lördag blir det hoppträning med ULKH och på söndag plugg. :)
Känslan när man inser att man har råkat radera konfirmationskorten… :((
Som tur var så har jag korten från själva konfirmationen kvar men ALLA kort som togs på mig vid stranden och jag var modell är borta.
GAAAH. :(
~ Kram Nadja ♥
Vi kunde inte se ifdall det var en fästing eller inte går, riktigt mysko… :/ Men nu imorse hade denväxt så då var det bara att plocka bort den. Det var en fästing alltså.
Någon som vet om kaniner kan få fästingsjukdomar?
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Uff, skriftliga nationella i Engelska B om typ 40 min D:
-' Malin Hultman
Och regnet det bara öser ner, tralalalala….
Gruff sitter och vill vara i hagen :/
ÄNTLIGEN!
som jag väntat!
Gnagarboden paketet kom hem idag!! :DD
Och de var så snälla att de skickade med extra persilja saker! ;3
Gick på 500 + frakt.
(mamma betalar alltid frakt! ;3 )
Tävling i kväll!
Hoppas att det inte blir regn.. Kaninerna gillar inte att hoppa i blöta.. ;)
~ Kram Nadja ♥
Fick hem Pixel's Bogsele och koppel idag!
Och sen stod jag och rengjorde uteburen så Bentley och Stella fik flytta ut, de blev riktigt glada :D
-' Malin Hultman
12 grader varmt! ska snart gå 1km med bambisen <3
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
vad skönt med helg 
SKA FÅ EN MOBIIIIIL!!!!!!!!!!!!! :o
Go'väder ute! ^^ Soligt och fint. Passade på att gå en sväng med brorsans hund och ska snart ta mig en tur med familjens hund.
Bygget blir framflyttat :/ Hade glömt att jag hade domarkurs tränardelen imorn… Men ja.
Sötaste är mina tjejer Faria och Felicity
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
ha en bra hälg! jag ska bygga kaninbur…. 
Äter chips och dipp. Då var chipsen ingen höjdare. Står lättsaltade men var verkligen jättesalta :/
#43 OLWs? Älskar dem om man endast har gräddfil som dipp. :)
--
Nyss hemma från Tävlingen, var riktigt roligt! Även om två av mina niner blev uteslutna.. ;)
Fast, det kom ju hem ett andra pris från lättklassen med, så man ska väll inte klaga. :D
~ Kram Nadja ♥
#44 Detta var olws svenska naturchips, något nytt tror jag, inget vidare :/
Men har naco-chesse dip :P Mums :P
Här snöar de.. :< Vill ha sommar!
Har även blivit moster för 5e gången idag, en liten Kian blev det! Otroligt sött namn måste jag säga 
// MT ♥
har vait med min kompis kaninn :) KALLE balle !<3
Fara till Sverige med familjen, fara till IKEA, biltema, plantagen och ÖB eller Vara ensam hemma hela morgondagen. Vad ska jag välja?
~ Kram Nadja ♥
Blev 1 sele Och 1 koppel rikare idag! ;)
Hoppas Sverige vinner VM! :)
I♥Music
Klassresan imorgon 
1½ timme dit = mindre roligt
What doesn't kill you makes you stronger.
Kaninerna slutar aldrig förvåna en.. Hittade en sovande Betty i en "bajshink" som var halvfull med det jag tömt från bajslådorna innan jag gick och slängde bort det. Så lyfte jag bort henne därifrån och nu är hon skitsur… Knappso!
Ja ni, vad vore livet utan överraskningar från kaninerna?
Uppe med Tuppen! 
Varför säger man så?!
Jag har ingen tupp!
Och de är väll klockan sju?! o__o
gah..
Jag ska inte vara vaken såhär tidigt..
#54 "upp och hoppa, klockan är 8" haha :=D
Känns bra att vakna med ett ryckvid 9 springer ner där nere och hallen är full med vänner till mammas man x'D
Idag ska de komma en och kolla på Brian :O
-' Malin Hultman
Lördaaaag!
