Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 936 ggr
Viccan92
0

Skvätter.

Jag har haft min Freedom sedan han föddes alltså i tre år. Enda gången han skvätt är när hans gamla morfar (numera död) har smittit från mig och gått fram till hans bur. Då skvätte dem på varandra så gott det gick. Annars har han inte gjort något. Nu i helgen gick min pojkvän fram och skulle hämta Knut i buren precis under Freedom. Då fick min pojkvän en rejäl dusch på halsen. Varför gjorde han det? Jag kan kaniner men Freedom liksom. Tanken var liksom att Freedom skulle hänga med och flytta in till min pojkvän men min pojkvän är nu lite avvaktande till honom. Vill ju att dem ska gilla varandra. Så varför gjorde han det. Vi har haft män hemma innan och det har aldrig varit några problem.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Körsbär
0

Vad jag vet skvätter kaniner för att markera revir och hanar svätter mer än honor. Ifall du inte vill att han ska skvätta så mycket kan man alltid kastrera honom. :)

Viccan92
0

#1 Jojo det vet jag men han har aldrig gjort det innan. Knuts bur är helt full med massa skvätt och det är inte lätt att få bort. Freedoms bur är så ren och fin och börja med det efter tre år känns lite konstigt. På min pojkvän dessutom. Tyvärr ska jag ha en unge efter honom har ju tre ungar efter honom nu men får se om jag kan ha kvar någon. Sen har jag bara precis så att jag klarar mig nu. Men annars vore det bra.

Viccan92
0

Putt

bambiiii
0

Bambi skvätter ibland! det tycker jag är irreterande! men kan inte bara säga bambi sluta kissa sådär.. låter inte klokt! vet faktist inte vad jag ska göra!men det kan försvinna med kastrering, dock vil jag inte kastrera Bambi :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Viccan92
0

#4 Jag vet att vissa hanar brukar göra så men känns skumt att börja med det som 3åring ju.

bambiiii
0

5# hmm… ja lite skumt faktist!

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Viccan92
0

#6 Ja precis därför försöker jag nu ta reda på vad som hände egentligen. Har haft kaniner i nästan tjugo år och har aldrig varit med om något liknande.

AkaiTsuki
0

Det kan ju vart så att just din pojkvän har spritt ut massa hormoner som ni två inte kännt av men kaninen kännt av och reagerat på

Eller kaninen kände det här är en rival! Det där är min ägare!

//Joanna

Viccan92
0

#8 Hm ja så kan det ju vara. Bråka om mig snälla nån. Hoppas bara att han inte håller på så när vi flyttat ihop för då rycker kulorna på honom oavsett om jag har en unge efter honom eller inte.

AkaiTsuki
0

#9 Min skvätte första gången när han va 4 månader..Fast nu har vi bokat kastrering :)

//Joanna

Viccan92
0

#10 Oj det känns tidigt. Mina hanar brukar inte skvätta. Har för mig att Freedoms pappa skvätta ibland när han var ute. Men har var runt 3år gammal när han började med det han också.

AkaiTsuki
0

#11 Ne jag har aldrig haft kanin innan som skvätt så mycket som han så måste verkligen kastrera(Innekanin..) + hoppas att skvättningen försvinner för det är ju inte 100% att den försvinner efter kastrering

//Joanna

Viccan92
0

#12 Ja det kan bli lite jobbigt det förstår jag. Jag hoppas att det försvinner.

AkaiTsuki
0

#13 Och jag säger detsamma :) Hoppas  Freedoms skvättproblem försvinner också ^^

//Joanna

bambiiii
0

Asså jag håller med! DET ÄR jobbigt!!!!!

Viccan92
0

Hoppas hoppas det med. Dumt om han ska börja med det nu. Just nu blir det iaf inget mer i ansiktet för nu är han i sin sommarbur. Kanske säljer honom ändå. Inte pga av att han skvätter utan för att han älskar att vara ute. Går ju tyvärr inte i lägenheten.