Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1661 ggr
[Tilde]
0

Viktschema?

Finns det något slags schema över hur mycket en lejonhuvad kanin bör väga vid olika åldrar? Eller varierar det för mycket? Finns ju för människor t.ex., så man ser att de växer som de ska :)

[Luppa]
0

Nej det finns det inte. Jag har dock börjat väga mina vid 4,6 och 8 veckor och sedan vid 3,6 och 8 mån. Kan ju vara intressant att se om det går att förutsäga på ett ungefär hur stora de blir, men än så länge ser det ut som att vikt vid 4v-3 mån mest beror på kullstorleken faktiskt.

[Tilde]
0

#1 Jaha okej… Jag tror nämligen att Charlie väger ganska mycket mer än Willow (å andra sidan sa uppfödaren att hon fick äta lite vad som helst). Tänker börja väga dem en gång i månaden eller liknande, bara för att. Glad

Fridaaaa
0

#2 Tänk på att charlie inte är renrasig heller, så kan ju skilja pga det också :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Luppa]
0

#2 Vad väger de och hur gamla?

[Tilde]
0

#3 Ja det är sant, men är lejonhuvade kaniner mindre än hermeliner?

#4 Har inte vägt dem än, ska göra det lite senare idag när sambon kan hjälpa till :) Båda är 9 veckor gamla.

Fridaaaa
0

#5 Nej det är dem inte, hermeliner är mindre :) Men korsningar kan väga annorlunda, har hänt här :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Luppa]
0

#5 Lejonhuvade kaniner är större, så en hermelinkorsning bör bli mindre. Men är den utan dvärggen så kan den nog bli ganska stor.

[Tilde]
0

Okej tack för svar! Ska väga dem och jämföra :) Kan ju vara så att jag har fel om vem som väger mest.