♥
Sitter med en kompis nu, blåser som in i… ute! Men på måndag och Tisdag blir det prao, ska praoa i en skola den jag gick i förut, var bara 14 barn i hela skolan.. Härliga tider :-)
Städar rummet.. Volymen på högsta volym [inte riktigt] och sjunger med (y' haha
// MT ♥
Gah!
Tänkte hoppträna med kaninerna idag , men det blåser! D;
Bjuder på en rolig bild på min knas.. <3<3<3<3
Har vart ute och sprungit, haha känner mig stolt nu, jag måste komma igång igen xD
Nu går jag runt i mina balskor, 14cm klack, jag har 31dagar på mig att lära mig gå i dem, jag som inte brukar använda klackar xD Ska försöka utan att bryta benen xD
Snart ska jag ta ut kaninerna, sen ska jag plugga andra världskriget :)
Hmmm gick in på JC eftersom jag tyckte det fanns en snygg tshirt på herravdelningen och tänkte köpa den och kassören frågar "Är det en present?
" och jag svarade självklart nej. Ni skulle sett hans blick 
Men själv tycker jag att det inte är förvånande med tjejer som köper tshirtar på herravdelningen eller skjortor för det har jag gjort länge :)
Herrkläderna är helt enkelt i ett väldigt bekvämt tyg, varför är inte alla damkläder det 
//Joanna
63# Håller med! hatar tjej kläder ibland! finns mycket coola herr tshirt för mig! :D
#64 Köpte en röd tröja med döskalle på :D + nästan alla mina hoodies är från herravdelning eftersom att tjejhoodisarna är kortare, sitter tightare vid höft osv och finns inte i stora jättebekväma storlekar,hihi 
//Joanna
#65 Köper också hoodisar från herravdelningen. Jag som trodda jag var ensam, haha.
66# Åh, trodde jag med!
65# Ja de är så SKÖNA!
#66, #67 Awesome ju :D
//Joanna
Bara 38 dagar kvar tills det är sommarlov
…. på vår skola
sitter här och gråter…. den 27maj ska Bambi flytta…… kommer att sakna dig min älsk , puss på dig
#70 VA?!?! VARFÖR?!?! :O :'(
#70 Varför ska bambi flytta? 
//Joanna
#70 Varför? 
#70 Men nej! Varför?
#70 Varför?
Idag var jag på träning med ULKH. Det gick bättre än väntat så 20 maj blir det debut för Loka i krok (tror jag) lätt! :D
Igår hämtade vi hem lilla Primrose och hon verkar redan trivas! Hon är för söt. :3 Här är en bild på pluttan!
#70 enj herregud! du kan inte sälja Bambi <3 han är ditt allt!! tror jag :(
#70. Synd! Eller ska ni bara ha semester?
-
Dipsie var skendräktig? för andra gången idag, hon var helt kaotisk… buren också… Poo fick vara ute tills det började droppa, dock blev det inte mer än de dropparna.
Nu är man fjorton år iaf! Och fick en cykel idag. :D
Aj aj min hals :/
Matdax
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
HAHAHAH tack alla goa ni <3 nej han ska inte göra det för alltid bara i 1n månad och 18dagar! vi ska vara bortresta så han får vara hos mammas kompis! ;)
Åh vad snälla ni er, nu vet jag att någon bryr sig i allafall <3
Men jag har gråtit sen morgonen… 48dagar utan dig Bambi är 48år för mig! :( <3
#80 åh , gud vad du skrämde mej! :O
Skulle ochså vara ledsen. :'(
Lägga mig nu, upp tidigt imorgon

du är så go <33
Jaa har gråtit och gråtit <3
#84 jag grät med när jag kom på att jag ska vara borta från ninerna i två veckor (ska till usa) ^^' <3
85# Vad jobbigt! <3
Usch, jag hatar att lämmna bort mina djur när jag ska bort!
