Blod?!
Gick ner i kollade kaninerna och såg att Fidde va blodig på tassarna o magen och i ett hörn!!! Ho är dräktig men hon är på dag 10 ungefär , inga ungar eller nått i buren eller Bolådan… Vad kan det vara?
Ingen aning, säkrast att ringa vetrinär
Hälsningar Amanda och kaninerna
Ta upp henne och kolla?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hon kanske har fått livmoderframfall… är vanligt på äldre dräktiga honor.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#1 Vetten kan ju ändå inte göra nåt om man inte kollat först. Att säga att det är blod i buren kan ju inte veterinären dra några slutsatser ifrån. ;)
Säger som #2 Kolla igenom henne, kan hon ha gjort illa sig på nåt annars?
låter inte såå bra! ring vetten! hur gammal e hon? mådde hon dåligt när du parade hennr? det kan oxå vara livmoderframfall tyvär!:(
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Säger som de andra, ring vet!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Hon blöder inte, utan hon hade blod på tassarna och lite på magen och där hon går på toa .
#7 Har du kontaktat vet?
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#7 Det låter inte normalt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Blodet måste ju komma någonstans ifrån? Har du haft uppe henne och kollat runt kön och rumpa?
// Anka
Det låter inte så normalt heller! tycker inte jag! en kanin ska inte blöda om den inte har sår!
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
9# Oj förlåt, tänkte inte härma dig skrev samtidigt men du la upp först! ;)
Tycker du skall kolla igenom henne direkt inte snart, utan nu, att en kanin är blodig kan aldrig vara bra, sen ring veterinären!
Du är helt 100 på att det är blod och inte bara urinet som har konstig färg?
Isåfall är det veterinär DIREKT. Hur är hon i övrigt, verkar hon rädd/olycklig/gnisslar tänder?
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Ta ditt ansvar som kaninägare och ring Blå Stjärnan, dom har jour dygnet runt. En kanin ska INTE blöda utan anledning.
Jag är e j säker på att det är blod och det tror jag inte, det är mer orange färgat och mamma säger att det kan vara maskrosbladen,,,kan de va så? ho n är helt som vanligt.
#16 Ja maskrosblad kan göra så att urinen blir orange/röd men konstigt att hon hade på tassen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#16 Ta lite hushållspapper och torka på henne, är det orangeaktigt och inte så brunt skulle jag nog avvakta. Kaninkiss kan verkligen se ut som blod, men blod är mer rött/brunt än det orangea som kan komma från kaniner.
Detta förutsätter att hennes allmäntillstånd inte är dåligt, är hon pigg och vill bli klappad eller sitter hon bara och trycker?
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Hon beter sig normalt, jag kan klappa henne och allt, frida: hon kanske kan ha gått i det?
sen så är det i hörnet där hon kissar och bajsar så det kan ju vara det!
Ska torka bort ;)