#87; jag med xD
När jag var i turkiet i höstas så hann de inte gå 2 dagar innan jag sa att jag ville hem till mina kaniner ^^
-' Malin Hultman
87# och 88# Ah jag vet :(
#88 Precis samma här xD
Jag mejlade med tjejen som vaktade kaninerna nästan varje dag när vi va där. Hon måste nog tyckt att jag var knäpp!! Men det var också lite för att det blev lite problem med en kanin som skulle flytta till mig. Jag kan ju ha använt det som en liten ursäkt för att få veta hur mina små mådde också xD
#90; haha xD
-' Malin Hultman
Jag ska till Turkiet i september för att på sommarn kommer vi ha kaninbebisar och då måste jag vara med! Som tur har vi en jättesnäll granne som är min kompis och hon brukar sköta om dem när vi är borta!
Ska ut till kaninerna nu :)
Kaniner ute i fina vädret! :)
Är det bara mina kaniner som inte har börjat fälla? 
Min 8åriga belgiska hare!!
kolla gärna in min och en kompis kaninblogg!
http://elskaniner.bogg.se
#94; mina fäller något otroligt O_O
Räcker med att man lyfter upp de och man har päls över hela tröjan xD
-' Malin Hultman
Fick just reda på att en av mina närmaste vänner i klubben ska få köpa en kaninunge från min favotituppfödare (Big deal här på Åland om man köpre djur från 'utlandet' ;)) '
AHHH vad glad jag blir! :D
~ Kram Nadja ♥
Ska antagligen tinga en nin bäbis idag! :D
Haha sitter ute hos kaninerna i pärs Hage. Så är det massor av byggarbetare på grann tomten med maskiner som låter, i alla fall, när maskinerna kom nära så flög pär upp i knät XD när de försvann så kröp han ner igen men när de kom nära igen så gömde han sig mellan min arm och magen XD tok kanin !
Haha sitter ute hos kaninerna i pärs Hage. Så är det massor av byggarbetare på grann tomten med maskiner som låter, i alla fall, när maskinerna kom nära så flög pär upp i knät XD när de försvann så kröp han ner igen men när de kom nära igen så gömde han sig mellan min arm och magen XD tok kanin !
Flyttat fram parningsdatum för båda kullarna (B-kullen mellan Nilla och Alfons och B-kullen mellan Hildur och Morris). Den 27 maj blir det istället. Hämtar hem Hildur i samma veva! ^^
Burbygget börjar nästa helg! :D
buren är klar! :) behövs bara tt målas
Sessan hade gjort ett jätte fint på och så. När jag kommer hem går jag ut till henne för att kolla till henne, då ligger hon på sitthyllan och brevid henne ligger två tillsynes döda unga. Försöker att få liv i dem, just nu ligger dem på min mammas mage. Hoppas att de vaknar till snart!
Igår debuterade Pingu medelsvår i rak och det gick helt okej. 2+1 blev det i första medeln, lika många fel som vinnaren men en sämre tid så det blev en 2a plats. Pinne iallafall 
I den andra medeln gick han på 2 i grunden och till finalen hade han äntligen lugnat ner sig och nollade väldigt fint så vinst i den klassen.
Eftersom han gjorde det bästa medelloppet för dagen så vann vi detta super vackra vandringspris! hahahaa vet inte vart det ska få stå, inte bland dom andra pokalerna iallafall …. det är en kokosnöt ……
Som vanligt så finns bilderna från tävlingen på min bdb gaabriellaaa för den som har lust att titta… man måste dock vara inloggad för att kunna se dom :)
Nu är min nya gaddning klar! Ska be sambon hjälpa med bild sen när det inte ser så svullet ut.
Bambis vårkänslor, gud vad jobbigt med juckandet! hans sn..p är uppe och gaaah :(
Sitter och funderar på om min unge här hemma är japantecknad eller japanmantlad(alt. brokad) :o
Riktigt tjock och underbar är den också 
-' Malin Hultman
Ska tinga en bebis! :DDD
YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY! :D
#108 Vad kul :D
-
Har pluggat biologi, känner att jag kan det ganska bra.. Näringslära och magens uppgifter var ganska lätt endå.. :)
~ Kram Nadja ♥
#108 kul :P vad blir det ? :P
#110 det blir en fransk vädur! :333
En havanna mantlad hona! :3
#111 Havanna är fint på frassar :) Från vilken uppfödning? :)
#112 Tassegården , http://tassegardens.blogg.se/ Hon bor nära mej , och tycker att det verkar super.
Hon har massa andra djur med , och fastnade verkligen för den lilla tjejen.
Var ju inte meningen i början att det skulle bli en frasse! ^^'
#113 Aha okej vad roligt 
Åh vad vacker hon är! 
Kan inte förstå att hon är snart min!
Men är helt kär i tösen. :33
#117 Grattis :)
Blir att handla kaninmat och HOPPPAS att dem har det inne denna gången :/ Tänker inte köpa den andra skiten.
#177 Grattis : )
Nu har jag äntligen fått hjälp av sambon att ta bild på nya tatueringen.
För den som inte ser vad det står, så står det:
"A woman has two smiles that an angel might envy, the smile that accepts a lover before words are uttered and the smile that lights on the first born babe and assures it of a mother´s love"
Riktigt skönt med bara en lektion på måndagar!
hann vara ute och fotografera lite :D
-' Malin Hultman
#120 Vilken fin tatuering, men gör det inte ont med alla nålar mm?;)
120# As snyyygt!
Trööööött 
Fick hem mitt hinder från träslöjden, cyklade hem och satte sele på Pou, och det gick åt helskotta… :((
han: *luktade, hade ner lägsta bommen.vägrade hoppa, hoppade, rev, luktade o rev*
äTER CHOKLAD GLASS FRÅ GLACCIAREN<333 MMM
Något förslag på hur man övertalar låssas pappan till en kanin? xD
Har hittat en underbar hona som jag bara måste ha o.o
// MT ♥
#126 Inte lönt att försöka övertala, brukar inte löna sig ;)
#126 försök att berätta fördelar , och säg ex. ' men då kommer jag aldrig mer tjata om en kanin. ' eller liknande.
Jag fick min ena kanin genom repliken ' men då kommer jag inte pierca mej.'
Och att jag aldrig är ute på kvällarna. ;p
#127 Har funkar för mig i vissa tillfällen, så lika bra att prova här x] Kan inte få ngt värre än ett nej..
#128 Mjo, har sagt att jag ska sluta tjata på saker åt mamma men jaa x) Ska försöka komma på ngt mer.
// MT ♥
Sitter och läser om hur man lagar crepes xE Hahaa, har hk praktiskt prov i det i morgon, måste ju ha ett mvg! Även om hk suger och är otroligt onödigt så är ett mvg ändå ett mvg xD
Köpte halm igår gissa vilken ninis som är överlycklig och dyker just nu :)
//Joanna
Plugga, plugga, plugga. Eller ja.. En timme ungefär..
Men vem kan vara inne och läsa biologi i detta vackra väder? Man måste ju faktist få vara lite fri med.. ;)
~ Kram Nadja ♥
Precis varit ute och 'cyklat' med brorsan.. Eller ja, han cyklade utan att trampa o.o Han e bara 2 man aa x]
// MT ♥
#134 Oj det där såg härligt ut!
#135 det är det :)
Kan man ställa ut havanna mantlad fransk vädur?
Eller är det en godkänd teckning/färg ? :)
Skriver en sista SO inlämning om narkotika. Mycket nöjd fram tills egna åsikter…
Sverige utklassar Danmark i hockey VM. 6-1 efter halva matchen! ^^
Go'natt alla ninägare! :)
~ Kram Nadja ♥
Yey Sverige leder över Danmark med 6-1 ! :D
Chill med ingen skola imorn!
Operation syskonskolan… Vara med pappa ett tag, sen hem och ut med kaninerna ^^
// MT ♥
Världens tråkigaste hockeymatch, händer ju ingenting. blööö.
Blir att plugga istället.
#143 Sverige leker med Danmark ;)
#144 Meeen det är tråkigt, går aplångsamt, inga smällar, inga typ storamålchanser och man vet redan att Sverige kommer vinna. Roligare att kolla på en väldigt jämn match där Sverige vinner…
#145 Ja sånt, var roligare att se när dem mötte Tjeckien sist, mer jämt på sätt och vis :)